משפט

רשות המסים חושפת הונאת ענק: בעלי החברה העלים 60 מיליון שקל

בעליהן של חברת כוח אדם ואדם נוסף נעצרו בחשד לעבירות הלבנת הון וניכוי חשבוניות פיקטיביות בסכום כולל של כ-60 מיליון שקל
מערכת ice |  1
רשות המסים יוצאת למלחמה (צילום shutterstock)
יבגני ואירנה רפאלוב, תושבי אור יהודה, הובאו בפני בית משפט השלום בירושלים בחשד לניכוי חשבוניות פיקטיביות וביצוע עבירות הלבנת הון בסכום כולל של כ-60 מיליון שקל. במסגרת החקירה, נעצר גם דניל משיאחוב בחשד לביצוע עבירות על חוק מע"מ וחוק הלבנת הון. כבוד השופטת חוי טוקר הורתה על הארכת מעצרם של יבגני רפאלוב ודניל משיאחוב עד ליום ה-31.05.24. אירנה רפאלוב שוחררה בתנאים מגבילים, בהם מעצר בית עד ל-03.05.24.
מבקשת המעצר עולה כי במחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים התנהלה חקירה סמויה כנגד חברת בניר כוח אדם בע"מ וכנגד בעליה, יבגני ואירנה רפאלוב. על פי החשד, בין השנים 2022-2018, ביצעו השניים באמצעות החברה עבירות הלבנת הון וניכו חשבוניות מס פיקטיביות בסכום כולל של כ-60,000,000 שקל, שהמס בגינן עומד על כ-10,000,000 שקל, וזאת באמצעות אנשי קש שהופעלו על ידם.
 
השניים, הרשומים כגרושים, שימשו בתקופה זו כבעלי המניות והדירקטורים היחידים בחברה, וניהלו אותה יחד באופן בלעדי ובצורה שוטפת תוך ביצוע העברות של מניות החברה מאחד לשנייה לסירוגין.
עוד עולה מבקשת המעצר כי במסגרת החקירה נאספו ראיות לכאורה לפיהן השניים רכשו נכסים וכלי רכב יוקרתיים מסוג מרצדס בשווי מאות אלפי שקל, אותם רשמו על שם ילדיהם וקרובי משפחה נוספים, למרות שבפועל משמשים אותם ועל פי החשד נרכשו מכספי העבירות.
במהלך איסוף הראיות בתיק, עלה שמו של דניל משיאחוב, תושב רמלה,  כיד ימינו של יבגני רפאלוב שעל פי החשד ביצע עבירות על חוק איסור הלבנת הון וחוק מע"מ במטרה לסייע לאחר להתחמק מתשלום מס. במסגרת החקירה נערכו חיפושים בבתי החשודים, חילוט נכסים ורכוש.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מעלימי המס למיניהם
    מחמוד א זהאר 05/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקומם לאלתר כפי המקובל ברוסיה ,מיידית כיתת יורים ולפני כל חילוט כל רכושם באשר הוא ומיידית! פשע כלכלי מעין זה יש לחסלם מיידית ולמנוע מהם לההנות אי פעם מתוצאת השחיתות !!
    סגור