רכב

מהפכה בתחבורה הציבורית בישראל: זה הנוהל החדש שנכנס לתוקף

נוהל חדש שהופץ על ידי משרד התחבורה המפרט את אופן הדרכת הנהגים החדשה קובע סטנדרט חדש, לפיו בנוסף לסדנאות השירות והנגישות שבעזרתן הנהגים מודרכים, יחלו גם השתלמויות באמצעות סימולטורים ומערכות VR מתקדמות שמטרתם ללמוד מתרחישים שונים בהם תאונות עבר, וזאת תוך חיסכון בזמן, משאבים ולוגיסטיקה
מערכת ice | 
תחבורה ציבורית (צילום shutterstock)
נוהל חדש שהופץ על ידי משרד התחבורה המפרט את אופן הדרכת הנהגים החדשה קובע סטנדרט חדש, לפיו בנוסף לסדנאות השירות והנגישות שבעזרתן נהגי האוטובוסים מודרכים, יחלו גם השתלמויות באמצעות סימולטורים ומערכות VR מתקדמות.
מערכות אלה מדמות את המציאות בה הנהגים נמצאים ביום יום, מעניקות יתרון מובהק מעצם הדמיית מצבים תואמי מציאות ותרחישים מהם ניתן ללמוד מתאונות עבר, וזאת תוך חיסכון בזמן, משאבים ולוגיסטיקה.
בנוסף לכך, הנוהל החדש של משרד התחבורה כולל תרגול בסימולטור נהיגה אשר הוכח מחקרית כיעיל בשיפור מיומנויות, הכשרה וריענון לנהגים. לסימולטור יתרונות אף מעבר לתרגול המעשי בכך שהוא מאפשר תרגול של מגוון תרחישים בשגרה ובמצבי קיצון, במצבי דרך משתנים ושינויי מזג אוויר. השימוש בסימולטור מאפשר שליטה יעילה יותר על תהליך הלמידה, יכולת בקרה ומעקב על ביצועי הנהגים והתקדמותם בתהליך. שיפור מיומנויות, יכולת למידה ותרבות הנהיגה.
על פי ארגון נהגי האוטובוסים, נהגים ברחבי העולם שעברו את ההכשרה בסימולטור באופן קבוע מפגינים מודעות מרחבית, תפיסת סיכונים, ומיומנויות קבלת החלטות משופרות, מה שמוביל לדפוסי נהיגה בטוחים ויעילים יותר המהווים כלי ראשון במעלה להזנקת מקצועיות הנהגים ומשפרת את המלחמה בתאונות הדרכים. על פי הנחיות הנוהל החדש, כל נהג אוטובוס יבצע בכל שנה לפחות 10 שעות הכשרה לשיפור מיומנויות שירות, נגישות ובטיחות לנוסעים. 
מי שאחראיים על הטמעת הנוהל החשוב הזה הם מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית עידן מועלם ומנהל אגף הנגישות וההדרכות במשרד התחבורה, גבי נבון, יחד עם ארגון נהגי האוטובוסים בישראל וההסתדרות הלאומית. 
ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים שיזם את החוק, אמר: "אנו נמצאים בתקופת מלחמה אך למרות זאת השקנו תכנית מרכזית אשר תהווה גורם ראשון במלחמה התמידית שלנו בתאונות הדרכים. מדובר ביום היסטורי בו נהגי האוטובוסים הופכים להיות נהגים מקצועיים וטובים יותר ובכך נותנים שירות טוב ובטוח יותר לציבור הנוסעים. זהו שחר של עידן חדש לקראת ההכרה המקצועית בענף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה