תיירות

הסוף לחברות לואו קוסט בנתב"ג? הטרמינל נסגר, הנוסעים ישלמו

גורמים בכירים בענף התיירות מתחו ביקורת חריפה על ההחלטה להשאיר את טרמינל 1 פתוח רק לטיסות פנים ארציות ולהעביר את הטיסות הבינ"ל לטרמינל 3 בלבד שעולה יותר לחברות התעופה
מערכת ice | 
המראות מנתב"ג (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
בצעד דרמטי שמסמל את עומק המשבר בענף התעופה הישראלי, הוחלט על סגירת טרמינל 1 לטיסות בינלאומיות עד מרץ 2025. ההחלטה התקבלה לאור צניחה חדה של 47% בכמות הנוסעים בספטמבר האחרון בהשוואה לשנה שעברה, כאשר באופן מפתיע הוחלט להשאיר את הטרמינל פתוח רק לטיסות פנים.
על פי הפרסום בגלובס, גורמים בכירים בענף התיירות מתחו ביקורת חריפה על ההחלטה החלקית. יהודה זפרני, מנהל תחום התיירות במועדון הצרכנות של הוט, מזהיר: "המלחמה לא תימשך לנצח וצריך לבנות תוכניות קדימה", בעוד שירלי כהן־עורקבי מאשת טורס טוענת כי המהלך משדר "חוסר ביטחון" ומעביר מסר שלילי לחברות התעופה הזרות.

המשבר בענף התעופה מכה גלים גם בקרב העובדים, כאשר עשרות מעובדי רשות שדות התעופה קיבלו זימונים לשימוע לפני פיטורים. סימן עובדיה, מנכ"ל קרוז תור, מתריע כי צמצום כוח האדם עלול להוביל ל"כאוס תפעולי" כשהפעילות תתחדש, בדומה למה שהתרחש לאחר תקופת הקורונה.
הסגירה משפיעה במיוחד על חברות הלואו-קוסט, שהפעילו את מרבית טיסותיהן מטרמינל 1. וויזאייר השעתה טיסות עד ינואר, ריינאייר הקפיאה פעילות ללא תאריך חזרה, ואיזיג'ט הודיעה כי תשוב רק במרץ 2025. סוגיית מיסי הנמל הגבוהים יותר בטרמינל 3 מעלה חששות נוספים לגבי נכונותן של חברות אלו לחזור לפעילות בישראל.
בתגובה למשבר, משרד התחבורה מסר כי הוא נמצא "בקשר הדוק עם כל הרגולטורים בעולם" במטרה לנהל את המצב המורכב, תוך שיתוף פעולה עם חיל האוויר ורשות שדות התעופה. עם זאת, נראה כי הדרך לחזרה לשגרת טיסות מלאה עוד ארוכה, והשפעות המשבר על ענף התעופה הישראלי צפויות להימשך זמן רב.
ממשרד התחבורה השיבו לפניית גלובס: "המשרד, באמצעות רשות שדות התעופה, נמצא בקשר הדוק עם כל הרגולטורים בעולם, וזאת על מנת לעדכן בסטטוס הפעילות והפעולות אותן מבצעת הרשות, בשיתוף פעולה עם גורמי חיל האוויר והרשות, לניהול בטיחות התעופה האזרחית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה