רכב

מהפכת רכבים בארה"ב: מי הנהגים החדשים שיקבלו הטבת מס?

משרד האוצר האמריקני משנה את ההגדרה שלו ל"רכב שטח" כדי להפוך יותר כלי רכב חשמליים מטסלה, ג'נרל מוטורס ואחרים לזכאים לעד 7,500 דולר זיכוי מס פדרלי במחירים גבוהים יותר. ההחלטה באה בעקבות הטענות של מנכ"ל טסלה אילון מאסק שביקר בפומבי את התקנים הקודמים
מערכת ice |  1
רכב חשמלי (צילום unsplash)
משרד האוצר האמריקני אמר אמש (שישי) שהוא משנה את ההגדרה שלו ל"רכב שטח" כדי לכלול יותר כלי רכב חשמליים מטסלה, ג'נרל מוטורס ויצרניות רכב אחרות הזכאיות שרוכשי רכביהן לקבל עד $7,500 זיכוי מס פדרלי על רכישת רכב חשמלי.
ההחלטה באה בעקבות הטענות של מנכ"ל טסלה אילון מאסק שמתח ביקורת פומבית על התקנים לשעבר בטוויטר וכן על יצרניות רכב כמו GM ופורד. השינוי מעלה את תקרת המחיר הקמעונאי ל-80,000 דולר מ-55,000 דולר לרכבים כמו טסלה דגם Y, קאדילק ליריק, פורד מוסטנג מאך-E ו-ID.4 של פולקסווגן. בעבר חלק מהדגמים או כל הדגמים של הרכבים הללו לא היו כשירים כי הם לא שקלו מספיק כדי להיחשב כ-SUV לפי הסטנדרטים של משרד האוצר.
הזיכויים הם חלק מחוק הפחתת האינפלציה בסך 437 מיליארד דולר של ממשל ביידן, שאושר באוגוסט. על פי הצעת החוק, ניתן לתמחר רכבי שטח של עד 80,000 דולר כדי לזכות לזיכוי מס על רכבי רכב, בעוד שמכוניות, מכוניות סדאן ועגלות צריכים להיות במחיר של או מתחת ל-55,000 דולר.

לא ברור כיצד ההחלטה תשפיע על קיצוץ תמחור של עד 20% עליה הכריזה טסלה בחודש שעבר, שהפכו את הדגם Y זכאי לזיכויים. טסלה לא הגיבה מיד לתגובה.
וול סטריט מחאה כפיים להורדת המחירים של טסלה, אך גם הייתה מודאגת מכך שהם יתחילו מלחמת תמחור EV ומרווחי לחץ של יצרניות רכב אחרות, למרות העלייה בעלויות הסחורות של כלי הרכב. טסלה נהנתה משולי רווח גבוהים משמעותית ברכבי החשמל שלה בהשוואה ליצרניות רכב מסורתיות.
פורד הודיעה ביום שני כי תפחית את התמחור של המוסטנג Mach-E שלה בסכום של עד 5,900 דולר כדי להתחרות טוב יותר בדגם Y של טסלה. זאת למרות שעסקי ה-EV הכוללים של החברה אינם רווחיים כרגע, כולל כמה דגמי Mach-E שנמכרים בהפסד עבור החברה .
פורד, בהצהרה שנשלחה בדוא"ל, אמרה כי פקידי יום שישי "מעריכים בכנות את התחשבותם ועבודתם הקשה" מצד האוצר.
GM גם הודתה לאוצר ובירך על השינויים: "ההתאמת הסיווג תספק את הבהירות הנדרשת לצרכנים ולסוחרים, כמו גם לרגולטורים ויצרנים".
גם הברית לחדשנות רכב, קבוצת לובינג עבור רוב יצרניות הרכב הפועלות בארה"ב, שיבחה את ההחלטה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זיכוי מס
    המבין 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלוואי עלינו בעיות שלהם
    סגור