רכב

שביתה היסטורית: 3 יצרניות רכבים גדולות עצרו את פעילותן

עובדיהן של שלוש יצרניות רכב גדולות בארה"ב הודיעו על תחילתה של שביתה לאחר שכשלו מאמצים להגיע לכדי הסכם קיבוצי חדש עם החברות. עם זאת, השביתות לא יתקיימו בו-זמנית, אלא בפעימות - זו הסיבה
מערכת ice | 
שביתה (צילום shutterstock)
איגוד עובדי הרכבת בארה"ב הודיע הלילה על תחילתה של שביתה ראשונה מסוגה בהיסטוריה של המדינה. בשביתה ייקחו חלק שלוש יצרניות גדולות של רכבים: פורד, יצרנית קרייזלר (סטלנטיס) וג'נרל מוטורס, ואלו ישבתו כי לא הושגה הסכמה על הסכם קיבוצים חדש עבור העובדים.
לפי כלכליסט, האיגוד דורש עבור העובדים העלאה של 40% והטבות נוספות במסגרת הסכם שיהיה תקף עד 2027. עם זאת, יש לציין כי השביתה לא תתרחש בו-זמנית אלא בפעימות. משמע, 13 אלף עובדים בסך הכול ישבתו, וזה יקרה בכל פעם במפעל אחר. כמו כן, לא מדובר במפעלים הכי רווחיים של שלושת החברות, וייתכן שהסיבה לכך היא שהאיגוד בוחר עדיין לא להשתמש באופציות הרציניות יותר שיש ביכולתו להוציא לפועל.
בעת זו מסתמן כי לאיגוד יש קרן של כ-825 מיליון דולר שבעזרתה יהיה ניתן לשלם כ-500 דולר לשבוע לעובדים השובתים, אך זו תספיק לה רק לכ-11 שבועות ולכן נדמה כי ההחלטה לבצע את השביתה בפעימות מגיעה גם מצורך לחסוך את כספי הקרן לזמן רב יותר.
בחברות שעובדיהן ישבתו מוסרים כי הם הציעו העלאות שכר ניכרות שלא התקבלו, ועדיין הן מוכנות לחזור לשולחן המשא ומתן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה