רכב

מנכ"לית טסלה בישראל עוזבת – מה הסיבות?

עדי גיגי, שניהלה את פעילות טסלה בארץ מאז כניסתה של החברה לשוק המקומי, תפרוש בקרוב מתפקידה, ככל הנראה בצל הקושי להמשיך להגדיל את הפעילות לאור עליות המחירים והתחרות הגוברת מצד יצרניות סיניות
יאיר מור |  2
טסלה בישראל (צילום pixabay, unsplash)
האם יצרנית הרכב החשמלי המובילה בעולם נמצאת במשבר בשוק הישראלי? מנהלת הפעילות של החברה בישראל, עדי גיגי, צפויה לעזוב אותה בקרוב.
לפי דיווח בכלכליסט לפני זמן קצר, גיגי תעזוב ככל הנראה בשל מה שנראה כמיצוי אפשרות הצמיחה של טסלה בשוק המקומי. החברה, שנכנסה לשוק הישראלי רק לפני שנתיים, כבר הספיקה להפוך ליצרנית הרכב החשמלי המובילה בישראל – אך כעת, נראה שאין לה יותר דרך להגדיל את המכירות המקומיות.
לקביעה הזו יש מספר סיבות: ראשית, לאחרונה הרחיבה החברה את ההיצע שלה לשוק המקומי לכל ארבעת הדגמים המרכזיים שלה (3 ו-Y הנחשבים לברי-השגה יחסית, ו-S ו-X היוקרתיים יותר, שמחיריהם סובבים סביב חצי מיליון שקל), כך שאין דגמים נוספים לצפות להם; בנוסף, החברה כבר הספיקה להעלות את מחירי הרכבים שלה בישראל לא פחות מ-6 פעמים – ובקרוב צפויה העלאה נוספת בשל העלאת מס הרכישה עם תחילת 2023. לשם תזכורת, בעת השקת דגם 3 בישראל מחירו התחיל מ-180,000 שקל, ואילו כעת הוא מעל 260,000 שקל – כ-100,000 שקל מעל מחירו בארה"ב והמחיר השני בגובהו בעולם, וזה עוד לפני העלאת המס. וכמובן, המשבר הכלכלי והצפת השוק הישראלי במותגים סינים כמו ג'ילי, אייווייז, צ'רי ועוד לא מסייעת לה.
גיגי בת ה-38 הגיעה לטסלה לאחר שעבדה במטה החברה בארה"ב, ולפני כן שירתה את המדינה בחיל הים ובמשרד החוץ.
דוברות טסלה טרם הגיבה לפניית ice בנושא.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עוד כתבה באמינות אפס
    איל 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפילו מידע ציבורי שקל להגיע אליו (מחיר של טסלה חדשה היום) אינו נכון (המחיר כיום לדגם הבסיסי הוא 225000 לא 260000)
    סגור
  • 1.
    צ'רי? היא לא חשמלית (ל"ת)
    יייי 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור