מדדים ומחקרים

הדרכון הישראלי נחשף: היכן מוצב בדירוג הדרכונים החזקים בעולם

בעלי דרכון יפני, למשל, יכולים לבקר ב-193 מדינות ללא אישור מראש (כמעט כל מדינה על פני כדור הארץ). אפגנים, לעומת זאת, יכולים לבקר רק ב-27 מדינות באותה רמת קלות. בישראל המצב לא הזהיר
כפיר אדר |  2
דרכונים (צילום פלאש 90)
דירוג הדרכונים הכי ופחות חזקים בעולם בשנת 2023 חושף תמונה עולמית מעניינת מאוד, אבל מציב את ישראל במקום ה-51 והלא כל כך מחמיא.בהתאם לדרכון שלך, נסיעות יכולות להיות פשוטות כמו הזמנת טיסות, מציאת מלון ואז פשוט לנסוע.
אבל עבור רבים ברחבי העולם, זה לא כל כך קל - מספר מחזיקי דרכונים צריכים לקבל אשרת נסיעה/תיירות לפני ההגעה. אשרות אלו דורשות בדרך כלל אישור מממשלת מדינת היעד שיכול לקחת שבועות או חודשים. בעלי דרכון יפני, למשל, יכולים לבקר ב-193 מדינות ללא אישור מראש (כמעט כל מדינה על פני כדור הארץ). אפגנים, לעומת זאת, יכולים לבקר רק ב-27 מדינות באותה רמת קלות.
אשרות מוטלות על ידי מדינות מסוימות כדי להקל על מעקב אחר מבקרים, מה שמאפשר למדינה להעריך אם בעל הדרכון האמור עשוי להוות סיכון להגירה בלתי חוקית, פשע, פעולות טרור או מעקב סמוי. ישראל אגב במקום ה-51 בלבד.
לדוגמה, גם רוסיה וגם סין דורשות מבעלי דרכון אמריקאי לקבל אשרות לפני הנסיעה, ולהיפך. כשמדובר בדרכונים החזקים ביותר, רוב ה-20 המובילים מונפקים על ידי מדינות באסיה או אירופה, למעט ניו זילנד וארצות הברית. בשל קשרים מרובים בדירוג ארה"ב מבחינה טכנית מדורגת במקום ה-17, עם גישה ללא ויזה ל-187 מדינות, בהשוואה לנורבגיה, ניו זילנד ושוויץ.
במקום ה-66, הדרכון של אוקראינה ראה שיפור דרסטי במהלך העשור האחרון, וכרגע הוא מקבל גישה ללא ויזה ל-144 מדינות. טרם נראה כיצד זה ישתנה בעקבות הסכסוך בין רוסיה לאוקראינה.
רבים מהדרכונים הפחות חזקים מגיעים ממדינות שסועות מלחמה ולא יציבות פוליטית. מכיוון שבדרך כלל נדרשות אשרות נסיעה כדי להתמודד עם פעילות בלתי חוקית, מדינות אלה מסומנות לעתים קרובות בין אם בצדק ובין אם לאו. אחת הבולטות המיידיות מבין הדרכונים הפחות חזקים היא צפון קוריאה. למדינה המבודדת יש גישה ללא ויזה ל-40 מדינות, המדרגת אותה מעל שמונה דרכונים אחרים ברשימה.
רוב הצפון קוריאנים שנוסעים לחו"ל עושים זאת רק בנסיבות מיוחדות במיוחד לעבודה, לימודים או תחרויות ספורט. נסיעות פנאי מחוץ לקוריאה הצפונית לא מתרחשות, אבל מבחינה טכנית, צפון קוריאנים יכולים לבקר במדינות כמו האיטי, סנט וינסנט והגרנדינים, פלסטין וקירגיזסטן, בין היתר ללא ויזה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כן רק לא כתבתם שדרכון ישראלי יכול להכנס ל160 מדינות בלי
    מיקי 08/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם לארצות שצריך ויזה זה ניתן די בקלות אז מה מה מה הארץ והמדינה הכי טובה בעולם היא ישראל מה לעשות והחמוצים שיתבכיינו...
    סגור
  • 1.
    פלסטין? המצאתם מדינה? (ל"ת)
    . 03/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור