משפט

סערה בתחבורה הציבורית בישראל: 3 חברות ענק בדרך לשימוע

בעקבות שורה של הפרות בתנאי המכרז: משרד התחבורה יערוך שימוע למטרופולין, אלקטרה אפיקים ודן. מה הסיבה?

מערכת ice |  2
קווי אוטובוס (צילום shutterstock, freepik)
ענקיות התחבורה הציבורית בישראל מסתבכות עם משרד התחבורה. במהלך החודש החולף, החלו הליכי שימוע נגד שלוש חברות מובילות בענף, זאת בשל הפרת תנאי המכרז להפעלת אשכול תחבורה ציבורית. כך על פי דה מרקר.
מדובר בחברות מטרופולין, אלקטרה אפיקים ודן והליכי השימועים טרם הסתיימו על פי משרד התחבורה שממשיך לפעול בנושא. על פי הדיווח, מטרופולין תזכה לשמוע בשל הפעילות בשרון-חולון, שם כ-4.6% מכלל הנסיעות לא יצאו כלל לדרך, כאשר המכרז בו זכתה מאפשר ששיעור הנסיעות שלא בוצעו יהיה מתחת ל2.5%. הובהר לחברה בזימון לשימוע כי תתכן הפסקה של הפעילות באשכול.

שימועים נערכו גם דן ואלקטרה אפיקים בשבוע החולף, כאשר נושא האיחורים התדירים, כמו גם סטייה מהמסלול ודילוג על תחנות, היו ליבת השימוע. יחד עם זאת, הרשות לתחבורה ציבורית לא אמורה להפסיק את הפעילויות באשכול כזה או אחר לחברה, כאשר תהיה בעיה למצוא מחליף באופן מיידי והנוסעים ייפגעו.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה לדה מרקר: "הרשות הארצית לתחבורה ציבורית עורכת בקרה שוטפת על מפעילות התחבורה הציבורית במטרה לשפר את השירות. במסגרת זאת, מבצעת הרשות שימועים לחברות בנושא רמת השירות. יצוין כי הליכי השימוע המדוברים עבור שלוש המפעילות טרם הסתיימו".
דן תחבורה מסרה: "מדובר בתקופה שאינה רלוונטית עוד, שמתייחסת לשנת 2022 ולרבעון הראשון של 2023. מטבע הדברים, באותה העת הייתה מניעה מלהפעיל תחבורה ציבורית בתנאים סבירים במטרופולין תל אביב, בעיקר אך לא רק לאור תקופת שיא העבודות להקמת התשתית של שלושת קווי הרכבת הקלה בו זמנית (אדום, ירוק וסגול), תקופה שהתאפיינה בעבודות לא מתואמות ולא מתכוננות שיצרו כאוס תחבורתי במטרופולין. משתקופה זו התמתנה והוסדרה, דן עומדת כבר במשך כשנה בכל תנאי ורמת השירות בסטנדרט הגבוה ביותר, לשביעות רצון הרשות ולשביעות רצון משתמשי התחבורה הציבורית להם אנו מעניקים את השירות".
אלקטרה אפיקים ומטרופולין לא הגיבו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אולי יעשו שימוע לממשלה 7 שנים לבניית קו רכבת??? (ל"ת)
    משה 02/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    אני מרוצה מטרופולין שהחליפו את קווים בבקעת אונו (ל"ת)
    דווקא מרוצה 02/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור