רכב

מזעזע: הילד נחטף עם הרכב - והחברה סירבה לסייע

אישה בארה"ב הגיעה לביתה - ולפני שהספיקה להוציא את בנה התינוק מהרכב הותקפה על ידי גנבי רכב שדרסו אותה ולקחו את הרכב, עם התינוק בפנים. לאחר שדיווחה על הגניבה הרשויות יצרו קשר עם יצרנית הרכב - שסירבה למסור את מיקום הרכב ללא תשלום "כופר"
יאיר מור | 
גניבת רכב-אילוסטרציה (צילום freepik)
כל רכב מודרני כולל רכיב GPS, שמסוגל לסייע בניווט באמצעות אפליקציית המפות המובנית במערכת המדיה הפנימית - או, במקרה של גניבה חלילה, לסייע באיתור הגנבים. אלא שבשבוע שעבר נתקל משרד השריף באחד ממחוזות אילינוי במכשול בלתי צפוי בניסיון לאתר רכב גנוב שבתוכו היה פעוט בן שנתיים: שירות הלקוחות של יצרנית הרכב סירב למסור את מיקומו ללא תשלום גבוה. 
הדבר אירע לאחר שאישה בת 34 תושבת האזור חנתה בביתה, הכניסה את אחד משני ילדיה הביתה וחזרה לקחת מהמכונית את בנה הפעוט בן השנתיים. בדיוק באותו רגע נכנסה למקום החניה הפרטי שלה מכונית BMW לבנה, וממושב הנוסע שלה יצא גבר גבוה ורזה במסיכה ירוקה. הוא יגש אל האישה, היכה אותה, הפיל אותה לרצפה, נכנס אל רכב הקרוסאובר מדגם פולקסוואגן אטלס - ונסע מהמקום תוך שהוא דורס את בעלת הרכב. 
האישה הצליחה להתקשר למוקד החירום ולהזעיק את השריף, שפצח מייד בחיפוש אחר הרכב הגנוב. נציג משרד השריף יצר קשר עם Car-Net, שירות הלקוחות לבעלי רכבים של החברה, הציג את עצמו ואת המצב וביקש לקבל גישה למיקום הרכב.
סגן השריף, כריסטופר קובלי, סיפר לאחר מכן לעיתון שיקאגו סאן טיימס כי התשובה היממה את השוטר: נציג השירות סירב למסור את מיקום הרכב - משום שתקופת הניסיון החינמית המוצעת לרוכשי הרכבים בשירות איתור הרכבים הסתיימה, וכעת נדרש תשלום של 150 דולר כדי לחדש אותו. השוטר התחנן, ניסה, ורק לאחר חצי שעה של תחנונים התייאש ושילם בעצמו את הסכום, כדי לקבל מהמוקדן את מיקום הרכב. עם זאת, כפי שסיפר קובלי, עד אז זה כבר לא היה הכרחי - משום שעובד בבית עסק במחוז סמוך דיווח שראה את הגנבים בשתי המכוניות נכנסים לחניה הסמוכה, התינוק מוצא וננטש על האספלט והמכוניות נוסעות הלאה. הוא עצמו רץ להציל את הפעוט לפני שהתפרץ לכביש הראשי הסמוך. 
לאחר שמצאו את התינוק, הצליחו השוטרים למצוא לבסוף גם את הפולקסוואגן, נטושה במקום אחר - אך את ה-BMW, שנגנבה אף היא מסוכנות רכב כמה ימים קודם, טרם מצאו. 
פולקסוואגן, מצידה, הסבירה לאתר Ars Technica כי השירות מסופק על ידי חברה חיצונית במסגרת הסכם, אך כי מדובר ב"הפרה חמורה של התהליך" וכי "פולקסוואגן לוקחת את בטיחות ובטחון לקוחותיה ברצינות גמורה. מחשבותינו נתונות לקרבנות ומשפחתם. אנו מטפלים במצב בשיתוף עם הגורמים המעורבים". 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה