טלוויזיה

כתבת חדשות 13 נשברת בכאב: "לא צריכים להסתכל על גופת אחותי"

חן זנדר אמרה בפני ועדת החקירה האזרחית לאסון ה-7.10: "אנחנו לא צריכים להסתכל בתמונות הקשות ולחפש בין מאות הגופות את הגופה של אחותי, כדי לדעת באיזה מצב היא נמצאה. אנחנו בסך הכול מבקשים ועדת חקירה ממלכתית, גוף ממלכתי מטעם המדינה, שיחקור עד המקומות הכי נמוכים שיש ויהפוך כל אבן"
מערכת ice |  3
חן זנדר ונועה זנדר (צילום אינסטגרם)
ועדת החקירה האזרחית לאסון ה-7.10 התכנסה היום (שלישי) ובו נשאה מונולוג מרגש של העיתונאית של חדשות 13 חן זנדר, ששכלה את אחותה באותו הבוקר הארור לאחר שבילתה במסיבת נובה, זאת בפני ועדת החקירה האזרחית. 
זנדר אמרה: "זה לא התפקיד של המשפחות לחקור את מה שקרה לילדים שלהן, מה שקרה לאחותי, מה שקרה לכל אחד מהאנשים שהיו בשטח המסיבה. אנחנו לא צריכים להסתכל בתמונות הקשות ולחפש בין מאות הגופות את הגופה של אחותי, כדי לדעת באיזה מצב היא נמצאה. אנחנו בסך הכול מבקשים ועדת חקירה ממלכתית, גוף ממלכתי מטעם המדינה, שיחקור עד המקומות הכי נמוכים שיש ויהפוך כל אבן".
היא המשיכה ואמרה: "המעט שאפשר לעשות עבור המשפחות - להקים ועדת חקירה ממלכתית, גוף ממלכתי מטעם המדינה שיחקור מי נכשל, ולמה 410 צעירים וצעירות שבסך הכול רצו להגיע לרקוד בשטח המסיבה מצאו את מותם שם".
לסיום הסבירה: "זה לא פייר כשיש חללים המשפחות שלהם מקבלות תחקיר ויודעות בדיוק מה קרה. הם יודעים איך יקירם נמצא, ומה הם קוברים. רבים מאיתנו, מאות משפחות, לא יודעות מה קרה להם, מה קרה לבנות שלהן ובאיזה מצב הן נקברו, ולא יודעות איך הבנים שלהן נרצחו ואיפה מצאו אותם ומאיפה אספו את הגופות. זה נשמע אולי פורנוגרפי, אבל לא. זה המעט שאפשר לעשות, זה לספק מידע ולהרגיש שלומדים מהאירוע הנוראי הזה. שהמשפחות ירגישו שהמוות שלהם פשוט לא היה לשווא".

חבר הוועדה האלוף במיל' איל בן ראובן חיזק את דבריה של חן זנדר ואמר לה: "הוועדה הזאת הוקמה, בין השאר, כדי אולי לנסות לדחוף לכך שתהיה ועדת חקירה ממלכתית. אם תהיה ועדה כזאת, אנחנו נהיה הראשונים להעביר כל מה ששמענו פה לאותה ועדה שתמשיך ותעשה את העבודה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חקירה
    מוחמד 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא תהיה ועדת חקירה ממלכתית!רק ממשלתית!האשמים לא יכולים לחקור את עצמם!
    סגור
  • 2.
    אם את רוצה לדעת את האמת
    רק חקירה בלתי תלוי 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ועדת חקירה ממלכתית לא תגיע לחקר האמת כי היא מורכבת גם משופטים ואנשים ממערכת המשפט שאשמים ב7/10. לכן החקירה חייבת להיות בלתי תלויה.
    סגור
  • 1.
    ועדב
    חרות 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כל זמן שנתניהו בשלטון לא תהיה ועדת חקירה ממשלתית.הוא יודע את האמת,מי בנה את החמאס....ומי אשם בטבח
    סגור