ויראלי

הספארי ברמת גן נפרד בעצב: "אין מנוס מהמתת חסד"

בספארי הודיעו כי השימפנזה בת ה-53 אוגוסטה תומת בקרוב: "ביום רביעי האחרון בזמן ארוחת הבוקר המטפלים ראו כי אוגוסטה, שימפנזה בת 53, לא מגיעה לאכול. היא שכבה על צידה ולא הצליחה להזיז את פלג גופה הימני, מצבה לא ישתפר ואוגוסטה לא תוכל לשחזר את היכולות הדרושות לה כדי לחיות ברווחה"
מערכת ice |  86
צוות הספארי ברמת גן (צילום תומר נויברג פלאש 90)
אחרי המוות האכזרי בשבוע האחרון של אנטילופה שהסתננה לכלוב האריות ונטרפה לאחר שנלכדה על ידי, הספארי ברמת גן נפרד בכאב מאחת החיות האהובות והוותיקות ביותר, השימפנזה בת ה-53 אוגוסטה.
בפוסט המרגש נכתב: "נפרדים מאוגוסטה. ביום רביעי האחרון בזמן ארוחת הבוקר המטפלים ראו כי אוגוסטה, שימפנזה בת 53, לא מגיעה לאכול. היא שכבה על צידה ולא הצליחה להזיז את פלג גופה הימני. ההערכה הראשונית הייתה כי מדובר בשבץ מוחי והווטרינרים פנו אל פרופסור מירב שמיר, נוירולוגית וטרינרית מומחית, שחוות דעתה תמכה בחשד לשבץ".
עוד נכתב: "ביום שישי השכם בבוקר יצא צוות מורחב מהספארי למרפאתו של ד"ר צחי איינזברג, מומחה להדמייה וטרינרית.  בסריקה שנערכה לה נראה במוחה ממצא המעיד על אוטם – קריש דם במוח אשר מוביל לשבץ מוחי. המשמעות של ממצא כזה הוא שמצבה לא ישתפר ואוגוסטה לא תוכל לשחזר את היכולות הדרושות לה כדי לחיות ברווחה. שיקום ארוך ומייגע בכלל לא רלוונטי עקב גילה המבוגר המשחק תפקיד משמעותי, ובשל היותה חיית בר".
עוד הוסבר: "לצערנו הגענו למסקנה שאין מנוס מלבצע המתת חסד כדי שאוגוסטה לא תסבול. אובדן של חבר בלהקת השימפנזים אינו עניין של מה בכך, שכן, לשימפנזים חיי חברה מורכבים ויכולות קוגנטיביות מרשימות. כדי להקל על הפרידה מאוגוסטה רצינו לתת לחבריה ללהקה אפשרות להבין את מצבה ולהיפרד ממנה. היה ברור לנו שעל אף המורכבות שבדבר,  יש לאפשר לשימפנזים  לסגור מעגל, הרי בלהקה נמצאים גם בני משפחתה של אוגוסטה שנעלמה להם לפתע מבתי הלילה. נותרה ההתלבטות האם לתת להם רק לראות אותה או לבצע פרידה אמיתית – דבר הטומן בחובו סיכונים מסויימים. לאחר מחשבה רבה החלטנו לתת לשימפנזים את הדבר החשוב ביותר עבורם – להפרד מאוגוסטה בדרכם".
עוד סיפרו בספארי: "בסוף השבוע אוגוסטה הוחזרה לבתי הלילה של השימפנזים. המטפלים שעקבו אחר המתרחש לא הצליחו להישאר אדישים וצפו בעיניים דומעות בפרידה קורעת הלב.  בימים כסדרם כל שימפנז יבנה לעצמו קן מענפים וחציר ויישן בו. אוגוסטה, שהייתה בונה את הקינים הכי מוצלחים, לא יכולה עוד לבנות לעצמה קן והשימפנזים בחרו לשכב לידה על רצפת בתי הלילה. הם ניגשו אליה, בדקו אותה, ניקו אותה והאכילו אותה"..
.
כמו כן הובהר: "היום בבוקר נערכה לאוגוסטה המתת החסד בבתי הלילה של השימפנזים שלא לעיניהם אך הם שהו בסמוך לה. לאחר מכן אפשרנו להם להיפרד בפעם האחרונה. ליצ'י הזכר השליט בחצר שאין לו קשר משפחתי לאוגוסטה החל לדפוק על החזה שלה, בדומה לאיך שאנחנו בני האדם מבצעים החייאה. משראו שאין תגובה, שושי השימפנזה המבוגרת והמנוסה ביותר בלהקה הרגיעה אותו והוא התיישב בשקט ליד אוגוסטה.   אלה ביתה הצעירה ניגשה והתיישבה לידה אף היא עד שכנראה הבינה את שקרה. אביב בנה, ששנים רבות שלט בחצר בחסותה של אמו, הגיע רק לכמה רגעים ולאחר מכן עזב אותה ולא חזר".
לסיום מסרו בספארי: "לאחר שעה ממושכת בה הייתה התעסקות רבה סביבה, השימפנזים השאירו את גופתה של אוגוסטה בבתי הלילה, ויצאו לחצר. נראה כי הם הבינו מה קרה, נפרדו מאוגוסטה שהייתה שם דבר בלהקה לאורך השנים והמשיכו הלאה. אוגוסטה הגיעה אלינו מגן חיות בהולנד בשנת 1982 בגיל 11 יחד עם זכר שימפנזה בשם אוג. במהלך השנים נולדו לה 6 צאצאים. היא הייתה קודם כל אם למופת שטיפלה במסירות אינסופית בצאצאיה.  היא שייכת לתת המין המערבי של השימפנזים המצוי בסכנת הכחדה חמורה. בשנים האחרונות נלקחו דגימות דנא מנציגי שימפנזים בגני חיות על מנת לזהות לאיזה תת מין הם משתייכים כדי לסייע לבעלי החיים המופלאים האלו להמשיך להתקיים בטבע. אנו נפרדים מאוגוסטה האהובה בצער רב ומתרגשים מכך שמשפחתה וחבריה הצליחו לסגור איתה מעגל לפני ואחרי מותה. נוחי על משכבך בשלום חברה יקרה".
תגובות לכתבה(86):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 68.
    איזו כתבה מקסימה ומרגשת
    אוגוסטה המדהימה 04/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזו שימפנזה מדהימה כ״כ עצוב ועם זאת כ״כ מרגש!! איך שהשימפנזות נפרדו ממנה זה מקסים. תמיד חשבתי ששימפנזה היא אחת החיות החכמות בטבע.!!
    סגור
  • 67.
    לי זה נראה מיותר הצגה לריצוי תמורת כסף
    אולי מספיקעםגניחיות 09/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהיתי בברלין בגן חיות בפעם האחרונה שלי בגן חיות אה סליחה בכלל הזוי גם היצי עם גרושתי ובת שלה בסאפרי וניסיתי לדבר לאנטילופה או מה השם שלה היא התחילה לבכות יש לחיות רגשות היא עמדה ליד היציאה של המכוניות והתבעסה בקיצור בברלין בדיוק פתחו לחיות את התאים שיצאו החוצה וזה נראה לי הצגה שהם יוצאים לבדר את המבקרים זה עצוב אבל זה אמיתי בגונגל הם אוכלים אחד את השני גם שרק הרגע נולדו לעולם או חיות צעירות חסרות יכולת להתגונן בקיצור המצב הזוי לי אישית זה כואב אמרתי שאני לא תורם להצגה הזו של החיות
    סגור
  • 66.
    marriage solution
    kedem isabel 07/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני רוצה לספר לכולם כאן איך DR apata שינה את גורלי. במשך כמעט חמש עשרה שנה עבדתי כמוכרת בחברת רכב ובקושי קיבלתי עמלה כדי לשלם את החשבונות בזמן שעמית מסוים בראש קנה בתים. הייתי מבולבל סביבה כי כולם קינאו בכמה עמלה היא עשתה. לא הבנתי מה לא בסדר כי הייתי טוב בעבודה שלי ולא היה שום דבר נוסף שהיא עשתה שעשה אותה שונה ובמשך כמעט חמש שנים לא יכולתי לאזור אומץ לבטא את עצמי בפניה. יום אחד כשהיא גירשה אותי, התחננתי בפניה שתיתן לי עצה והחלטתי ללמוד ממנה, אבל היא אמרה שאני יותר טוב בעבודה, מה שעוד יותר בלבל אותי כי ברור שהיא יותר טובה. לאחר שיחות רבות, היא הודיעה לי על ד"ר אפטה שביצע את כישוף הקסם שלה שהפך אותה ליוצאת דופן. היא נתנה לי את איש הקשר שלו וביקשה שאדבר איתו ואעשה כל מה שהוא מבקש ממני. עברו שבעה חודשים ורק קניתי את הבית הראשון שלי וחסכתי מספיק כסף כדי לשלוח את התאומים שלי לקולג'. הייתי שבור וחסר בית ולעולם לא הייתי מעלה על דעתי להיות בעלות על בית כל כך מהר. תודה ד"ר אפטה. בקש ממנו עזרה וברשותו אני משאיר את מספר הקשר הישיר שלו WhatsApp / Viber: (+22958359273) או אימייל: drapata4@gmail.com
    סגור
  • 65.
    פוקר
    יפית 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 2
    תתעוררו! הוטרינטור מפסיד אותם בפוקר!
    סגור
  • 64.
    השתגענו ? ממתי מספידים חיות
    גיל 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    4 9
    הטירלול הסמולני הפרוגרסיבי במיטבו, אינם מבדילים בין חיות לבני אדם. כולם שווה זכויות האירוניה היא שהם מוכנים לטרוף בן אדם שפוגע בחיות . זה נובע מזה שמדרגת האדם ירדה לרמה של חיה . שכחו שהם צלם אלהים
    סגור
  • טען עוד
  • 63.
    חברה בחרדת מוות משליכה על חיות..
    ?? 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 3
    איך השימפנזים יבינו ויפרדו ממנה אם הם לא מבינים את החרדה שלנו מהמוות ורואים אותו כחלק מהטבע? אנחנו פשוט משליכים עליהם את הפחד שלנו מכאב, חוסר מסוגלות מוות. היא הגיעה לגיל מדהים לשימפנזה והגיע הזמן שלה למות. תנו לה למות בזמן שלה.
    סגור
  • 62.
    עצוב מאוד דמעות בעניים חייה כל כך חכמה (ל"ת)
    אלי 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 61.
    הכול בגלל הערוץ הזה.
    שחור עם אף גדול. 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נולדתי בשנת 1984. הילדים "היפים" בעם שלנו רצו שכול המדינה הזאת תהיה ממזרה ותואהב רק אנשים רעים כי היא רצתה שכול העם שלנו יעזור להם להימשך לבן לבן עם שיער שחור קצר עם קטן. בשנות ה90 היית ילדי בן 6. באתי בדרך מסבתא שלי זיכרונה ליברכה עם ההורים שלי אחותי הגדולה ואחי הקטן שהיה בעגלה. לא יודע אם ההורים שלי ראו את זה או פשוט זה לא עיניין אותם. לפחות אני ואחותי והכי שבעגלה ראינו שתי ילדים בני חמש בערך בגן שעשועים בקירית אונו עושים שם מין. עכשיו למה אני מספר לכם את זה? כי הילדים שעשו מין בגן שעשועים בקירית אונו לא היה להם אכפת שכול המדינה הזאת הייתה צריכה להיות ממזרה ולאהוב רק ערבים רוצחים ושחורים רק כשהם רעים בשביל שיעזרו להם להימשך לקטן של בן לבן. העיקר שיעזרו להם להימשך לזה. ואנחנו בדרך הבייתה היינו הולכים לישפוט אותי, ילד שחור שאף אחד בארץ לא רצה לישכב איתו על זה שהוא טוב. כי בשביל אבא שלי טוב זה ממזר.
    סגור
  • 60.
    עצוב נורא נורא (ל"ת)
    ענבר 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 59.
    תודה על הכתבה
    אביבית כהן 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    5 0
    תודה רבה על הכתבה המרגשת. בדיוק כמו בני אדם ויותר
    סגור
  • 58.
    עצוב מאוד...עיניי לא נשארו יבשות ! (ל"ת)
    לי 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 57.
    ממש מרגש וכבוד לשימפנזה ולמשפחתה
    רונית 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    7 0
    חייה היא כמו אדם. עם רגשות , בכי, שמחה. עצוב
    סגור
  • 56.
    כואב הרבה יותר מאשר אם היה זה אהוד ברק (ל"ת)
    או דן חלוץ או אולמרט 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    11 4
    סגור
  • 55.
    אתם רציניים?
    חי 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    5 3
    חיות חיות בטבע אלפי שנים בלי התערבויות של בני אדם. חיות יודעות למות בלי עזרה שלכם.
    סגור
  • 54.
    ריגשתם
    אושרת 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    10 0
    ממש עצוב, 53 שנים לא בא ברגל, מדהים ועצוב.
    סגור
  • 53.
    כסת"ח
    V J 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 5
    כל הכתבה הזאת נשמעת כמו כסתח אמיתי של הספארי אף אחד לא היה בוחל באמצעים אם היה מדובר באמא שלו או סבתא שלו השימפנז שחי הכי הרבה זמן בשבי הגיע לגיל 80 וברור שניתוח ופזיותרפיה היו יכולים לשפר את איכות חייה בהרבה אבל זה לא ממש מעניין אותכם כמו שלא מספיק מעניין אותכם האנטילופה שהסתננה לכלוב האריות כי כשמדובר בחיי אדם אתם נוקטים באקסטרה מקדמי זהירות שפשוט לא משתלם לנקוט בשביל חיים של אנטילופה אחת או שימפנזה אחת אז אל תשחקו אותה שאתם מצטערים וכאובים הדם של השימפזה והאנטילופה הוא על הידיים שלכם
    סגור
  • 52.
    היא מהאח הגדול אוגסטה (ל"ת)
    מיה 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 51.
    לחיות אפשר המתת חסד, לבני אדם
    אחת שחווה זקנת האחר 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    7 3
    שהפכו לקליפה, לא מזהים, לא אוכלים, שוכבים במיטה או כסא גלגלים. להם לא. איזה התעללות בבני אדם. הלוואי ואפשר היה להמית בחסד. כל הכבוד לכם שעם הצער המתתם אותה, זה באמת מעשה חסד לא אנוכי.
    סגור
  • עצוב ??
    תותי 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך קורה מצב כזה ששיפנזה מגיע למתחם של האריות? איפה האחריות שלכם ? כל כך עצוב ועוד למות בעכזריות שכזאת
    סגור
  • 50.
    הגזמתם
    שלום 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    8 9
    אם לא הייתי יודע שזו קופה הייתי בטוח שאתם מתאבלים על רמטכ"ל לשעבר, נוחי על משכבך בשלום אתם דפוקים??
    סגור
  • אתה לא מחובר לבעלי חיים לכן אתה מגיב כך כאשר
    מישהיא 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    4 1
    תתחבר לבעלי חיים תבין שחיהם ומשמועתם לא פחותות מאלו של בני האדם
    סגור
  • 49.
    עצוב (ל"ת)
    רמי 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 48.
    ב
    א 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מישהו שם הפסיד בפוקר
    סגור
  • 47.
    עצוב (ל"ת)
    גיא 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 46.
    כואב הלב
    Ccc 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קופים בעלי רמת אינטליגנציה כמעט כמו בניאדם...איזה סיפור עצוב תגובת החברים שלה קורעת לב...אוגוסטה המתוקה יהי זכרה ברוך ??????
    סגור
  • 45.
    ממש ריגשתם
    שירן 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אשריכם על עבודת החסד שלכם
    סגור
  • 44.
    מזכיר לי את ממשלת הזדון ימין על מלא
    ליונל 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    6 13
    ממשלת נזדון הזו נשארה תקועה על צד ימין ללא יכולת לנוע , היא כבר לא תוכל לחזור לעצמה מחוייבת בהמתת חסד
    סגור
  • כמה שאתה שפל רוח נמוך וניקלא. יתפגר השמאל (ל"ת)
    לבאר את הזבל מקרבנו 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • אין מילים
    אא 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה שכתבת- הפוך גוטה. הפוך
    סגור
  • 43.
    צוואה
    יוני 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 6
    היא השאירה צוואה או משהו?
    סגור
  • 42.
    עצוב מאוד
    איטל 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    דרך הטבע...
    סגור
  • 41.
    ספארי
    אנאל 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וואו הלב נקרע..פשוט לראות את התמונה של אוגוסטה ולבכות. יהי זכרה ברוך
    סגור
  • 40.
    ??
    עוברת אורח 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכתבה כתובה ברגישות רבה.
    סגור
  • 39.
    עץ או פלי
    זד 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כנראה שדוקטור ג'ורג' הטיל מטבע ויצא פלי...
    סגור
  • 38.
    עצוב מאוד (ל"ת)
    איריס 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 37.
    כתבה מרגשת ומלמדת רבות על הקשר בין השימפנזים
    אילנה 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    12 0
    אהבתי את הרגישות והטיפול גם מול חבריה
    סגור
  • 36.
    הלוואי
    ורה שטיינגרט 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    9 3
    הלוואי והיו מאפשרים גם לבני אדם את המחווה האנושי של המתת חסד
    סגור
  • 35.
    המתת חסד זה דבר חשוב מאוד וחבל
    שירלי 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    8 5
    חבל שאין את אותה התחשבות גם לבני אדם
    סגור
  • 34.
    אין רחמים בטבע
    סתם זקן 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    המתת חסד היא לוקסוס שלא קיים טבע, ונהנים ממנו רק חייות הספרי. בטבע החיות נטרפות ברגע שלא יכולות לרוץ מספיק מהר, או נרקבות לאט לאט כמו האריות הזקנים.
    סגור
  • 33.
    עצוב וכואב (ל"ת)
    ר.ב.ד 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 32.
    טוב, האריות ישמחו על הגיוון בארוחה (ל"ת)
    רמי מש 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 6
    סגור
  • תגובה מטופשת וחסרת רגישות (ל"ת)
    מרי 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • לדעתי אי אפשר להעביר לאריות
    חובב טבע 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הוכנסו לה סמים להרדמה ולמוות. הסמים עלולים לעבור לאריות.
    סגור
  • 31.
    כואב הלב
    מיטל 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הם כל כך דומים לנו , רק שהם כלואים ואנחנו חופשיים , ממש עצוב
    סגור
  • 30.
    תעזבו את החיות בשקט
    נביאה 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    3 3
    המקום מוזנח החיות מדוכאות אם היה להן אקדח היה לכם ערימות של גופות תסגרו ספארי תפסיקו לעשות כסף מהעצב שלהם לא מספיק שהם בכלא אז אנשים באים לחגוג את עצבם…
    סגור
  • 29.
    בוא נהיה יותר חכמים נהרוג אותו (ל"ת)
    בנימין 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 28.
    ביביסט
    יניב 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 10
    אה.חשבתי ביבי!!!!
    סגור
  • 27.
    עצוב וכואב (ל"ת)
    חגי 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 26.
    עוד מעט גם יגידו קדיש... (ל"ת)
    עצוב אבל נסחפתם 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    4 14
    סגור
  • טוב שלא כתבו שהשימפנזה "נפטרה". (ל"ת)
    אוסקר 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 25.
    כלא
    אור 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    6 3
    כלא לחיות! לא מגיע לאף אחד להיות בכלא. גם אתם הייתם רוצים שיחזיקו אותכם מאחורי גדרות? בושה
    סגור
  • צודק עדיף להשאיר אותה בטבע שיצודו אותה (ל"ת)
    איתי 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 24.
    שימפנזה
    דורית 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    4 1
    עצוב ומרגש יחד על תהליך הפרידה..כל הכבוד שאפשרתם למשפחה להיפרד ממנה .
    סגור
  • 23.
    וואו
    קובי 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 3
    נחמד מאוד ואני גם בעד חיות וכו' אבל נראה שהגזמתם קצת עם התיאורים אפי' בני אדם לא זכו להספדים וכתבות כאלו ??
    סגור
  • 22.
    רשלנות
    מייק 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 4
    ואם היו ילדים זה מראה שהם אמורים לראות, לא הכל קשת בענן אבל זה לא ספארי פתוח החיות אמורות לחיות בבידוד ומקרה שאריה טורף חיה לא אני אמור לראות ובטוח לא ילדים
    סגור
  • 21.
    לבדוק שזה לא טפיר או קוף של פוקר (ל"ת)
    צחי 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 20.
    האמת
    מאיר 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 2
    תווי הפנים של יהיר המתאגרף במחנה, ומנת המשכל שלו, יכלו להחליף בגדול את אוגוסטה, נקרא לו מעתה ואילך אוג לפיד שימפנזובסקי
    סגור
  • 19.
    כל הכבוד לעובדי הספארי
    ירון 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    5 1
    צוות עובדים רגיש ומסור שניכר שעשו כל דבר אפשרי ע"מ להציל את חיי אוגוסטה . יישר כח!
    סגור
  • 18.
    כואב הלב. יהי זכרה של השימפנזה ברוך (ל"ת)
    סוזן 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 17.
    עצוב מאוד (ל"ת)
    מע 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 16.
    עצוב מאוד..... (ל"ת)
    מע 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 15.
    מרתק,מרגש,מעניין (ל"ת)
    אתרה 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 14.
    מרגש ועצוב
    חי 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    14 0
    מדהים כמה "אנושיות" יש בבעלי החיים. האם אנחנו באמת נותנים להם את הכבוד המגיע להם? קצת ענווה לא תזיק לנו
    סגור
  • 13.
    המתת חסד של השימפנזה.
    מיכל 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    6 0
    עם הצער,מעודד מאד היחס שמחות הספרי נוקט.
    סגור
  • 12.
    אנטילופה
    אא 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    13 1
    את האנטילופה היה אפשר להציל אם נהג הטנדר רק היה רוצה ומתאמץ קצת...היה צריך לחשוב כאילו זה ילד שלו והאנטילופה הייתה בחיים!!!
    סגור
  • ע
    ע 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה בדיוק היה עושה? יורה באריות? רק חצי הרדמה היו עוזרים במצב כזה. אבל זה דורש מוכנות מראש.
    סגור
  • 11.
    עצוב
    שחר 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    13 0
    עצוב נורא ועם זאת ניתן לקוות כי אוגוסטה זכתה לחיים טובים לצד חברים
    סגור
  • 10.
    נורא עצוב
    טל ליב 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    15 9
    מתי העולם הפאקינג מזורגג הזה והאנשים המזורגגים יבינו ויקלטו שבעלי חיים צריכים להיות בטבע חופשיים ולא בכלובים נישלטים על ידי בני אנוש זוועתיים שעושים מהם מסחרה לצורך בידור ושעשוע על מנת להרוויח על הבעלי החיים המיסכנים האלה כסף תניחו לבעליי החיים ????????????????????
    סגור
  • תגובה אינ.פנטילית המעידה
    אני 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    6 1
    על חוסר הבנה טוטאלי !! מרבית החיות בספארי ובבתי גידול אחרים, הם ילידי שבי שלא ניתן להחזירם לטבע, או שהם בסכנת הכחדה ומשמרים ומרבים אותם, או שהם פצועים ללא יכולת לחזור ולדאוג לעצמם. איזה שמפנזה בטבע מגיעה לגיל 53?! במקום לקלל, לטנף ולכתוב שטויות, אני מקווה שאת לפחות מתנדבת על מנת לסייע לחיות ולא גיבורת מקלדת מטופשת .
    סגור
  • ברצינות???
    גם אני 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הקשר בין בתי גידול לצורך שיקום והחזרה לטבע ככל הניתן לבין ספארי מסחרי שטובת החיות ממש לא בראש סדר העדיפויות? תכף תצדיק באותו אופן רכיבת פילים או סימום אריות לצורך תמונה. ומוזמן לבדוק תוחלת חיים של שימפנזה בטבע.
    סגור
  • 9.
    חבל שהאומללה לא נפטרה לפני שנים רבות
    גילי 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    6 13
    נגזר עליה מאסר עולם, אבל כזה אמיתי... עדיף היה לה למות מזמן ולא לבזבז את חייה בכלא. הספארי, כמו שאר גני החיות, הוא מקום אכזרי ואיום, בית כלא לחיות שגוזל מהן את חירותן למטרות רווח. שלא יספרו לכם סיפורים על שימור מין שעומד להיכחד וכדו', עדיף להם לחיות בטבע ולהיכחד מאשר לחיות בשבי ולמות בשבי. לעולם, אל תשתפו איתם פעולה ואל תבקרו בגני החיות. ואת אוגוסטה, זכית סוף סוף בחופש, חבל שלא קודם.
    סגור
  • גם עכשיו היא לא "נפטרה". היא מתה. (ל"ת)
    נהג 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    אין הבדל
    דוקו 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    5 17
    שיכניסו במקום השימפנזה ליכודניק ממוצע המבקרים לא יחשו בהבדל
    סגור
  • אני לא יודע על ליקודניק
    Judy the chimp 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אבל אם מכניסים אותך בטח לא יראו ההבדל.
    סגור
  • אגם טיפש אתה מנת משכל נמוכה (ל"ת)
    חן 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • למה הגמד לא גמר את העבודה גזענן (ל"ת)
    למה הגמד לא גמר את 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 7.
    חיסונים (ל"ת)
    אילנה 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 6.
    שיזרקו אותה למתחם האריות (ל"ת)
    ליזול 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    4 22
    סגור
  • לזרוק אותך זה רעיון יותר טוב (ל"ת)
    אלון 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 5.
    2023 !
    מיקי ומיני 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    10 3
    איך קיימים מקומות כאלה עדיין , עכשיו בנו עוד אחד בבאר שבע . די מספיק חיות שייכות לטבע לא לגןי חיות !!! נמאס לדעת שהחיות האלה לא זוכות יום אחד בחייהן לחופש בסביבה הטבעית שלהן .
    סגור
  • אצ מי שגדל בשבי, אי אפשר להחזיר לטבע, צריך לתת לו את הת
    אוהבת בעח 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הספרי משתדל בשנים האחרונות לשפר את התנאים של בעלי החיים השבויים שם. להגדיל את שטח המחיה וכדומה. זה הרע במיעוטו
    סגור
  • 4.
    הוא צאצה של שימפנזה
    אמא של יאיר לפיד 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    4 4
    יהיר לפיד הוא גם ההוכחה שהוא צאצא של קוף
    סגור
  • 3.
    בואנה ההנהלה החדשה שם עושה הכל לצימצום עלויות!
    מוטי 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 3
    מישהו מהתקשורת חייב לעשות בדיקה שם! אדווה דדון צריכה לטפל בזה
    סגור
  • 2.
    יאיר לפיד יכול להחליף אותה (ל"ת)
    עידן 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    16 5
    סגור
  • ביביסט
    יניב 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 2
    בצד שלכם יש מלא בבונים
    סגור
  • 1.
    גלגל החיים (ל"ת)
    א.ב 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור