ויראלי

גיא זוארץ חושף את הקשיים במשפחתו: "החסך מורגש, שנה טעונה"

המגיש עדיין חסר את אביו שהלך את עולמו ובראיון הוא מספר: "בדיוק אתמול אימא שלי באה אלינו לשישי-שבת, שנינו ישבנו במרפסת ואני אמרתי, 'אבא נסע להרבה זמן', והיא אמרה לי, 'אתה צודק, הוא לא מתקשר, זה לא יפה'. ניהלנו איזה שיח כזה מוזר"
מערכת ice |  5
גיא זוארץ ויעל בר זוהר (צילום רפי דלויה)
מגיש רשת 13 גיא זוארץ סיפר בראיון פתוח לב ליניב מורוזובסקי ורעות מתתיהו־ארגון, ברדיו 103fm על השיר החדש שלו עם אחיו לקראת סיבוב ההופעות הגדול והפרידה מאביהם נסים שנפטר השנה.
זוארץ הסביר: "לא מזמן שמענו את הפיוט 'עת שערי רצון' שאנחנו מבצעים אותו שנים, בנוסח לוב. זה הפיוט של הספרדים. לנו יש תמיד את הלחן של לוב שאנחנו עושים ולא מזמן שמענו את המנגינה הזאת ונורא אהבנו אותה ונכנסנו לאולפן והקלטנו את זה. יש משהו במנגינה הזאת שהיא מונוטונית, ובנינו את זה כאילו שמבית לבית זה עולה סולם ועולה. שיר העקדה הכי מייצג את מבחן האמונה ש־ה' עושה לאברהם אבינו. לרועי ולי זה תמיד הזכיר את סבתא שלנו שהייתה לה אמונה פשוטה כזאת, ולפשוט הזה היה נורא עוצמה".

עוד המשיך: "אנחנו בשנה מאוד טעונה במשפחה כי אבא שלנו נפטר, ולפני חצי שנה בדיוק חזרנו מאחד הטיפולים בבילינסון ואמרתי לו, 'אבא, אני רוצה להשמיע לך איזה פיוט שעשיתי עם רועי' והוא שמע את זה בדרך וכל כך התרגש. הוא עצם את העיניים והופתע והתחיל לדמוע ואמר לי 'גיאצ'וק, שים לי את זה עוד פעם'. לא הפסקנו לשמוע את השיר בנסיעה".
על הוצאת השיר האחרון לזכרו: "את החסך (לאבא) אני מרגיש כל הזמן. בדיוק אתמול אימא שלי באה אלינו לשישי-שבת, שנינו ישבנו במרפסת ואני אמרתי, 'אבא נסע להרבה זמן', והיא אמרה לי, 'אתה צודק, הוא לא מתקשר, זה לא יפה'. ניהלנו איזה שיח כזה מוזר. לשאת את המורשת? זה תפקיד גדול אם אתה מרגיש שאתה חייב, ואני לא מרגיש שאני חייב. אני עושה את זה מתשוקה אמיתית, אני אוהב את זה".
לסיום סיפור: "לגמרי שליחות. אם אני רגע חוצה את הכביש למדרכה של הלדינו, עוד שנייה כבר אין את השפה הזו, אז יש שליחות בדבר הזה. אבל בסוף, אני כל כך אוהב את החומרים האלה, את הפיוטים, את השפה, זה מחזיר אותי לברכיים של סבא שלי בבית הכנסת הלובי". "אחד הרגעים הכי יפים במופע שלנו זה רגע שאני מספר על השכנים שלנו משפחת ברקוביץ', הם גרו קומה מתחתינו, משפחה דתייה. כל ערב שבת הם היו מארחים ועושים איזה ניגון כזה והיו שרים כולם ביחד, ואנחנו לא יכולנו לסבול את הניגון הזה. דפקנו להם על הרצפה והפרענו להם, ולפני שנתיים רועי ואני עבדנו על מופע חדש שחוקר את הניגון היהודי וישבנו באולפן ושמענו קטעים ופתאום שמענו את הניגון של ברקוביץ', אתה לא יודע איזו צמרמורת הייתה לי. זה היה כל כך יפה פתאום ומרגש, ובהופעה כולנו עם הקהל שרנו את הניגון האשכנזי המהמם הזה. בסוף אנחנו אותו שורש".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    גיא זוארץ
    רות יהל 09/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מנוחתו עדן של אביך. אבי ז"ל ניפטר לפני שנים רבות, ועד היום אני מתגעגעת אליו. הייתה לו נשמה טובה
    סגור
  • 4.
    משפחת זוארץ עושה שירות מדהים לשימור פיוטים מבית אבא
    אבי בן שאול 09/2023/09
    הגב לתגובה זו
    3 1
    גיא ורועי היקרים, אתם עושים מעשה שלא יסולא בפז וחושפים את הדורות הבאים לניגונים מבית . אני תמיד מתרגש כשאני שומע אותכם עד כדי דמעות , במיוחד בשבועות האחו , מרגיש את כף ידו של אבי כה חסרה על ראשי . מי ייתן ותמשיכו כך . תבואו לבקר בחג ביד הגיבורים שבת שלום
    סגור
  • 3.
    גיא זוורץ .
    עמוס 09/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 2
    טסתם לאחר שאביך נפטר טרי טרי .מספיק לזבל את השכל באמת .מי שהלך הלך וזהו .מי שלוקח קשה לא נוסע עם הפרינססה שלך לחול שבוע אחרי המות .הבן אדם עוד חם בקבר.חוץ מכסף אתה ואישתך כלום לא מעניין אותם והכל הצגה .ציוותה האישה וכך יעשה
    סגור
  • 2.
    מעניין תחת ממך יהאוכל חינם (ל"ת)
    ר 09/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 1.
    זוארץ
    חנבב 09/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 3
    תפסיק לשקר אנחנו יודעים את האמת עלייך ועל אישתך
    סגור