מדדים ומחקרים

בוטוקס זה לחלשים: 4 שיטות יעילות ופשוטות למניעת קמטים

מלבד הרשימה הארוכה של מוצרי אנטי אייג'ינג הקיימים כיום בשוק, שינויים קלים באורח החיים שלך עשויים להבטיח לנו עור חלק יותר בהמשך הדרך. מקרם הגנה ועד מנגו - אלו 4 מהשיטות הטובות ביותר למניעת קמטים
מערכת ice |  3
מניעת קמטים (צילום shutterstock)
קמטים הם חלק טבעי מתהליך ההזדקנות. בעוד שרבים בוחרים בבוטוקס או במתיחות פנים, יש בחירות בריאות שאתם יכול לקבל כדי לברוח מהבלתי נמנע. מלבד הרשימה הארוכה של מוצרי אנטי אייג'ינג הקיימים כיום בשוק, שינויים קלים באורח החיים שלך עשויים להבטיח לנו עור חלק יותר בהמשך הדרך.
ההצעות שלפניכם הן לא רק הדרכים הטובות ביותר למנוע קמטים, אלא הן גם מגינות ומקדמות עור פנים בריא. אלו 4 מהשיטות הטובות ביותר למניעת קמטים:
1. קרם הגנה
חשיפה לשמש היא המזיקה ביותר לעור, ונזק פירושו יותר קמטים. ככל שאתם מזדקנים, קווים עדינים על פניכם יופיעו בהכרח. "הסבירות לסוג הקמטים שתפתח וגיל ההופעה מושפעת מגנטיקה", מסבירה לאופרה מרינה פרדו, רופאת עור מוסמכת ופרופסור קליני לרפואת עור בבית החולים מאונט סיני בניו־יורק, "המוצא האתני וגוון העור שלך יכולים להפוך אותך לפגיע יותר להשפעות המזיקות של קרני UV, למשל. לכן, אמנם אינך יכול לעצור כל קו וקמט, אך התחשבות בגנטיקה שלך יכולה לעזור לקבוע את היקף האמצעים של אורח החיים נגד קמטים שתרצה לנקוט, בין אם זה כולל על שמירה על משקל תקין, פעילות גופנית סדירה ו/או הימנעות מצריכת עודף סוכר".
קמטים בעור בתגובה לחשיפה כרונית לאור אולטרה סגול. כל אור ה-UV מהשמש מפרק את הקולגן של העור. חשיפה חוזרת לשמש עלולה להוביל גם לאלסוזיס סולארית, הפרעת עור המאופיינת בעור מצהיב ומעובה עם קמטים עמוקים. "אני ממליץ להשתמש מדי יום במסנני קרינה רחבי טווח SPF 30 ומעלה", מבהיר רופא עור מוסמך, ד"ר סאמר ג'אבר.
איגוד האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה ממליצה להגן על העור מפני השמש מדי יום. אתם יכולים להגן על העור שלכם על ידי חיפוש צל, כיסוי בביגוד מגן מפני השמש - כגון חולצה קלת משקל ושרוולים ארוכים, מכנסיים , כובע רחב שוליים ומשקפי שמש עם הגנת UV - ושימוש בקרם הגנה בעל טווח רחב, SPF 30 (או יותר), ועמיד במים.
יש למרוח קרם הגנה מדי יום על כל העור שאינו מכוסה בבגדים, ולא רק בימי הקיץ שטופי השמש. למרות העובדה שקרם הגנה מספק הגנה מוכחת מפני נזקי שמש, מחקר שנערך לאחרונה מצביע על כך ש-40% מהאמריקנים מורחים קרם הגנה רק במהלך הקיץ.
2. לישון מספיק
ההשפעות של חוסר שינה מספקת מופיעות בהכרח על העור שלך. מחקר שנערך בשנת 2021 על אימהות לאחר לידה מצא כי משך שינה קצר (מוגדר בדוח כפחות משבע שעות) קשור להזדקנות מואצת. עם זאת, המרכז לבקרת מחלות מציע למבוגרים בני 18 עד 60 לישון לפחות שבע שעות בלילה בגלל היתרונות הבריאותיים.
מחקר אחר השווה בין אנשים שישנו שבע עד תשע שעות בלילה, ובין כאלו שישנו חמש שעות או פחות בלילה. לישנים מעט היו יותר סימני הזדקנות פנימיים מאשר לישנים יותר שעות, כולל קמטים עדינים, אובדן גמישות, פיגמנטציה לא אחידה וגידולי עור שפירים.
"חשוב לישון שבע עד שמונה שעות בלילה כדי להצעיר את העור", אומרת דברה ג'לימן, רופאת עור מניו־יורק. סקר שנערך בבריטניה מצא שאנשים שישנים היטב דיווחו על עיניים בהירות יותר (42%), גוון עור בהיר יותר (21%), עור נקי יותר (20%), פחות קמטים (17%) ושיפור מצב העור (11%).
"שינה חשובה להפליא למראה עור הפנים", מסביר רופא העור ד"ר מיכאיל ורשבסקי. "שינה היא תהליך התחדשות שבו הנוירונים שלנו בונים קשרים חזקים. זה כמו מעיין נעורים שאנחנו צוללים אליו כל לילה”.
3. להפסיק לעשן
ההשפעה השלילית של סיגריות על העור התגלתה לפני יותר מ-150 שנה. עשן הטבק מכיל אלפי חומרים מזיקים רעילים לתאים, כולל תאי עור. עישון מקדם אפופטוזיס, או מוות של תאים בתאים אלה, פוגע בכלי הדם בעור ומפחית את זרימת הדם. עישון משפיע גם על קולגן ואלסטין, שהם סיבים אלסטיים השומרים על העור שמנמן ומוצק.
במחקר משנת 2017 שהתמקד בזוגות תאומים שבהם תאום אחד עישן ואחד לא, החוקרים ציינו שאנשים מוצאים את הלא מעשנים אטרקטיביים יותר על סמך המראה החיצוני. "פנים של מעשן" מציגים כמה מאפיינים אופייניים כמו קמטים בולטים וגוון אפור.
בנוסף, מחקר משנת 2019 מצא שהעור בקפלי האף צפוף ועבה יותר אצל מעשנים מאשר אצל לא מעשנים. ועישון לא רק משפיע לרעה על העור סביב האף. קמטים יופיעו גם סביב השפתיים ובאזור שסביב העיניים אצל מעשנים.
4. לאכול מנגו
מנגו הוא יותר מסתם פרי עסיסי ומתוק. חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה טוענים שאכילת מנגו באופן קבוע מפחיתה באופן משמעותי קמטים בפנים אצל נשים. המחקר הראה שנשים בעלות עור בהיר יותר שאוכלות חצי מנגו ​ארבע פעמים בשבוע רואות ירידה של 23% בקמטים תוך חודשיים. לאחר ארבעה חודשים, הן עדיין יראו ירידה של 20% בקמטים בפנים.
סיבה אפשרית אחת היא שהמנגו מלא בבטא-קרוטן ומכיל נוגדי חמצון הנלחמים בנזק תאי. אבל מי רוצה לחכות ארבעה חודשים? אנחנו חיים בעולם שכולו סיפוק מיידי.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הרבה שטיות ובהלה לשיווק כלכךים תקנו קרם הגנה שלא מועיב
    דנית 04/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפסים הכתבות הכוך אינטרס שלהם הכול סמוי ישראלי דאי דאי דאי דאי בבבקשה לתמימו. לנאיבות תעוררו
    סגור
  • 2.
    קרם הגנה - ממש לא !!! תצאו לשמש,
    לירי 04/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היא מבריאה אותנו ומשפרת מצב רוח - לא בהגזמה , עשר דקות עד רבע שעה.
    סגור
  • 1.
    חחחח
    חוני 04/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל חארטא
    סגור