רכב

אובר ממשיכה להסתבך: עשרות נוסעות דיווחו כי הוטרדו בנסיעה

יותר מ-500 נשים הצטרפו לתביעה נגד אובר וטוענות כי הנהגים שתקפו אותן ממשיכים להסיע אנשים ונשים דרך מיזם התחבורה השיתופית
מערכת ice | 
אובר (צילום ויקיפדיה)
חברת הנסיעות השיתופיות "אובר" נתבעת על ידי יותר מ-500 נשים בארה"ב שטוענות שהן הותקפו על ידי נהגים שמשתמשים בפלטפורמת הנסיעה.
התלונה, שהוגשה אתמול, טוענת כי "נשים נוסעות במספר מדינות נחטפו, הותקפו מינית, הוכו מינית, נאנסו, נכלאו, או הותקפו בדרך אחרת על ידי הנהגים של אובר." התיק הוגש לבית המשפט העליון של מחוז סן פרנסיסקו. משרד עורכי הדין אמר שיש לו כ-550 לקוחות עם תביעות נגד החברה, ולפחות 150 נוספים נחקרים באופן פעיל.

"כבר ב-2014, אובר נודעה לכך שהנהגים שלה תקפו מינית ואנסו נוסעות; אף על פי כן, בשמונה השנים שחלפו מאז, טורפים מיניים שנהגו עבור אובר המשיכו לתקוף נוסעים, כולל התובעים שתביעותיהם נטענו בפעולה של היום", אמר משרד עורכי הדין בהודעה לעיתונות.
אובר פרסמה את הדו"ח השני שלה אי פעם על התעללות מינית בחודש שעבר, לאחר שהודתה ב-2019 שכמעט 6,000 אנשים הותקפו בזמן השימוש באפליקציה שלה בשנתיים שלפני כן. חברת שיתוף הנסיעות בסן פרנסיסקו אמרה כי היו פחות מ-4,000 התקפות חמורות ב-2019 וב-2020 על רקע פרוטוקולי בטיחות חדשים כמו בדיקות רקע מורחבות שהובילו ל-80,000 נהגים שנאסרו מהאפליקציה.
 
ההגשה מגיעה באותו שבוע בו נחשפה פרשת "מסמכי אובר" על ידי עיתון הגארדיאן הבריטי. התחקיר, שאותו ניתח מהזווית הישראלית ארגון "השומרים", מבוסס על הדלפת ענק של 124 אלף מסמכים פנימיים של אובר.
התחקיר, שקיבל את השם The Uber Files, חושף קשרים מסועפים בעולם שנועדו להשפיע על ממשלות ולהכניס את אובר לכל כביש בעולם. אובר פועלת כיום ביותר מ-10,000 ערים בכ-72 מדינות ברחבי העולם ובשירותיה משתמשים כ-120 מיליון בני אדם. גם על ישראל הם לא פסחו, וארגון השומרים כותב בפירוט כיצד ענקית התחבורה הצליחה בעזרת פגישה אחת בלבד לרתום אליה את רה"מ דאז בנימין נתניהו, וכיצד השר ישראל כץ מנע את כניסתה לעת עתה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה