עסקי ספורט

הכדורגל האנגלי תומך בעזה: "תהיו סלאח, לא סולומון"

מוחמד סלאח שבר שתיקה ופרסם סרטון עם התייחסות ל"חרבות ברזל". החברים לקבוצה תומכים, האוהדים הפכו את מנור סולומון לרשע ואנחנו...בעיקר מאוכזבים
מערכת ice |  1
הליגה האנגלית (צילום מתוך האינסטגרם)
ביום ה-12 למלחמת "חרבות ברזל" ואחרי לחץ אדיר וביקורת רבה בעולם הערבי, זה הגיע - מוחמד סלאח שבר אמש (רביעי) שתיקה ופרסם את התייחסותו ללחימה בסרטון ברשתות החברתיות. כצפוי, המצרי הביע תמיכה בצד הפלסטיני ואין מפתיע בכך, הדבר המטריד הרבה יותר הוא האהדה לה זכו דבריו של חלוץ ליברפול מצד שחקני ואוהדי הליגה האנגלית כאחד.
אלו היו דבריו: "לא תמיד קל לדבר בימים כאלה. הייתה יותר מדי אלימות, יותר מדי ברוטליות שוברת לב. כל החיים קדושים וצריך לשמור עליהם. הטבח צריך להיפסק, משפחות נקרעות. מה שברור הוא שצריך לאפשר מידית סיוע הומניטרי לעזה, אנשים שם במצב נורא. התמונות בבית החולים אתמול היו נוראיות, האנשים בעזה צריכים מים אוכל וסיוע רפואי בדחיפות, אני קורא למנהיגי העולם להתאחד ולמנוע עוד טבח של חפים מפשע. האנושות חייבת לנצח".
כפי שאתם יכולים לראות, שום אזכור למתקפה הברברית ולא אנושית של פעילי חמאס, עם כ-1400 נרצחים וכ-200 חטופים ישראלים, רצח תינוקות, מבוגרים ונשים בהריון, עריפת ראשים, מעשי אונס וביזה. מה כן הופיע? הנרטיב השקרי של תקיפת בית החולים העזתי על ידי צה"ל, שעדיין ממשיך להדהד בעולם, על אף שהופרך לחלוטין.
כאמור, לא ציפינו למשהו אחר מאחד הכדורגלנים המוסלמים המפורסמים והמצליחים בעולם. מה שכן מטריד, מפתיע ומזוויע הוא התמיכה החסרת תקדים לה זכה המצרי. עם פרסום הסרטון, הוא כמעט בן רגע הפך לויראלי. כוכבי ליברפול וביניהם טרנט אלכסנדר - ארנולד, הרווי אליוט, דומיניק סובוסלאי, אלכסיס מקאליסטר והקפטן לשעבר גו'רדן הנדרסון סימנו לייק כמעט מיידית. 
ומה בקרב האוהדים? תמיכה חסרת תקדים בסלאח, כאשר מנגד - מנור סלומון, שמהיום הראשון מנסה בכל כוחו לעשות הסברה ומעלה באופן תדיר תכנים בנושא - הפך לכזה שמהדהד "גילויי השנאה". אלו רק חלק מהתגובות הכי פופולאריות כרגע לסרטון של המצרי: "בעולם מלא במנור סולומונים, תהיו מוחמד סלאח", "לישראל את מנור סולומון. לפלסטין יש את מוחמד סלאח. זה כל מה שאתם צריכים לדעת" ו-"אם סלאח ייענש ומנור סולומון ייצא בלי כלום, נבין מה באמת קורה פה".
פרמיירליג מושפעת רבות מבעלות רוב או מיעוט של מדינות העולם הערבי, ספונסריות ענק ממדינות המפרץ וכדורגלנים מוסלמים רבים בליגה, אל מול סולומון ישראלי אחד בודד. גם כמות המוסלמים והמגרים ממדינות ערב בבריטניה באופן כללי היא פקטור משמעותי. עם זאת, עדיין, אולי בהיותנו תמימים, היינו מצפים לפחות לקצת יותר איזון מבחינת התמיכה בצד כזה או אחר. ליברפול היא אחת מקבצות הכדורגל האהובות בישראל, לא בטוח שזה יהיה המצב כשערפל הקרב יתפוגג.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כדורגל והממלכה
    חיים 10/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מלחמת אולם השנייה ופיגועים שהם קבלו מאותם שהם תומכים לא לימדה את האנגלים ומתברר שאין לזה סיכוי עד שזה לא נתפוצץ להם בפרצוף הצבוע שלהם.
    סגור