רכב

יצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם תצא לריקול ענק

בית משפט קבע כי מיליוני מכוניות של פולקסווגן עלו על הכביש למרות שמבחינה חוקית לא היה מקום לאשר כלל את מכירתם. כעת עלולה היצרנית, ואחריה גם המתחרות הגדולות, למצוא את עצמן מחויבות לרכוש חזרה מיליוני מכוניות
יאיר מור | 
Ai Weiwei נגד פולקסוואגן (צילום מתוך עמוד האינסטגרם של האומן)
פולקסווגן, יצרנית הרכב המדורגת שנייה במכירת המכוניות בעולם (אחרי טויוטה), תיאלץ ככל הנראה לבצע ריקול ענק לרכבים מתוצרתה במדינת הבית שלה, לאחר החלטה דרמטית של בית משפט בגרמניה אתמול (שני).
בית המשפט פסק לטובתו של ארגון סביבתי בשם Deutsche Umwelthilfe ("סיוע גרמני לאיכות הסביבה"), שתבע את רשות הרכב הפדרלית בטענה כי אסור היה לה לאשר לפולקסווגן למכור בכלל את דגמי גולף האחרונים, משום שהחברה השתמשה בתוכנה למניפולציה של פליטת הגזים של המכוניות שאינה חוקית.
התביעה התנהלה במשך שנים - היא הוגשה כבר בעשור שעבר במדינת שלזוויג-הולשטיין, נדחתה ב-2017, אך הועברה לבית הדין של האיחוד האירופי לצדק, שקבע בנובמבר האחרון כי לארגוני סביבה יש זכות לתבוע על שילוב תוכנות כאלו ברכבים וכי הן אינן חוקיות. כך חזר התיק לבית המשפט בגרמניה, שפסק הפעם לטובתו של הארגון. 

הארגון מיהר למסור שבעקבות ההצלחה, הוא כבר מכין תביעה דומה שתכלול דגמים רבים של כל היצרניות הגרמניות - פולקסווגן, מרצדס ו-BMW. אם גם תביעת ההמשך תצליח, עלולים הריקולים של היצרניות הללו במדינה להגיע ל-10 מיליון מכוניות. 
פולקסווגן עצמה מסרה כי היא ממתינה לקבלת ההחלטה המלאה בטרם תגיב או תחליט על צעדיה הבאים (נדגיש כי היא לא היתה צד בתביעה, שהוגשה, כפי שציינו, נגד רשות הרכב הלאומית).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה