השוק

לידר שוקי הון: מדד אוגוסט יושפע מעליית מחירי המזון והנדל"ן

יונתן כץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות לידר שוקי הון מעריך שמדד אוגוסט שיתפרסם היום יצביע על עלייה של 0.5% כשיש כלכלנים שצופים כי המדד יעלה גם ב-0.6%; הנעלם הגדול, לטענת כץ אלה מחירי הטיסות לחו"ל
ניצן כהן |  1
יונתן כץ (צילום איה בן עזרי, shutterstock)
מדד המחירים לחודש אוגוסט יתפרסם היום והנחת העבודה של יונתן כץ, הכלכלן הראשי שלך בית ההשקעות לידר שוקי הון היא כי המדד יעלה ב-0.5%.
"אנו צופים מדד של 0.5% באוגוסט. הדעות בשוק חלוקות בין 0.5% ל-0.6% כאשר נדמה שהנעלם המשמעותי נותר השינוי במחירי הטיסות לחו"ל, כאשר אנו סבורים שהצמצום במספר הטיסות בחודש אוגוסט יתבטא יותר במדד ספטמבר (בספט' הלמ"ס מודדת הזמנות שנעשו חודש אחד לפני, קרי באוגוסט, לפני 4 חודשים ולפני 7 חודשים).
"מדד אוגוסט יושפע בעיקר מעלייה מהירה במחירי הפירות והירקות (3.5%), מחירי הדיור (0.8%), והבראה ונופש בישראל (14%), עלייה מעט מעבר לעונתיות הרגילה". כותב כץ בסקירה השבועית שלו.
נתון מעניין עליו מצביע כץ הוא ההמתנה של שוק האג"ח לתקציב אמין לשנת 2025. "נתוני ההכנסות ממיסים ממשיכים להפתיע בצד החיובי. אחרי שהאוצר כבר עדכן כלפי מעלה את תחזית ההכנסות ממיסים ב-19 מיליארד שקל בחודש אשתקד), זאת על רקע עלייה מהירה בשכר (ומיסים על השכר), התרחבות בצריכה הפרטית (מע"מ מקומי עלה ב-4.9% מתחילת השנה) וגידול יולי השנה, כעת האוצר סבור שיש לעדכן כלפי מעלה 4-5 מיליארד שקל נוספים.
"ההכנסות ממסים עלו באוגוסט ב6%- במונחים ריאליים (לעומת אוגוסט בעסקאות נדל"ן. גידול מהיר בהכנסות מקזז חלק גדול מהחריגה בהוצאות, כך שלא צפויה חריגה של ממש בגירעון השנה. יחד עם זאת, שוק האג"ח מודאג יותר מהמשך הלחימה ומדיניות הפיסקאלית ב-2025" הוא אומר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הלוואה
    ויטלי סנדול 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי....עניים בישראל חייבים לקחת הלוואה ולעזוב את הארץ
    סגור