רכב

בריטניה חוזרת בה: האריכה את איסור מכירת המכוניות המזהמות ל-2035

ממשלת בריטניה שקבעה בשבוע שעבר שהיא מתכוונת לדחות את איסור מכירת מכוניות הדיזל והגז בחמש שנים ל-2035 התחרטה והחזירה את תאריך היעד ל-2030, זאת לאחר התנגדות נחרצת מצדן של יצרניות הרכב שהודיעו כי ההחלטה תקשה על מאמצי התעשייה לעבור לייצור רכבים 
מערכת ice | 
רכבים חשמליים (צילום unsplash)

ביום רביעי האחרון פרסמה ממשלת בריטניה כי היא מתכוונת לדחות את איסור מכירת מכוניות הדיזל והגז בחמש שנים, ל-2030 התחרטה והאריכה את תאריך היעד ל-2035. זה קרה לאחר התנגדות נחרצת מצדן של יצרניות הרכב שהודיעו כי ההחלטה תקשה על מאמצי התעשייה לעבור לייצור רכבים. 

כזכור, ראש ממשלת בריטניה רישי סונק, הכריז  על ההחלטה הזו במסגרת אירוע השקת המדיניות הירוקה של ממשלתו. המהלך יצא לפועל למרוץ התנגדות רבה, שנצפתה מצד פעילי האקלים במדינה וחברי המפלגה שאמרו כי: "אנחנו מסתכנים באיבוד  הסכמת העם הבריטי". עיכוב המעבר שסונק הכריז עליו, זכה להתייחסות רבה מצד יצרניות הרכב, אשר מתחו על המהלך ביקורת קשה, לאחר שהתחייבו להשקיע מיליארדי פאונד על מנת לחשמל לפני המועד ומקווים שהיעד לשנת 2030 יגביר את הביקוש לכלי רכב חשמליים.

רכבים חשמליים צפויים להוות כמעט 18% מהרישומים של מכוניות חדשות עד סוף השנה, זאת לעומת 0.7% בלבד בשנת 2018, כך לפי ה-SMMT. אם טעויות מדיניות או תמיכה ממשלתית דועכת גורמים לבריטניה להפוך למקום לא אטרקטיבי לייצור רכבים חשמליים, זה עלול לאיים על עתיד תחום הרכב בבריטניה. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה