טלוויזיה

רינה מצליח במסר לחדשות 12: "לא מתגעגעת ל'אולפן שישי'"

העיתונאית שפצחה בקריירת משחק הודתה: "די מאסתי בפוליטיקה ובכל מה שקורה ביחסים בין הפוליטיקאים לעיתונות והאמת היא שמיציתי את עצמי שם, אז אני שמחה שאני יכולה לנסות ללכת אחרי התשוקה האחרת שלי. זו הייתה גם תחושת מיצוי אישית. הייתי במקצוע הזה 40 שנה ועשיתי את כל מה שאני רוצה לעשות"
מערכת ice |  2
רינה מצליח (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מי שצפה בסרט "גן קופים", היצירה החדשה של הבמאי המוערך אבי נשר, שמע את קולה וראה לפתע את העיתונאית של חדשות 12 לשעבר רינה מצליח, שמגלמת דמות של אינטלקטואלית מחוגי הספרות.
כן, זה תפקיד קטן, בקושי כ-30 שניות על המסך, אבל מרגש במיוחד עבור מצליח בת ה-67 שעשתה זאת לראשונה בקריירה שלה, לישראל היום סיפרה: "ישבתי בפרמיירה עם אח שלי וקיוויתי שהוא יזהה את הקול, כי חשבתי שעד שהוא יזהה את הקול הסצנה שלי תסתיים. הוא לא זיהה מייד. אני כל הזמן אומרת לכל מי שהולך לראות את הסרט - ואני ממליצה עליו כי זה סרט מעולה - 'אל תמצמצו כי אולי תפספסו אותי'. זה באמת תפקיד מאוד קצר, אבל צריך להתחיל מאיפשהו".

עוד סיפרה על הליהוק שלה: "אבי נשר ביקש ממני בזמנו להנחות את הקרנת הבכורה של הסרט הקודם שלו, 'תמונת ניצחון'. לפני זה הייתה לנו פגישה ומייד התחברנו. סיפרתי לו על החלום שלי להיות שחקנית, והוא אמר לי 'את יודעת מה? אתן לך תפקיד בסרט הבא שלי. את תהיי מבקרת ספרות'. הוא כבר ידע איזה סרט הוא יביים. הייתי בעננים. אחר כך הוא לא דיבר איתי הרבה זמן, אז חשבתי שהוא שכח אותי ונלחצתי. עברו כמה חודשים, לא דיברנו באותה תקופה וכבר פחדתי שזה לא יקרה. ואז הגיע הטלפון. באמת שיחקתי מבקרת ספרות, ואפילו שהיה לי מעט טקסט עדיין הייתי בלחץ ולא זכרתי את שתי השורות האלה. פחדתי שאולי הוא יוציא את הקטע מהסרט, ואבי הבטיח לי שהוא לא יעשה את זה".
מה היעד שלה אחרי סיום הקריירה בחדשות 12: "מאז שיחקתי גם בשתי סדרות שעוד לא יצאו: סדרה אחת של יובל שפרמן ודינה סנדרסון, שהיא המשך של 'אורי ואלה'. משחקים בה פבלו רוזנברג ומגי אזרזר. אני משחקת שם מכשפה מתקשרת. לא תפקיד גדול; בסדרה השנייה אני מגלמת את אמא של עמוס תמם, ושם זה כבר תפקיד של כמה סצנות וטקסט. זה באמת חלום ילדות. אני מלאת הכרת תודה לאבי נשר על הנדיבות שלו ועל כך שהוא נתן לי הזדמנות, התייחס אלי ברצינות והגשים לי חלום"
מדוע פרשה מחדשות 12? "כבר די מאסתי בפוליטיקה ובכל מה שקורה ביחסים בין הפוליטיקאים לעיתונות והאמת היא שמיציתי את עצמי שם, אז אני שמחה שאני יכולה לנסות ללכת אחרי התשוקה האחרת שלי. זו הייתה גם תחושת מיצוי אישית. הייתי במקצוע הזה 40 שנה ועשיתי את כל מה שאני רוצה לעשות. הרבה אנשים עוד אומרים לי שאני צריכה לחזור ל'אולפן שישי'. אני יודעת שאף אחד לא יאמין שאני לא מתגעגעת, אבל בחיי שלא. אלה גם תחומים די דומים. בסוף שניהם במה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גם אנחנ ולא מתגעגעים אלייך, ובבקשה - עופי לנו מרשת ב' (ל"ת)
    גפת שומרון 10/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    רינה מסריח
    יעל 10/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברוך שפטרנו מעונשה של זו......
    סגור