רכב

הונאת הענק מתפוצצת: בעלי ומנכ"ל החברה לייבוא רכב פעל במרמה

פרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד משה זהר כהן וחברה בה היה בעל מניות, מנכ"ל ודירקטור בשם "קבוצת עמק איילון" לאחר שקיבלו ממשרד התחבורה, במרמה ובאמצעות מסמכים מזויפים, היתר יבוא מקביל לרכבים. בנוסף, באמצעות חשבונות מכר ותעודות מקור כוזבות פעלו על מנת לחמוק מתשלום מס
מערכת ice | 
רשות המסים ומשטרת ישראל (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, shutterstock)
במסגרת הסדר טיעון אליו הגיעו הצדדים הגישו עו"ד יפעת גדנקן, יותם גולדשטיין, עינב אוראל כהן ויהושע מלק מפרקליטות מיסוי וכלכלה כתב אישום ממנו עולה כי בעקבות תיקון צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (יבוא רכב ומתן שירותים לרכב) החל משנת 2010 חברות אשר עמדו בתנאים מסוימים היו רשאיות להתחיל לייבא כלי רכב באמצעות יבוא מקביל. קרי, ניתן היה להתחיל לייבא כלי רכב לא באופן ישיר מיצרן הרכב, אלא מסוכן מורשה של יצרן הרכב בחו"ל. כמובן שעל המייבא לשלם לרשות מיסים מכס, מס קנייה ומע"מ בגין ערך העסקה.
לאור האמור במהלך 2012 נחתם בין קבוצת עמק איילון לבין "בלו ספרינגס" (סוכנות רכב
אמריקאית) הסכם העונה על דרישות צו הייבוא. על בסיס ההסכם קיבלו הנאשמים ממשרד התחבורה היתר לייבוא מקביל של כלי רכב מתוצרת חברת פורד. בהמשך לקבלת ההיתר בין השנים 2013-2016 רכשה קבוצת עמק איילון עשרות כלי רכב שרק חלקם נרכשו מהסוכן המורשה וכן בעבור חלקם הופקו חשבוניות המגלמות ערך עסקה נמוך מערך העסקה האמיתי.

בתקופה הרלבנטית רכשה קבוצת עמק איילון רק 49 כלי רכב מבלו ספרינגס, כאשר ביחס ל 45 מכלי הרכב הופקו להם, בהתאם לבקשתם, חשבונות מכר אשר הציגו ערך עסקה נמוך מערך העסקה האמיתי והמלא בסכום הנאמד בכ 2.24 מיליון שקל. בנוסף, הנאשמים הציגו במסגרת הליך ייבוא של 38 כלי רכב נוספים, חשבונות מכר הנחזים להיות מאת בלו ספרינגס. זאת על אף שהרכבים נרכשו מסוחרי רכב אחרים, אשר אינם סוכנים מורשים. כמו כן ביחס לאותם הרכבים הציגו חשבונות מכר המציגות ערך עסקה נמוך מערך העסקה האמיתי בסך של כ 270,000 שקל. 
כמו כן, בין השנים 2013-2014 פעלו הנאשמים להשיג הסכם עם ספק נוסף, אשר ניתן יהיה להציג למשרד התחבורה ולקבל באמצעותו, היתר יבוא מקביל. זאת על אף שהנאשמים התכוונו לרכוש את כלי הרכב, את חלקי החילוף ואת השירותים הנוספים, מספקים אחרים. 
לאור האמור, התקשרו הנאשמים עם השי גוטדינר, שהינו אזרח אמריקאי אשר בהתאם לבקשותיהם והנחיותיהם סיפק להם: מסמך הנחזה להיות הסכם בין קבוצת עמק איילון לבין חברת ווסטבורי (תאגיד אמריקאי המוכר כלי רכב בארה"ב), מסמך הנחזה להיות חתום על ידי ראלף בנפטו הנושא לוגו של חברת ווסטבורי, ובו אישור על היקף פעילות חברת ווסטבורי וכן הסכם הנחזה להיות הסכם בין ווסטבורי לבין יצרנית הרכב Chrysler Group LLC. מסמכים אלה סופקו על אף שבין קבוצת עמק איילון לבין חברת ווסטבורי, לא נוהל מו"מ, לא התגבשו עסקאות ולא נחתמו הסכמים. 
על בסיס ההסכמים הכוזבים ומסמכי תקינה הנחזים להיות מטעמו של הסוכן המורשה, קיבלה קבוצת עמק איילון היתר יבוא מקביל מורשה של כלי רכב (תוצרים) מסוג דודג', קרייזלר וג'יפ וכן את אישור מחלקת התקינה במשרד התחבורה, ורישיונות לייבוא מקביל של דגמי כלי רכב.
בפועל, רכשו הנאשמים כ 64 כלי רכב מספקים שונים בארה"ב ועל מנת להסוות את מקור כלי הרכב, זייפו השי גוטדינר ועובדי משרדו חשבונות מכר הנחזים להיות מטעם חברת ווסטבורי שבין היתר גם גילמו מחירי עלות הנמוכים מהעלות האמיתית של העסקאות בסכום הנאמד בכ 1.14 מיליון שקל. 
במסגרת ההסדר שנחתם יעתרו הצדדים להטיל על משה כהן 9 חודשי מאסר, אשר ניתן יהיה להמיר לעבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס כספי בסכום של מיליון שקל ועל קבוצת עמק איילון יעתרו להטיל קנס כספי בסכום של 3 מיליון שקל.
לנאשמים יוחסו עבירות של הברחה; השתמטות מתשלום מכס שיש לשלמו; הכנת והצגת תעודה שהיא חשבון מכר אמיתית ולמעשה איננו כזה; הגשת הצהרת ייבוא כוזבת; מסירת ידיעה כוזבת; שימוש במרמה, ערמה או תחבולה; מסירת ידיעה כוזבת או מסמך כוזב בעניין הנוגע לחוק; עשיית מעשה כדי להתחמק מתשלום מס שנתחייב בו; שימוש במסמך מזויף וקבלת דבר במרמה. התיק נחקר על ידי חקירות מכס ומע"מ חיפה ועל ידי משטרת ישראל ימ"ר חוף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה