מדדים ומחקרים

מחקר: רד בול נותן לך כנפיים - אבל לוקח את השיער?

מחקר בסין טוען כי גברים השותים כמויות גדולות של משקאות אנרגיה, משקאות תוססים ואפילו תה וקפה - נמצאים בסיכון גבוה יותר לסבול מנשירת שיער
מערכת ice | 
קרחת (צילום freepik)
מקריחים? שימו לב מה אתם שותים. קבוצת מדענים טוענת שיש קשר בין משקאות ממותקים, כולל משקאות אנרגיה, לבין האצה של נשירת שיער אצל גברים.
הממצאים פורסמו בכתב עת בעל ביקורת עמיתים בשם Nutrients ומפרטים מחקר שבוצע על ידי מדענים סינים על 1,000 גברים. המומחים מאוניברסיטת Tsinghua בבייג'ינג מצאו כי מי ששותים כמויות גדולות של משקאות אנרגיה, כמו גם משקאות תוססים, משקאות ספורט, ואפילו תה וקפה ממותקים - נמצאים בסיכון גבוה יותר לסבול מנשירת שיער גברית.

כדי להגיע למסקנות, הגברים שנטלו חלק במחקר נדרשו לצרוך בין אחד לשלושה ליטר מהמשקאות בכל שבוע, לפני שבחנו מה היו ההשפעות. בסופו של דבר, החוקרים שמו לב שאלו שצרכו יותר ממשקה ממותק אחד בכל יום, היו בסיכון גבוה ב-42 אחוזים לחוות נשירת שיער, בהשוואה לגברים אחרים שלא שתו אף אחד מהמשקאות שהוזכרו לעיל.
הגברים שהודו שהם חווים נשירת שיער העידו גם שהם צרכו בממוצע 12 משקאות ממותקים בשבוע.
ואם כבר הקרחנו, האם נמצא הפתרון? על פי תוצאות מחקר מאוניברסיטה ביפן שפורסם לאחרונה, הצליחו מדענים לגדל זקיקי שיער אותנטיים בתנאי מעבדה, ואף לשפר את צבע השיער בעזרת תוסף מלנין. על פי השיטה שפיתחו הם מאמינים כי יהיה ניתן בעתיד הקרוב לפתח תרופה שתעזור במיגור הקרחה בקרב גברים ונשים.
יתרה מכך, המדענים מאמינים כי השיטה שפיתחו, היות והיא מתבססת על עבודה עם איברים אנושיים, יכולה להיות תקפה גם עבור מגוון בעיות בריאותיות נוספות כמו אובדן שיניים וזאת באמצעות גידול שיניים חלופיות במעבדה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה