עסקי ספורט

סרינה ויליאמס פורשת: פרידה מהטניסאית הגדולה בהיסטוריה

על שער גיליון חודש ספטמבר של מגזין ווג היוקרתי, הטניסאית העל-אנושית סרינה וויליאמס, או-טו-טו בת 41, מודיעה שהיא עומדת בפני פרישה מהטניס
מערכת ice | 
סרינה ויליאמס
23 תוארי גראנד סלאם ליחידות (ו-39 בסך הכול כולל זוגות), 73 זכיות בטורנירים מקצועיים, 319 שבועות בראש הדירוג העולמי, 4 מדליות זהב אולימפיות - זה רק קצה המזלג של הישגי סרינה ויליאמס. וכעת נראה שהסוף (הספורטיבי) מתקרב.   
על שער גיליון חודש ספטמבר של מגזין ווג הודיעה סרינה, המתקרבת לגיל 41, שהיא מתכוונת לפרוש מטניס לאחר אליפות ארצות הברית הפתוחה.
סרינה ייחסה את ההחלטה לדחף המתחרה בטניס - רצונה בילד נוסף, מה שקשה לעשות תוך התמודדות עם הטניסאים הטובים בעולם: "אני אתגעגע לגרסה הזו שלי, הבחורה ההיא ששיחקה טניס", אמרה וויליאמס והוסיפה הודעה למעריציה: "ואני אתגעגע אליכם".
"החודש אני חוגגת 41, ומשהו חייב לקרות", אמרה ויליאמס, ככל הנראה בהתייחס לתאריך פרסום המגזין המודפס כאמור בספטמבר.
23 תארי הגראנד סלאם של וויליאמס הם שיא עידן פתוח לנשים או לגברים. ספורטאית הטניס היחידה עם יותר תארים גדולים ליחידים היא מרגרט קורט מאוסטרליה עם 24 תארי גראנד סלאם, אבל ההישג הזה שייך לעידן אחר.
כאשר המשחק בהגרלה הראשית של אליפות ארצות הברית הפתוחה יתחיל ב-29 באוגוסט, לוויליאמס יהיה דירוג מוגן במקום ה-16. הטורניר יימשך חלק ניכר מהשבועיים הבאים, והוא בוודאי יביא מחוות לאחד מטניסאי הטניס הגדולים אי פעם שהרימה מחבט.
היא הייתה רק בת 17 כשזכתה בתואר הגראנד סלאם הראשון שלה, באליפות ארצות הברית הפתוחה ב-1999: "התחלתי לשחק טניס במטרה לזכות באליפות ארצות הברית הפתוחה", אמרה. "לא חשבתי מעבר לזה. ואז פשוט המשכתי לנצח".
ואכן, וויליאמס המשיכה לצבור תארים, והתעלתה על מרטינה הינגיס ומוניקה סלס ולינדזי דאבנפורט וג'ניפר קפריאטי וג'סטין הנין וגם על אחותה הנפלאה, ונוס. אחר כך היא כתבה את שמה בספרי השיאים מעל לאגדות הספורט: בילי ג'ין קינג; כריס אוורט; מרטינה נברטילובה; שטפי גראף.
במאמרה בווג, וויליאמס שיבחה את השחקניות שהגיעו לפניה, הן על כישוריהן והן על חשיבותן למאבק לשוויון מגדרי. אבל היא גם דיברה על תחומי העניין העסקיים הגדלים שלה ועל ההשראה ששאבה מנשים חזקות אחרות, כמו שריל סנדברג הוותיקה בפייסבוק וקארין זיידמן-בקר, מנכ"לית חברת האבטחה Clear Secure.
וויליאמס נרתעה מלדון במורשת שלה כשהודיעה על פרישתה, אבל היא הפגינה התלהבות ברורה כשדנה במיזמים העסקיים שלה, כולל מימון סטארטאפים - במיוחד חברות צעירות בראשות נשים ואנשים צבעוניים.
"כתבתי את אחד הצ'קים הראשונים עבור מאסטרקלאס", היא אמרה. "זה אחד מ-16 חדי קרן - חברות בשווי של יותר ממיליארד דולר - שסרינה ונצ'רס מימנה, יחד עם Tonal, Impossible Foods, Noom ו-Esusu, אם להזכיר כמה".
כפי שאמרו אינספור יריבים במשך עשרות השנים, נראה שסרינה וויליאמס לא יכולה להפסיק לצבור את הניצחונות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה