מדדים ומחקרים

בעקבות "נאום נסראללה": השקל התחזק, הדולר התרסק וצנח

לאחר נאום נסראללה: הדולר התרסק וצנח ל־3.92. מדובר בירידה של 1.5% משערו היציג, שנקבע באותו היום על 3.9880 שקלים - היורו ירד לרמה של 4.20 שקלים
מערכת ice | 
חסן נסראללה (צילום shutterstock, יוטיוב/ Al Jazeera English)
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם ביום שישי האחרון, נאום 'מתון יחסית'. רונן מנחם, כלכלן שווקים ראשי במזרחי טפחות: "המומחים פירשו את הנאום של חסן נסראללה כנאום פושר". בעקבות הנאום, הדולר התרסק מול השקל ונסחר תמורת 3.92 שקלים. מדובר בירידה של 1.5% משערו היציג, שנקבע באותו היום על 3.9880 שקלים. היורו ירד לרמה של 4.20 שקלים.
בישראל המתינו בקוצר רוח לדבריו של נסראללה כדי להבין אם בכוונתו לפתוח במלחמה רבתי נגד ישראל. בנאומו אמר, בין היתר: "ההחלטה לפתוח במתקפה נגד ישראל היתה 100% פלשתינית. אם תפתח במתקפת־מנע בלבנון - היא תעשה את הטעות הגדולה בתולדותיה".
לדברי רונן מנחם, כלכלן שווקים ראשי במזרחי טפחות, "ראינו התחזקות חדה של השקל כתוצאה משילוב של שני גורמים. ראשית - היחלשות הדולר בעולם, כתוצאה מדוח תעסוקה בארה"ב לחודש אוקטובר שהיה פושר יחסית, ושהוביל לכך שבשווקים העריכו שהעלאות הריבית הגיעו לסיומן".
עוד הוסיף מנחם כי: "המומחים פירשו את הנאום של חסן נסראללה כנאום פושר. מאחר שאנחנו יודעים שחלק גדול מפיחות השקל נבע מהחששות להתפתחות מלחמה אזורית - ההתבטאות של נסראללה תמכה בשקל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה