מדדים ומחקרים

חברת "מוביט" חושפת: כמה זמן מבלים הישראלים בהמתנה לאוטובוס?

Moovit, אפליקציית התחבורה הציבורית והשיתופית, מפרסמת את ממצאי דו"ח התחבורה הציבורית הגלובלי לשנת 2024. על פי הנתונים, הישראלים מבלים כ-9 שעות בממוצע בחודש בהמתנה לאוטובוס, כ-4.5 יממות בשנה

מערכת ice | 
חברת מוביט (צילום Magma Images)
כמדי שנתיים עורכת Moovit, אפליקציית התחבורה הציבורית והשיתופית המובילה בעולם, את דו"ח התחבורה הציבורית הגלובלי הכולל סקירת נתונים מ- 5 יבשות, 17 מדינות ו-57 ערים במטרה לחשוף תובנות על מגמות התחבורה הציבורית בכל העולם, דפוסי שימוש וניתוחים של התחבורה הציבורית המבוססים על הדאטה של Moovit, סקרי משתמשים ובחינת דפוסי נסיעה. 
על פי הנתונים שעולים מהדו"ח, נוסעי התחבורה הציבורית בישראל מבלים בהמתנה בתחנה כ- 13 דקות בממוצע, לנסיעה בודדת. בהנחה שהנוסעים משתמשים בתחבורה פעמיים ביום (הלוך וחזור) מדובר על המתנה של 26 דקות ביממה, שהן 9 שעות בחודש ו- 4.5 ימים בשנה.
ביחס לנתונים שנמדדו בשנת 2022 מדובר בשיפור של כ-7% (דקה אחת) בנסיעה בודדת. ביחס לעולם, ישראל ממוקמת במקום ה- 18 מבין 57 מטרופולינים שנבדקו, כאשר בתחתית הרשימה מונטריי שבמקסיקו, שם תחכו בתחנה 25 דקות, ובראש ניצבת פריז שם תחכו 10 דקות בלבד. 


(צילום: באדיבות מוביט)
בהתייחסות לשאלה כמה זמן מבלים הישראלים בנסיעה בתחבורה ציבורית, נוסעי התחבורה הציבורית בישראל מבלים בנסיעה בתחבורה הציבורית כ-49 דקות בממוצע לכיוון אחד. עלייה של כ-4% (2 דקות) בהשוואה לדוח מ-2022. זמן זה מהווה שקלול של זמני ההליכה, ההמתנה והנסיעה. ביום שכולל 2 נסיעות (הלוך-חזור), הנוסע הממוצע מבלה למעלה משעה וחצי בנסיעה, בחודש כ-34 שעות ובשנה כ- 17 יממות. 
ביחס לעולם, ישראל ממוקמת במקום ה- 27, כאשר במקום הראשון ממוקמת ונציה עם 42 דקות ובמקום השני סן פרנסיסקו. במחזור חיים ממוצע של אדם, הנוסע הישראלי מבלה שנה וחמישה חודשים בתחבורה הציבורית. כהשוואה, נוסע בוונציה ישהה כשנה וחודשיים בתחבורה הציבורית, נוסע במקסיקו סיטי יעביר כמעט שנתיים בתחבורה הציבורית וברומא שנה וחצי.
כמעט 44% מהישראלים אינם מחליפים אמצעי תחבורה / קווים כלל במהלך נסיעתם, זאת כאשר כ-38% מהישראלים מבצעים שתי החלפות של קווים במהלך נסיעתם וכ-11% מבצעים שלוש החלפות או יותר של קווים במהלך נסיעתם. נתון זה זהה לנתוני הסקר שבוצע בשנת 2022. 
עוד עולה מהדו"ח, כי רוב נוסעי התחבורה הציבורית (46%) קבעו כי תדירות גבוהה יותר של כלי תחבורה תוביל לעלייה בשימוש בתחבורה הציבורית, לאחר מכן 20% טוענים שדיוק בזמני ההגעה, 11% הצביעו על תעריפי הנסיעה ו-8% הצביעו על זמני נסיעה קצרים יותר. 
זיו קברטי, סמנכ"ל המוצר של Moovit: "עם למעלה ממיליארד משתמשים ב-112 מדינות ו-3,500 ערים, למוביט פריזמה רחבה על מצב התחבורה הציבורית בכל רחבי העולם. המחקר מספק תובנות חשובות על מגמות  בתחבורה הציבורית, דפוסי נסיעה, העדפות וחסמים ומקבלי החלטות בגופים ציבוריים, מפעילי תחבורה ציבורית ומתכננים יכולים להפיק ממנו תועלת משמעותית".
עוד הוסיף קברטי: "כאשר בוחנים את כלל הפרמטרים של מערכת התחבורה הציבורית בישראל ביחס למקומות אחרים בעולם, המערכת הישראלית אינה מצטיינת אך גם אינה בולטת לרעה. התחבורה הציבורית בישראל נפגעת בעיקר משום שהיא מבוססת בתוך המטרופולינים על קווי אוטובוס, ופחות על רשתות מסילתיות בנוסף לתדירויות שאינן גבוהות מספיק ביחס לביקוש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה