רכב

הנהגים עצבניים על טסלה: מי שילמו 30% יותר בלי סיבה?

המחיר שטסלה הורידה עורר את זעם הבעלים שקנו רכבים רגע לפני ההנחות המטורפות ברחבי העולם, כאשר מדובר בהבדל של עשרות אלפי דולרים לכל רכב
מערכת ice |  2
טסלה (צילום vecteezy, יוטיוב/ tesla)
ההחלטה האחרונה של אילון מאסק להורות על הורדת מחירים משמעותית לרכבי טסלה ברחבי העולם, עוררה את זעמם של לקוחות רבים ששילמו משמעותית הרבה יותר עבור אותם דגמים לפני שההנחות נכנסו לתוקף.
טסלה הורידה את המחירים של חלק מדגמי המכוניות שלה עד 20% באמצע ינואר, משום שהיא נראית למנוע תחרות מוגברת במגזר הרכב החשמלי ולהגביר את הביקוש הנפול. ההנחות גם הגדילו את מספר הקונים הזכאים לזיכוי מס פדרלי בסך 7,500 דולר.

הורדת המחירים החדה גרמה לכך שבעלי טסלה שקנו את המכוניות שלהם רק שבועות קודם לכן שילמו אלפי דולרים יותר מאלה שחיכו עד ינואר. ויקאס חאנה בכיר בתחום הבריאות שקנה רכב שטח של טסלה מדגם Y בסוף דצמבר, אמר לוול סטריט ג'ורנל שהוא החמיץ כ-5,000 דולר בחיסכון. חאנה, מעריץ ותיק של טסלה שקנה שני כלי רכב בעבר, שילם כ-65,000 דולר עבור הדגם Y שלו.
"זה רק הזכיר לי מדוע טסלה, כארגון, הוא כזה שאני כבר לא יכול לסמוך עליו", אמר חאנה לרשת. עוד הוסיף כי יש להתייחס לתמחור המכוניות בצורה שונה ממוצרים אחרים שזוכים מדי פעם להורדת מחירים. "לא לוקחים הלוואה לאייפון".
במקומות אחרים, עצומה שהחל על ידי היוטיובר דניס וואנג המתמקד בטסלה, המבקשת מהחברה להציע שירותים בחינם לאנשים שקנו את כלי הרכב שלה בשנה שעברה לפני ההנחות, צברה יותר מ-6,000 חתימות. הורדת המחירים של טסלה עוררה זעם דומה בסין, שם הבעלים דרשו החזרים וערכו מחאה מחוץ למתקן של החברה בשנחאי מוקדם יותר החודש.
הבעלים רטנו גם על ירידה בערך של רכבי טסלה משומשים, שמחיריהם צנחו ב-17% משיא של 67,297 דולר ביולי ל-55,754 דולר בנובמבר, על פי דיווח של רויטרס לאחרונה. מכוניות משומשות אחרות ירדו ב-4% באותה תקופה. מאסק התייחס לאסטרטגיית התמחור של טסלה במהלך שיחת הרווחים של החברה בשבוע שעבר, וחשף כי טסלה ייצרה את "ההזמנות החזקות ביותר שלה עד כה מאי פעם בהיסטוריה שלנו" בינואר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אז כשמעלים מחירים הם חצופים וחארות
    דודו 02/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ו כשמורידים מחירים הם חצופים וחארות. אז מתי הם יהיו בסדר ? כשייצרו רכבים מזהמים ויפרסמו במדיה?
    סגור
  • 1.
    אין כאן סיפור
    רונן 01/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מגוע אין כתבות על הפסד בגלל ירידת מחירים בתחום אחר? כי זה לא מעניין. לכתוב על טסלה בתירוץ של "כתבה בעלת עניין" היא רק לייציר קליקים
    סגור