רכב

רוסיה תביא לשיבושים בתחבורה הציבורית בישראל?

מנהל פורום חברות התחבורה הציבורית, יער אמיר, שלח ביום שישי מכתב למנכ"לי משרדי התחבורה, האנרגיה והגנת הסביבה והודיע להם כי ספקיות האוריאה מסרו לו כי צפוי מחסור בתמיסה בשל "שיבושים עולמיים". המשמעות היא השפעה ישירה ושיבושים בתחבורה הציבורית בקרוב
מערכת ice |  2
ממשלת גרמניה מסרבת לשלם לרוסיה ברובלים (צילום pixabay, יוטיוב/ Guardian News)
מפעילי האוטובוסים מזהירים משיבושים בתחבורה הציבורית. בשל המלחמה באוקראינה
רוסיה הפסיקה את יצוא תמיסת האוריאה, שחיונית להפעלת מנועי דיזל שמשומשים תדיר באוטובוסים ובכלים כבדים. בעקבות החלטת ממשלת רוסיה להפסיק את היצוא של תוסף האוריאה החיוני למנועי דיזל באוטובוסים, מזהירות מפעילות קווי השירות מהשבתת התחבורה הציבורית בישראל - ועלייה בזיהום האוויר, אם לא יימצא פתרון למחסור הצפוי.
מנהל פורום חברות התחבורה הציבורית, יער אמיר, שלח ביום שישי מכתב למנכ"לי משרדי התחבורה, האנרגיה והגנת הסביבה, והודיע להם כי ספקיות האוריאה מסרו לו כי צפוי מחסור בתמיסה בשל "שיבושים עולמיים - שנובעים בעיקרם מהמלחמה בין רוסיה לאוקראינה", כך על פי דה מרקר
עוד נכתב כי הספקים הבהירו כי אינם יכולים להתחייב לאספקה סדירה או לאספקה כלל של התמיסה, ולא ידוע מתי צפוי המחסור להסתיים. "שיבושים באספקת אוריאה עלולים להוביל להשבתת אוטובוסים, פגיעה משמעותית בשירות והגדלת זיהום האוויר מתחבורה ציבורית", הזהיר אמיר והוסיף: "נבקשכם לפעול לאלתר להבטחת הקצאת מלאים ואספקה סדירה של אוריאה לענף ולמפעילי התחבורה הציבורית".
רוסיה היא יצרנית האוריאה הגדולה בעולם אחרי סין, והיא מחזיקה ב-15% מהשוק העולמי. בשל הסנקציות שהוטלו עליה לאחר שצבאה פלש לאוקראינה, הפסיקה את יצוא החומר שחסרונו הורגש עוד לפני המלחמה. מראשית 2022 עלה מחיר האוריאה ב-150% והוא צפוי להמשיך לעבוד.
 
האוריאה משמשת גם לדשן בחקלאות, ובסין וברוסיה מעדיפים לספק את החומר קודם כל לחקלאים המקומיים ורק לאחר מכן לייצא אותו. חברת איי.סי.אל הישראלית (לשעבר כי"ל), מייצרת אוריאה בכמות קטנה בלבד, שאינה מספיקה לצרכי המשק הישראלי.
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "המשרד להגנת הסביבה נמצא בקשר עם יבואני וספקי האוריאה השונים ועוקב אחר המלאי והאספקה של תמיסת האוריאה כדי לבחון אם נדרשת התערבות".
בשל ימי חול המועד פסח, ממשרדי התחבורה והאנרגיה עדיין לא התקבלה התייחסות.
 
קמפיין חברתי של חברת התחבורה מטרופולין
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אוריאה כל אחד יכול לספק, לא?... (ל"ת)
    גרגמל 04/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אם העולם המערבי קונה חומר כל כך חיוני
    לכלכ 05/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מרוסיה וסין, כנראה שהתשובה היא לא.
    סגור