מדדים ומחקרים

שיאני הכנסת: מקלב מאבד גובה, מי כבש את הפסגה?

האופוזיציה יורדת מהפסגה וחבר הכנסת אורי מקלב מתרחק ממנה אחרי שמירה ארוכה על הכיסא. מי כבש את הדירוג בשבוע האחרון של השנה, ואיזה פוליטיקאי בתחתית הרשימה?
שירה יום טוב | 
שיאני הנוכחות בכנסת (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, pexels)
אחרי שבמשך שבועות רצופים כיכב אורי מקלב מסיעת יהדות התורה בפסגה, בשבוע שעבר עקף אותו ינון אזולאי מסיעת ש''ס. השבוע, הפסגה שהייתה נתונה בידי האופוזיציה, עוברת צד ונכבשת על ידי יו''ר ועדת הכספים אלכס קושניר שרושם נוכחות מכובדת עם 84:05 שעות בשבוע האחרון של שנת 2021, כך על פי נתוני אתר זמן כנסת.
אל המקום השני מגיעה ג'ידא רינאוי-זועבי מסיעת מרץ עם הישג מרשים של 80:33 שעות שבילתה במשכן בשבוע שעבר. גם המקום השלישי רושם הישג נוסף לקואליציה וישראל ביתנו עם לימור מגן תלם שהחתימה השבוע 70:44 שעות נוכחות בכנסת.
דריסת רגל שבועית ראשונה לאופוזיציה במקום השלישי עם השיאן של שבוע שעבר - ינון אזולאי מסיעת ש''ס שרושם בשבוע החולף 66:31, שזה אגב, חצי שעה יותר מהכמות שבזכותה הגיעה לפסגה שבוע שעבר. 
ולדימיר בליאק מסיעת יש עתיד מגיע למקום החמישי עם 63:26 שעות נוכחות. אורי מקלב, ששמר מתחילת המדור על כוחו בפסגה יורד למקום השישי עם 61:54 שעות שנכח במשכן.
 
נוכחות נדירה נרשמת לסיעת הליכוד שמגיעה לבקר בפעם השנייה בדירוג עם ח''כ אופיר כץ שרושם 61:03 שעות. בני בגין מתקווה חדשה רושם 60:19 שעות ומתמקם שמיני בדירוג.
עוד ביקור נדיר בדירוג נרשם לווליד טאהא מסיעת רע''מ שמסכם שבוע עם 59:20 שעות שבועיות בכנסת. גלעד קריב מגיע למקום העשירי עם 58:47 שעות שבועיות וסוגר את הרשימה.
איזונים: הקואליציה רושמת שבעה שיאנים במקצה הנוכחי, מול שלושה שיאנים לאופוזיציה. ישראל ביתנו היא הסיעה ביחידה עם ריבוי נציגים שרושמת שני מקומות בטבלה - כולל המקום הראשון. כמו כן, הדירוג הנוכחי רושם רוב גברי מוחץ עם שמונה ח''כים לעומת שתי ח''כיות שנכנסו לטבלה, שלמרות מיעוטן מחזיקות במקומות גבוהים ומכובדים.
הפוליטיקאים שאינם חברי כנסת שלא הגיעו למשכן השבוע: השרים אלי אבידר, קארין אלהרר - עם 0 שעות נוכחות במשכן השבוע. השרה אורית פרקש הכהן עם 1:48 שעות, ושרת הפנים איילת שקד עם שעתיים בלבד. מבין חברי הכנסת: דוד ביטן שהיה באבלות על מות אחיו לא הגיע למשכן, שרת החינוך וח"כ יפעת שאשא ביטון הייתה בבידוד השבוע בעקבות הידבקות בתה בקורונה וגם היא בלי נוכחות במשכן השבוע. חברת הכנסת מרע"מ אימאן ח'טיב-יאסין עם נוכחות של 9:39 שעות השבוע, חברת הכנסת שבחופשת לידה שירלי פינטו עם 13:56 שעות, וחברת הכנסת מהליכוד, מאי גולן, עם 13:59 שעות בלבד השבוע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה