רכב

יד ראשונה מנגיד בנק ישראל: המכרז המוזר נחשף

הבנק מציע למכירה רכב מסוג טויוטה ורסו מודל 2015 עם 7 מושבים, אבל האם היה באמת צורך ברכישת רכב כזה ולמה לא נעשתה עסקת ליסינג? בנק ישראל טוען: "חסכנו רכישת רכב חדש והשכרת רכבים מעת לעת. כעת, הרכב נמכר רק לאחר כ-8 שנים בבנק"
כפיר אדר | 
בנק ישראל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
די מתחת לרדאר, בנק ישראל פרסם לאחרונה כי הוא מציע למכירה רכב מסוג טויוטה ורסו מודל 2015 עם 7 מושבים, במסגרת מכרז פומבי 43/23 למכירת כלי רכב שנסגר ביום 15.6.23 - בנק ישראל הודיע כי הוא מוכר שני רכבי טויוטה משומשים בבעלותו מדגמים אוונסיס ו-ורסו. 
המרכז מופיע באתר בנק ישראל וניתן להגיע אליו גם כשגולשים בחלק המכרזים וההתקשרויות באתר הבנק - כולל אלו שנסגרו.  כשנכנסים לקובץ ה-PDF ניתן לראות את כל פרטי המכרז, כמו גם את רישיון הרכב ואת מצבו הנוכחי כפי שמשתקף בדוח של מכון חיצוני.

טויוטה ורסו הוא רכב המיועד בעיקר למשפחות וקיים בעיקר בגרסת 7 מקומות. הוורסו אותה מוכר הבנק היא עם 137 אלף ק״מ ועלתה לכביש בשנת 2015.  כמה שאלות מעניינות:  את מי מבכירי הבנק היא שימשה? למה הוא צריך 7 מקומות?  האם בנק ישראל לא יכול להיעזר בחברת ליסינג ולהעניק הטבת ליסינג לבכירים שלו ובמקום זה מעדיף לרכוש עבורם את הרכבים הללו? מדוע בנק ישראל מוצא לנכון לרכוש רכב עם 7 מקומות עבור בכיריו?  ןמה יעשה הבנק כשאותו בכיר יפרוש?
בבנק ישראל הגיבו לפניית ice והשיבו: "1. רכב האמור נרכש על ידי הבנק בהתאם למכרז המרכזי עבור רכבים שמבצעת המדינה, על ההנחות הגלומות בו ברכישת רכב על ידי המדינה. 2.  הרכב נרכש בשנת 2015 – רכישת הרכבים בבעלות בדיוק כפי שמבוצעת רכישת הרכבים לכלל משרדי הממשלה. מאז שנת 2022 בנק ישראל עבר לחכירת רכבים בשיטת הליסינג וכבר לא רוכשים רכבים. זאת על אף שבהתאם לכללי מנהל הרכב הממשלתי ניתן להמשיך ולרכוש רכבים בבעלות".
"3. הרכב האמור הינו בעל 7 מקומות שכן נרכש למנהל בעל משפחה מרובת ילדים. בהתאם להוראות מנהל הרכב הממשלתי מנהל שזכאי לרכב והוא אב/אם לארבעה ילדים ומעלה הוא זכאי לרכב 7 מקומות.  בנהלי ופרסומי ממנהל הרכב גם מוגדרים מעת לעת הרכבים המורשים והרכב האמור נרכש בדיוק לפי ההוראות הנ״ל כאמור בסעיף 1 לעיל. 4.  בתום השירות של המנהל בבנק  ועל אף שעל פי הוראות מנהל הרכב הממשלתי ניתן היה למכור את הרכב לאחר 4 שנים, הוחלט להשאיר את הרכב במסגרת התייעלות כרכב איגום ולא למכור אותו".
לסיום הוסבר: "הרכב הועבר לשימוש כרכב איגום בשירות של הבנק במקום רכב אחר שנמכר ושימש כרכב חלופי למנהלים אחרים בעלי משפחה מרובת ילדים, להעברת ציוד בין סניפים, ומשימות אחרות שוטפות של הבנק שמתבצעות בידי רכבי שירות. בכך חסכנו רכישת רכב חדש והשכרת רכבים מעת לעת. כעת, הרכב נמכר רק לאחר כ - 8 שנים בבנק. על אף כאמור שניתן היה למכור אותו ולרכוש רכב חדש תחתיו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה