מדדים ומחקרים

בעיה: מיליוני אמריקאים משתמשים בסמי הזיה

כמות המשתמשים בסמי הזיה בארה"ב נמצא בעלייה בשנים האחרונות. האם מדובר על מגפה? מחקרים שנעשו לאחרונה, שימוש מפוקח בסמי הזיה יכול להועיל לסובלים מפוסט-טראומה וחרדות
מערכת ice | 
הסמים שנמצאו (צילום דוברות המשטרה)
האם בארה"ב ישנה בעיה הולכת וגדלה של שימוש בסמים? על פי מחקר של אוניברסיטת קולומביה ישנה עלייה בשימוש בסמי הזיה משנת 2015 בקרב אמריקאים בני 26 ומעלה. ב-2019 ההערכות דיברו על כ-5.5 מיליון משתמשים בסמי הזיה בקרב האמריקאים. בעוד השימוש בסם ה-LSD הולך וגדל משנת 2002 ועד לשנת 2019 השימוש בשנים הללו ב-PCP ואקסטזי יורד.  
אז מהם סמי הזיה?
המונח "סמי הזיה" מתייחס לסמים אשר משנים את התודעה וגורמים לחרדה, בלבול, מצב אשלייתי קריטי ומצב מתמשך של פחד או אימה. ממחקרים שנערכו על סמי הזיה כגון LSD ואקסטזי נמצא כי הם מעלים את הסיכון לבעיות כגון עליה בלחץ הדם, עליה בקצב הלב, אובדן תיאבון, רעידות והתקפים.
האם מהפכה פסיכדלית בדרך?
מחקרים מהשנים האחרונות מראים כי ניתן להשתמש בסמי הזיה, בעיקר LSD, בצורה יעילה לצורך טיפול בבעיות נפש ופוסט טראומה. ד"ר דבורה חסין מאוניברסיטת קולומביה מצביעה על כך שעם היתרונות של השימוש בסמי הזיה לצורך טיפולים אלה יש לשים לב להשלכות - "התוצאות שלנו מדגישות שימוש כזה כדאגה גוברת בבריאות הציבור ומצביעות על כך שהסיכון הגובר לשימוש פוטנציאלי ללא פיקוח של הזיה מחייב אסטרטגיות מניעה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה