ויראלי

העיתונאית שפכה מרק על השגריר - ונאלצה לנוס על חייה

עיתונאית אוקראינית נקטה במחאה מול שגריר רוסיה בפולין, ושפכה עליו מרק אדום, רק שהיא לא תיארה לעצמה את המחיר שתאלץ לשלם על המעשה, "25 אלף בוטים תקפו אותי"
מערכת ice |  2
ממשלת גרמניה מסרבת לשלם לרוסיה ברובלים (צילום pixabay, יוטיוב/ Guardian News)
שגריר רוסיה בפולין זכה אתמול ל'קבלת פנים' מיוחדת, ישירות מידיה של אזרחית אוקראינה שמחתה על המלחמה שעדיין מתחוללת במולדתה על ידי המדינה שהוא מייצג.
קבלת הפנים של אירינה זמליאנה, האזרחית האוקראינית, כללה מרק סלק אדום, רק שזה לא הוגש לשגריר בצלחת מכובדת, אלא הושלך על פניו כדי למחות על המלחמה באוקראינה. אחרי שהתקיפה את השגריר, נאלצה זמליאנה לברוח מבירת פולין לאחר שהוצפה באיומי מוות, כך לפי דיווח של הדיילי מייל הבריטי.
העיתונאית אירינה זמליאנה אמרה שתוך שעות לאחר ששפכה על השגריר סרגיי אנדרייב מיץ סלק דמוי דם במהלך יום השנה לחגיגת סוף מלחמת העולם השנייה, היא הוצפה באיומים ברשתות החברתיות.
זמליאנה אמרה: 'נראה שהרוסים מוכנים להרוג בשביל השגריר שלהם שהיה מוכתם מעט בבורשט כי הוא עמד קרוב אלי. יש לי אלפי הודעות איום. מעולם לא ראיתי התקפה כה מסיבית על חיי״.
היא הוסיפה כי בשעות הראשונות לאחר התקרית, כל הנתונים הפרטיים שלה, כולל מספר דרכון, כתובת באוקראינה, מספר טלפון, מייל וכל חשבונות המדיה החברתית פורסמו בערוץ המדיה החברתית הרוסי בטלגרם.
בהודעה שפורסמה לצד הנתונים נכתב כי יש "להשמיד אותה" וכעת האישה מקבלת איומים קבועים במוות, מום ואונס, כשרבות מהודעות השנאה כוללות תמונות מבעיתות.
היא המשיכה: "ממש כל החברים שלי מוצפים בהודעות. מישהו מתקשר כל שלוש דקות ממספר לא ידוע, מייל מגיע כל דקה, המייל שלי נתקע, הטלפון חסר תועלת, מה שמותיר אותי ללא יכולת לעבוד ולהתפרנס".
עוד דיווחה כי לא פחות מ-"25,000 בוטים נרשמו באינסטגרם שלי תוך כמה שעות". לאחר שדיווחה למשטרה על האיומים היא פרסמה אתמול בפייסבוק היא אמרה: 'נאלצתי לעזוב את ורשה בהגנה, כי יכול להיות מסוכן עבורי שם. מעולם לא חשבתי שאני צריך לברוח פעמיים".
אנדרייב התעמת עם מפגינים כשניסה לציין את יום הניצחון - כניעת גרמניה הנאצית ב-1945 - בטקס הצבאי הסובייטי בבירת פולין. הוא נחסם מלהיכנס לבית הקברות על ידי קהל שהניף בפניו דגלי אוקראינה וקרא 'פשיסט' לפני שאנשים החלו לזרוק עליו חפצים.
השגריר ופרט האבטחה שלו נפגעו מספר פעמים עם קליעים לפני שזמליאנה שטפה אותו בדם מזויף. שר החוץ של פולין זביגנייב ראו כינה את התקרית כ"מצערת", למרות ששר הפנים מריוש קמינסקי אמר כי הכעס מאחורי המחאה "מובן".
קמינסקי הוסיף כי השגריר הוזהר שלא להגיע לבית העלמין לקראת הפיגוע. המשלחת נמנעה מלהגיע לאנדרטת המלחמה במרכז בית העלמין או להניח את הזרים שהביאו עמה. במקום זאת, היה צריך להזעיק משטרה כדי ללוות אותם משם. אנדרייב אמר מאוחר יותר כי הוא לא נפצע במהלך ההפרעות.
אבל התקרית הדגישה את המתיחות שהולכת ונבנית בין רוסיה למדינות אחרות של ברית המועצות לשעבר מאז הפלישה לאוקראינה. פולין - שיש לה היסטוריה ארוכה ועקובת מדם עם רוסיה הסובייטית - הייתה תומכת נלהבת של אוקראינה מאז ימי המלחמה הראשונים והייתה בקצה קצהו של איומים מצד תעמולי הקרמלין כתוצאה מכך.
 
למרות האיומים, ממשלת פולין המשיכה לספק נשק לאוקראינה כולל שליחת יותר מ-200 טנקי T-72 כדי לחזק את כוחותיה המזוינים. התקשורת הממלכתית הרוסית מיהרה לתפוס את התקרית בוורשה כעדות למה שלטענתה הוא הגברת הסנטימנט האנטי-רוסי במערב, מונע על ידי מה שהקרמלין מתעקש הוא הנאציזם.
מריה זכרובה, דוברת משרד החוץ של מוסקבה, פרסמה על התקרית בערוץ הטלגרם שלה - ואמרה כי "מעריצי הניאו-נאציזם שוב חשפו את פניהם, וזה עקוב מדם הריסת האנדרטאות לגיבורי מלחמת העולם השנייה, חילול הקברים, ועכשיו שיבוש טקס הנחת הפרחים ביום קדוש לכל אדם הגון מוכיחים את המובן מאליו ממילא - המערב קבע מסלול למען גלגול נשמות של פשיזם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כל הכבוד תחי אוקריאנה
    ישראל 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לחזק ולתמוך באוקראינים ולשנוא את פוטין וצבאו ועמו
    סגור
  • 1.
    הפולנים והאוקראינים הם שפוטים נצחיים של הגרמנים
    בן הארץ 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגרמנים שכבשו וניצלו את האוקרינים והפולנים במלחמת בעולם עדיין ממשיכים לשלוט בהם כעבדיהם הגלדיאטורים,שבאופן מוזר משתפים פעולה אם אויביהם נגד עצמם,כשהרוסים הם בדיוק ההפך הרוסים הם בני בריתם האמיתיים אותה המנטליות דת ושפה כמו שלאקראינים !
    סגור