רכב

יפצה על אובדן המטרו? זו התכנית לתחבורה בשרון

בצל הפרסומים אודות דחייה נוספת בבניית קו המטרו בשרון, משרד התחבורה מודיע כי ירחיב את פעילות התחבורה הקיימת בכ-40%, האם זה יספיק?
מערכת ice |  1
מטרופולין (צילום ויקיפדיה)

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פרסם השבוע הליך תחרותי להפעלת קווי שירות לאוטובוסים במרחב אשכול השרון. זאת כחלק מהליך במסגרתו תורחב פעילות האוטובוסים, ב-40% באמצעות קווים חדשים, שיפור מסלולי קווים קיימים ותגבור תדירות. במסגרת התכנית יורחב צי האוטובוסים המשרת את האשכול בכ-100 אוטובוסים, ויכלול בסך הכול כ-500 אוטובוסים חדשים, מהם כ- 190 אוטובוסים חשמליים.
 

החברה שתחליף את "מטרופולין" שמפעילה כעת את הקווים באזור, תידרש להבטיח את זכויות הנהגים, לרבות ימי מחלה והבראה בהתאם לוותק הנהג בענף, ולצד זאת יוצבו מבני התרעננות לנהגים. בנוסף במשרד התחבורה מציינים כי ניתן דגש משמעותי בתכנון האשכול לשיפור השירות בקווים הפועלים בצירי העדפה לתחבורה ציבורית, קווים עתירי נוסעים המספקים שירות למוקדי תעסוקה באזור מרכזי בילוי וקניות, מרכזי בריאות, מוסדות השכלה ומוקדי תיירות ובילוי.
 


הקווים יופעלו בשתי פעימות. שנה ממועד הזכייה, תפעיל החברה הזוכה את הקווים הבינעירוניים באשכול אשר יועברו מהמפעיל היוצא, ובתוך כ-18 חודשים ממועד הזכייה, יופעלו שאר הקווים שבאשכול. כמו כן, יודגש כי עם תחילת הפעלת הנתיבים המהירים בציר איילון, מתכוון המשרד במסגרת תכנית ההפעלה של המשרד להגביר את תדירות השירות בקווים שיעדם גוש דן.

לצד השיפור במערך האוטובוסים, לאחרונה נחשף, כי קו המטרו M1 שמתוכנן להתחיל לפעול בעוד כ- 10 שנים, לא יכלול בשלב ראשון את חלקו הצפוני שאמור היה לעבור באזור השרון, זאת ככל הנראה בשל התנגדות של כפר סבא ורעננה שמבקשות לשנות את התכנית כך שיעבור באזורים אחרים של העיר.
 


במשרד התחבורה מסבירים כי מדובר בפיצול של התוכנית, בשל מורכבותה, ומבטיחים כי החלק הצפוני יבנה בעתיד, ואולם העיכוב צפוי לפגוע בעשרות אלפי תושבים, כאשר המשבר התחבורתי עשוי להחריף עם הגידול הנרחב באוכלוסייה, בעתיד הלא רחוק.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נתיב ציבורי
    מאיר דוד 08/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתיביי תחבורה לאוטובוסים, בכפר סבא עשו את השטות הזאת וחסמו את העיר בנתיבים לאוטובוסים כשהנתיבים ריקים תמיד ואילו הנתיב שנשאר לתושבים פקוק תמיד, אחלה אדיוטיות.
    סגור