השוק

רוסיה ניצלה מחדלות פירעון: איזו הפתעה הכינה למשקיעים האמריקאים?

רוסיה ניצלה מחדלות פירעון לאחר שהעבירה היום 650 מיליון דולר למחזיקי האג"ח שלה בעולם ובעיקר בארה"ב; אבל רוסיה בעידן הבלתי צפוי של פוטין הכינה למשקיעים האמריקאים הפתעה
ניצן כהן |  1
ולדימיר פוטין והסנקציות על כלכלת רוסיה (צילום pngwing, vecteezy)
רוסיה ניצלה מחדלות פירעון. היום היה יום תשלום הריבית על אגרות החוב שהנפיקה. רוסיה נזכיר תחת סנקציות כלכליות ולכן היא לא יכולה להעביר את הכסף למחזיקי האג"ח בצורה מסודרת ולכן נראה היה כי היא לא תבצע את ההעברה ומיד תוכרז כחדלת פירעון ותורחק לשנים רבות מהשווקים הפיננסיים.
אבל רוסיה בעידן פוטין שמפתיעה כל פעם מחדש במהלכים לא צפויים, הצליחה להעביר את התשלום בהיקף כספי כולל של 650 מיליון דולר אם כי ברובלים. מה שבאופן תיאורטי מאפשר לה לעמוד בתנאי האג"ח ולכן לא תוכרז כחדלת פירעון כשבמקביל היא למעשה "תוקעת" את המשקיעים עם רובלים בארה"ב ובמערב אירופה, מבלי שיש להם באמת מה לעשות עם המטבע הרוסי שנמצא תחת סנקציות כבדות.

נסביר לרגע מה קרה כאן: רוסיה טענה כי אין לה גישה לחשבונות הדולריים שלה בארה"ב ונאסר עליה לבצע העברות בנקאיות בדולרים ולכן לא נותרה לה ברירה אלא להעביר את הכסף ברובלים.
כאן עולות הרבה שאלות. אם אין מסחר בדולר-רובל באיזה שער חליפין העבירה רוסיה את הרובל בשווה ערך לדולר. ונניח כי רוסיה הניחה את דעת המשקיעים באשר לשער חליפין דמיוני, עכשיו מה יעשו המשקיעים עם הרובלים? להמיר אותם לדולרים הם לא יכולים (בגלל הסנקציות) לבצע רכישות ברוסיה הן לא יכולות (שוב סנקציות) ולכן עולות תהיות אם לא קיבלו נייר שאין לו ערך בתמורה ל-650 מיליון דולר.
כך או אחרת בארה"ב מתחיל עכשיו דיון מעניין מה לעשות עם הרובלים האלה ואם להכיר בהם כתשלום ריבית וכן הלאה. התשובות לכל השאלות האלה מופנות לבית הלבן שיצטרך לקבל החלטה מה עושים עם הכסף הזה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אמינות
    שלמה 04/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחח
    סגור