משפט

ענקית הרכב הישראלית נתבעת ב-30 מיליון שקל: הפרה הסכם רכישה?

תביעת ענק של חברת תלמה נסיעות בגובה של כ-30 מיליון שקל כנגד שלמה החזקות בע"מ, ארז שמול, מבעלי תלמה נסיעות: "בלתי מתקבל על הדעת שחברה ציבורית מוכרת וגדולה כמו 'שלמה' רוכשת נכס ולא משלמת בגינו את התמורה שסוכמה"
מערכת ice | 
מכירת רכב (צילום freepik)
תלמה נסיעות טוענת כי שלמה החזקות בע"מ הפרה בבריונות את הסכם הרכישה של פעילות תלמה. תלמה תובעת את שלמה ופונה לבית המשפט בבקשה חריגה לבטל את הסכם הרכישה ודורשת משלמה להשיב את המניות או לחילופין את סכום התמורה הנוספת.
ארז שמול, מבעלי תלמה נסיעות: "בלתי מתקבל על הדעת שחברה ציבורית מוכרת וגדולה כמו 'שלמה' רוכשת נכס ולא משלמת בגינו את התמורה שסוכמה. 'שלמה' מנצלת את גודלה ומעמדה כחברה משמעותית במשק ובסקטור העסקי על מנת לחמוק מהתחייבויותיה לתשלום ולנהוג בבריונות ככל העולה על רוחה תוך הפרת יסודית בוטה של הסכם הרכישה, הפרת החוק ואי עמידה בהתחייבויותה". 

התובעת, תלמה נסיעות ותיירות בע"מ, המפעילה אתרי הזמנת תיירות באינטרנט דוגמת אליס, RBTrip ועוד, היא חברה פרטית שנוסדה על ידי משפחת שמול ונמצאת כיום בשליטת מר ארז שמול. תלמה החלה את פעילותה בשלהי שנות ה-80 של המאה הקודמת והפכה לחברה מובילה בענף התיירות והתעופה. הנתבעת, ש. שלמה החזקות בע"מ, היא חברה ציבורית העוסקת במכירת, החכרת והשכרת כלי רכב, מתן אשראי וביטוח כללי.

ביום 27 בינואר 2021, חתמו תלמה ושלמה על הסכם לפיו שלמה תרכוש 50% מפעילות תלמה. לצורך כך, נחתמו מספר הסכמים, כולל הסכם רכישה שמכוחו רכשה שלמה מחצית ממניותיה של תלמה. "מאותה העת ועד היום, זאת למרות דרישות חוזרות ונשנות, שלמה הפרה את התחייבויותיה תוך ניצול מעמדה וגודלה, נוהגת בביריונות ומסרבת לקיים את תנאי ההסכם בתואנות שונות", לדברי התובעת. כתב התביעה מוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו.
בנוגע הפרת ההסכם והסעדים המבוקשים ציינו בתלמה נסיעות כי לפי הסכם הרכישה, התחייבה שלמה לשלם לתלמה תמורה מיידית בסך 36 מיליון שקל, וכן תמורה נוספת בהתאם לרווח הנקי שתציג החברה בדוחות הכספיים לשנים 2022 ו-2023. תלמה טוענת כי שלמה הפרה הפרה יסודית את התחייבותה לשלם את התמורה הנוספת, ולפיכך מבקשת תלמה מבית המשפט להורות על ביטול ההסכם או לחלופין על אכיפת התחייבותה של שלמה לתשלום התמורה הנוספת, בסך כולל של 30,469,459.56 שקל.
מקבוצת שלמה נמסר: "התביעה היא תביעה קטרנית שמוגשת בעקבות תביעה של קבוצת שלמה כנגד תלמה תיירות בעקבות מהלך  עיסקי לא תקין שנעשה בחברה. אנו  דוחים בשאט נפש את התביעה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה