רכב

דרמה בנתב"ג: מטוס אל על ביצע נחיתת חירום בגלל תקלה חמורה

מטוס אל על נחת בשלום על מסלול 26 והתחבר לשרוול לבדיקות ולהורדת הנוסעים אחרי דרמה גדולה. טיסת LY005 חזרה לנחיתה בגין ירידה בלחץ השמן במנוע מספר 1. במטוס 285 נפשות שיצאו ללא פגע מנחיתת החירום
מערכת ice |  6
מטוס אל על (צילום פייסבוק/אל על)
דרמה אווירית הלילה (אור לשלישי) בנתב"ג. מטוס אל על נחת בשלום על מסלול 26 והתחבר לשרוול לבדיקות ולהורדת הנוסעים אחרי דרמה גדולה. טיסת LY005 חזרה לנחיתה  בגין ירידה בלחץ השמן במנוע מספר 1. במטוס 285 נפשות שיצאו ללא פגע מנחיתת החירום.
רק בחודש שעבר, בנתב"ג הוכרז מצב חירום לאחר שמטוס אל על ועליו 230 נוסעים ואנשי צוות נאלץ לשוב על עקבותיו ולנחות חזרה בשל תקלת מדפים. רק לאחר שסב מעל הים כדי לשרוף דלק, נחת בשלום. מדובר במטוס בואינג 789 של אל על שהמריא לטוקיו, טיסה LY091. כוחות גדולים של צוותי מד"א וניידות טיפול נמרץ הוזנקו כדי לאבטח את הנחיתה.

דובר רשות שדות התעופה מסר שהטיסה המריאה מנתב"ג בשעה 21:47 לניו־יורק וצוותי החירום נערכים בנמל התעופה לקבל את המטוס שינחת על מסלול 08-26. בשעה 23:10, כאמור לאחר שרוקן דלק מעל הים כדי להקטין את משקל הנחיתה, נחת המטוס בשלום ולא נשקפה סכנה לבטיחות הנוסעים.
בחודש שעבר אירע מקרה דומה בטיסת LO155 של חברת לוט שהמריאה מוורשה שבפולין לכיוון נתב"ג שבישראל. בעקבות התראה על חפץ חשוד במטוס, הטייס שב על עקבותיו ונחת בחזרה בפולין אחרי שעה וחצי בהן המטוס היה באוויר.
בדצמבר האחרון הוכרז מצב חירום בנתב"ג לאחר שמטוס מנהלים שעשה את דרכו לישראל איבד את אחד הגלגלים, מה שגרם לנחיתת חירום. לבסוף, המטוס נחת בשלום כשכל הנוסעים בריאים ושלמים. בתחילת חודש אוגוסט שעבר, מטוס של אל על שב על עקבותיו וחזר לנתב"ג אחרי שכבר הגיע לדרום קפריסין לאחר שפגע בציפורים במהלך ההמראה.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    קצת היסטרי על תקלת שמן עושים עניין ? (ל"ת)
    מנה 04/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    שטויות
    ן 04/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מטוס דו מנועי יכול לטוס על מנוע אחד ,לא הייתה שום תקלה חמורה יתכן שהיה חיישן פגום ולחת השמן תקין ,זה נוהל רגיל במקרים כאלה .רק שכאן הדמגוגיה חוגגת.
    סגור
  • 4.
    קשקוש
    י 04/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דמגוגיה באגורה ,לא תקלה חמורה ולא בטיח ,בטח לא לקראת נחיתה.המטוס הנה"ל יכול לטוס גם עם מנוע אחד ,מובן שזה לא אידאלי, אפילו לא נכתב שהמנוע כבה ,סהכ איבד לחץ שמן ויתכן שזאת בעיית קריאה במחוונים כתוצאה מחיישן לקוי בכל מקרה התקשורת בארץ אוהבת לעשות מהומה על לא מאומה.
    סגור
  • 3.
    לא הגיע לקפריסין
    Elisha 04/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הגיע עד מול צידון, הסתובב וחזר לנתב״ג
    סגור
  • 2.
    הגיע עד קפריסין ?
    א 04/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איך פגע בציפורים בהמראה והגיע לקפריסין ?
    סגור
  • 1.
    הרקפת 76
    בן גיגי מיכאל 04/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 3
    תם עידן אל על, טיסי אל על הם שמאלנים נבלות,שעבר זמנם. אין להם ראש.אם יש לכם אפשרות טוסו באיי עזבו את אל על הטיסים שם טיפשים ושונאה ישראל. טוסו בחברת אשראייר, זאת תהיה החברה הרשמית של ישראל.
    סגור