טלוויזיה

ביידן שוב חותך מסיבת עיתונאים, בעוד הכתבים צועקים שאלות

הנשיא האמריקאי לא מצטיין לאחרונה בהופעות לציבור. סיים בחיפזון את מסיבת העיתונאים ואמר "יצאתי מכאן", בזמן שכתבים קוראים לעברו ולא נענים. ביידן התייחס שוב ושוב רק לרשימת כתבים שנקבעה מראש
מערכת ice | 
גו ביידן (צילום Official portrait of United State)
הנשיא ביידן סיים בחיפזון מסיבת עיתונאים היום (חמישי), הפנה את גבו לכתבים הצועקים והכריז: "אני יוצא מכאן". ביידן ענה על מספר שאלות מתוך רשימה קבועה מראש של כתבים במהלך מסיבת עיתונאים במדריד, ספרד, בעקבות פסגת נאט"ו לפני שאמר, "בסדר, חבר'ה", וניסה לסכם את הדברים. 
מספר כתבים עדיין רצו לשאול שאלות, ומישהו בקהל הבטיח להיות מהיר, אבל ביידן סגר בכל זאת את האירוע לתקשורת. "אין דבר כזה מהיר. אני יוצא מכאן", אמר ביידן כשהתרחק מהדוכן כשכתבים רבים הרימו ידיים.
ביידן, שיש לו היסטוריה של התרחקות מכתבים שניסו לשאול שאלות, חייך כשיצא מהבמה בעוד קולות רבים נשמעו צועקים, "אדוני הנשיא".
מוקדם יותר במסיבת העיתונאים, ביידן התייחס שוב ושוב לרשימה ידועה מראש של כתבים שהוא קיבל הוראה להתקשר אליהם. "אשמח לקבל את השאלות שלך, והשואלת הראשונה, כך נאמר לי, היא דרלין סופרוויל מסוכנות הידיעות AP", אמר כדי להתחיל את החלק של השאלות והתשובות, תוך כדי קריאה מהנייר.
לפני הסיום הפתאומי, ביידן אמר שהוא יתמוך בקונגרס בסיום הפיליבסטר כדי להעביר חקיקה המגנה על זכות לאומית להפלה. במקור הוא תמך בשמירה על הפיליבסטר של הסנאט כשנכנס לתפקידו, אך נלחץ לחשוף כל פעולה ביצועית שהוא עשוי לנקוט כדי להבטיח גישה להפלות בארץ. ביידן השיב כי הפתרון היחיד הוא להגדיר את רו נגד ווייד בקונגרס.
"הדבר החשוב ביותר שעלינו לעשות הוא להבהיר עד כמה ההחלטה הזו הייתה מקוממת", אמר ביידן. "אני מאמין שעלינו לתאם את רו נגד ווייד בחוק, והדרך לעשות זאת היא לוודא שהקונגרס יצביע לעשות זאת". הוא המשיך, "ואם הפיליבסטר יפריע, זה כמו זכויות הצבעה, עלינו לדרוש חריגה מהפיליבסטר עבור הפעולה הזו".
 
ביידן קרא בעבר לקונגרס לתעד את פסק דין רו נגד ווייד בעקבות פסיקת בית המשפט העליון ביום שישי, אך הוא לא קרא לסיים את הפיליבסטר. ביידן רק קרא בעבר לצעד במאמץ להעביר תיקון נרחב של חוק הבחירות, מה שהממשל שלו לא הצליח לעשות.
בשבוע שעבר, ביידן הרים כרטיס פתק במהלך הערות שכללו הנחיות מפורטות כמו, "אתה נכנס לחדר רוזוולט ואומר שלום למשתתפים" ו"אתה תופס את המושב שלך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה