השוק

רוסיה בדרך לחדלות פרעון: נזקי המלחמה מתחילים להחשף

מודי'ס טוענת בניתוח שלה כי המדינה של פוטין בדרך לנקודת אל חזור, כאשר צניחת ערך הרובל לצד הסנקציות הכלכליות מקרבות אותה למפלה
מערכת ice |  1
ממשלת גרמניה מסרבת לשלם לרוסיה ברובלים (צילום pixabay, יוטיוב/ Guardian News)
על פי ניתוח של מודי'ס, רוסיה עשויה להיות במצב של חדלות פרעון משום שניסתה לשרת את אגרות החוב הדולריות שלה ברובל, כאשר צניחת ערך המטבע הייתה אחת ההשלכות הקשות ביותר עד כה של הדרת מוסקבה מהמערכת הפיננסית המערבית מאז פלישת הנשיא ולדימיר פוטין לאוקראינה.
אם מוסקבה תוכרז בחדלות פרעון, זה יסמן את המחדל הגדול הראשון של רוסיה לגבי אג"ח זר מאז השנים שלאחר המהפכה הבולשביקית ב-1917, אם כי הקרמלין אומר שהמערב כופה מחדל על ידי הטלת סנקציות משתקות. רוסיה שילמה תשלום לפירעון ב-4 באפריל על שתי איגרות חוב ריבוניות שייפרעו ב-2022 וב-2042 - ברובל ולא בדולרים שהיא חויבה לשלם לפי תנאי ניירות הערך.

רוסיה "על כן עשויה להיחשב במדינה ללא יכולת החזר לפי הגדרת מודי'ס אם לא תתאושש כלכלית עד ה-4 במאי, תאריך שמוגדר סוף תקופת החסד", הסבירו במודי'ס בהצהרה ביום חמישי. "בחוזי האג"ח אין הוראות לפירעון בשום מטבע אחר מלבד דולרים".
"ההשקפה של מודי'ס היא שהמשקיעים לא השיגו את ההבטחה החוזית במטבע חוץ במועד הפירעון של התשלום", אמרה מודי'ס. רוסיה לא יכולה ולא תוכל ללוות כרגע, ברירת המחדל תהיה סמלית במידה רבה, ותסמן את הסיום הסוער של הניסיון שלה לאחר המלחמה הקרה להשתלב בארכיטקטורה הפיננסית של המערב.
בעוד שלרוסיה יש רק 40 מיליארד דולר באגרות חוב בינלאומיות בהיקף של 15 דולר או הנפקות יורו, החברות שלה צברו הרבה יותר חובות זרים. הקרמלין אומר שהמערב כבר לא עמד בהתחייבויותיו כלפי רוסיה על ידי הקפאת הרזרבות שלו, וכי הוא רוצה שיטה חדשה שתחליף את המערך הפיננסית של ברטון וודס שהוקמה על ידי מעצמות המערב ב-1944.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ב'ה רוסיה גם תחדל מקיום.
    אולג 04/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאחל לרוסיה גם מכה משמיים -דיקטטורה של מנהיגים וקצינים מסוכנים לעולם.
    סגור