מדדים ומחקרים

אזהרה: יותר מ-6 כפיות סוכר ביום מגדילות את הסיכון לזה

מחקר חדש חושף שצריכת יתר של סוכר בכל יום מעלה את הסיכון לפתח 45 בעיות בריאותיות שונות, כולל סוכרת, מחלות לב ודיכאון
מערכת ice | 
סוכר (צילום freepik)
הגבלת תוספת הסוכר לשש כפיות ביום בלבד והקפדה על משקה מתוק אחד בשבוע עשויה לשפר את הבריאות שלכם מאוד, כך מגלה מחקר חדש. יתרה מכך, חוקרים בסין אומרים שצריכת יתר של סוכר בכל יום מעלה את הסיכון לפתח 45 בעיות בריאותיות שונות, כולל סוכרת, מחלות לב ודיכאון.
ארגון הבריאות העולמי (WHO) מציע שסוכר לא יהווה יותר מ-10 אחוזים מצריכת האנרגיה היומית. צוות בינלאומי ביצע כעת סקירת מטריה כדי לגלות את איכות העדויות, ההטיות הפוטנציאליות והתקפות של כל המחקרים הזמינים על צריכת סוכר בתזונה ותוצאות בריאותיות.
סקירות מטריות מסתכלות על מחקרים קודמים בנושא ומציעות מבט כולל של כל המידע הזמין. החקירה כללה 73 מחקרים מקצת יותר מ-8,600 מאמרים, שכיסו 83 תוצאות בריאותיות במבוגרים וילדים.
המחקרים הראו שצריכת יותר מ-6 כפיות סוכר מדי יום עלולה להוביל לסוכרת, גאוט, השמנת יתר, לחץ דם גבוה, התקף לב ושבץ מוחי. הם גם חשפו שתזונה מתוקה מדי יכולה להוביל לשבע תוצאות סרטן, כולל גידולי שד, ערמונית ולבלב. יתרה מכך, יותר מדי סוכר עלול לגרום לאסטמה, עששת, דיכאון ואפילו מוות.
שתיית משקאות ממותקים הראתה קשר משמעותי עם עלייה במשקל הגוף, בעוד שהוספת סוכר למה שאנו אוכלים ושותים עלולה להוביל לעלייה בשומן הכבד והשרירים. חלק מהמחקרים הציעו ראיות באיכות נמוכה, מה שהפך אותם לפחות אמינים. נתונים אלה הצביעו על כך שלכל מנה נוספת בשבוע של משקאות ממותקים בסוכר ישנה עלייה של ארבעה אחוזים בסיכון לשיגדון.
לשתיית 250 מ"ל ליום של משקאות ממותקים היה גם קשר לסיכון גבוה ב-17% למחלת לב ולסיכון גבוה בארבעה אחוזים למוות. הראיות הללו גם הצביעו על כך שלכל 25 גרם של פרוקטוז ליום יש קשר לסיכון מוגבר של 22% לסרטן הלבלב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה