רכב

אובר בעקבות חברות התעופה: חברת התחבורה השיתופית בהחלטה מהותית

לאחר חברות התעופה גם חברות התחבורה השיתופית "אובר" ו"לופט", מודיעות על ביטול חובת עטית מסיכה בזמן הנסיעה. ההודעה מגיעה בעקבות החלטה בנושא של בית המשפט הפדרלי בארה"ב 
מערכת ice | 
אובר (צילום רישיון חופשי unsplash)

אחרי חברות התעופה, גם חברות התחבורה השיתופית "אובר" ו-"ליפט", מודיעות היום(שלישי) על ביטול חובת עטיית מסיכות  בזמן הנסיעה בארצות הברית. "הצו המחייב עטיית מסיכות בעת השימוש בפלטפורמות שיתוף נסיעות כמו אובר כבר לא בתוקף, ושינינו את המדיניות שלנו בהתאם", נכתב בהודעת אובר למשתמשים.  

על פי הודעת החברות, אובר לא תמשיך לדרוש מהנוסעים לשבת במושבים האחוריים של כלי הרכב, אך ביקשה מהנוסעים להימנע משימוש במושבים הקדמיים אלא אם הם נוסעים כחלק מקבוצה גדולה. נוסעי ליפט מורשים שוב לשבת במושבים הקדמיים, אולם התבקשו להתחשב זה בזה: "לכל אחד יש רמות נוחות שונות, וכל מי שרוצה להמשיך ללבוש מסכה מוזמן לעשות זאת", ציינה החברה.
 

כמו כן מוסיפים  ב"לופט", כי האפשרות באפליקציה לבטל נסיעה מ"סיבות בטיחות בריאותיות, כמו אי חבישת מסיכה" לא תופיע יותר, כאשר המשתמשים תמיד יכולים לבטל נסיעה שאינה מעוניינים בה מסיבות אחרות. שתי החברות מדגישות כי ייתכן שעדיין משתמשים יידרשו לעטות מסכות באזורים מסוימים במדינה, בהתאם לתקנות המקומיות.

השינויים כזכור מגיעים לאחר החלטתה של שופטת פדרלית בפלורידה לבטל את חובת עטית המסכות. בפסק דין בן 59 עמודים השופטת המחוזית קתרין קימבל מיזל בטמפה אמרה כי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן חרג מסמכות בהוצאת צו הבריאות המקורי שעליו התבססה ההנחיה. 
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה