מדדים ומחקרים

בדירוג העולמי: אל על בתחתית - הגיעה ל-5 המקומות האחרונים

חברה שמדרגת מידי שנה את חברות התעופה בעולם, הציבה בדירוג שלה את חברת התעופה הישראלית אל על באחד המקומות האחרונים. ענקית התעופה הישראלית שזכתה כמה שנים ברציפות בדירוג העולמי היוקרתי APEX, מסרה בנחרצות: "הדירוג נעשה על ידי גוף מסחרי שאינו אובייקטיבי"
מערכת ice |  67
מטוס אל על (צילום אלון טלמור)
חברת אל על גרפה הכנסות ורווחי שיא השנה, אבל גם רושמת שיא שלילי בדירוג עולמי נקודתי. היא ב"טופ 5" של החברות הגרועות בעולם, כך על פי דירוג שביצעה חברת "אייר הלפ" שהיא חברה המסייעת ללקוחות לממש את זכויותיהם החוקיות לקבלת פיצויים והחזרים מחברות תעופה.
החברה דירגה 109 חברות תעופה מרחבי העולם, ואל על הגיעה למקום המאוד מביש 105. מי שהצליחו לעקוף את אל על בדירוג השלילי אלו החברות תוניס אייר, באזז מפולין, נובל אייר מתוניסיה, ובולגריה אייר.
ומי קיבלה ציונים טובים בדירוג של אייר הלפ? במקום הראשון בריסל איירליינס, במקום השני קטאר איירוויז, במקום השלישי יונייטד איירליינס, במקום הרביעי אמריקן איירליינס ובמקום החמישי play  - חברת לואו קוסט מאיסלנד.
הדירוג נקבע על פי מספר פרמטרים ובהם תלונות של לקוחות, לגבי דיוק בזמני ההמראה והנחיתה ועוד.

באל על טוענים לדירוג סובייקטיבי ומסרו בתגובה ל-ice: "הדירוג המדובר נעשה ע"י גוף מסחרי שאינו אובייקטיבי, ומהותו לסייע לנוסעים להשיג פיצויים מול חברות תעופה. לעומת זאת, בשנים האחרונות אל על ביצעה מהפכת שירות משמעותית במסע הלקוח באוויר, בקרקע וביתר פלטפורמות השירות. השנה זכתה החברה בפעם הרביעית ברציפות בחמישה כוכבי שירות של הדירוג העולמי APEX, שבחן יותר מ-600 חברות תעופה עולמיות בחמישה פרמטרים - נוחות מושבים, שירות תא נוסעים, מזון ומשקאות, מערכת בידור ו-Wi-Fi. אל על נבחרה כחלק מ-40 החברות הטובות ביותר ע"י ציבור הנוסעים שהצביעו בדירוג. נמשיך לפעול לשדרוג חווית השירות עבור רווחת לקוחותינו".
תגובות לכתבה(67):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 49.
    אלעל חברה חרדית
    א.ת. 12/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא משתלם לטוס עם חברה שטסה 5 ימחם בשבוע ועוד מסריח מלבוש חרדים
    סגור
  • 48.
    מעדיפה לטוס איתם רק מטעמי בטחון
    נס1 12/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והם לא כאלו גרועים כמו שעשו מהם
    סגור
  • 47.
    לא מפתיע (ל"ת)
    בן 12/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 46.
    יחס מחיר/שירות
    בני 12/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשגונבים אותך מצחיק מופקע פי 2 או 3 ועוד בזמן שהם יודעים שאין ברירה אחרת גם השירות שלהם היה הטוב בעולם לא שווה כלום כי שרות טוב תמורת מחיר גבוה מוכרים למי שמעוניין בכך אבל שמכריחים אנשים לקנות זו גניבה יש יעדים שאנשים חייבים לטוס בהם ואני לא מדבר על יעדי חופשות שאפשר לווותר למי שיש מניות עדיף שימכור עכשיו כי כשהם יפלו זה יהיה חזק הנוסעים לא טיפשים
    סגור
  • 45.
    כאחד שנוסע הרבה עם כל החברות
    אפי 12/2024/07
    הגב לתגובה זו
    4 1
    לדעתי הם בהחלט עשו שיפור ניכר בשנים האחרונות ובהחלט היום יש להם שירות נהדר וגם בלו"ז יחסית הם די מדייקים נכון שיש להם מה להשתפר במחיר אבל באופן אישי אני מעדיף לשלם עוד כמה דולרים ולנסוע בראש שקט ובבטחון
    סגור
  • טען עוד
  • 44.
    ירושלים
    מירית 12/2024/07
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אל על מנצלת באכזריות את המצב שנוכחי..."שהיא היחידה שכרגע טסה לישראל" מכירים מטורפים, יחס,מיתחת לכול ביקורת...זילזול בילתי ניסבל... ליכלוך בילתי ניסבל...זוועה...ברגע שיחזרו חברות אחרות לטוס,לארץ, הרבה אנשים יפסיקו לטוס,עם אל-על כולל אני, חברה של חזירים,לכול דבר יש סוף
    סגור
  • 43.
    אל על
    Yael 12/2024/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אל על אכזבה....המחירים לא מצדיקים..הכסאות צפופים ולא נוחים ולעיתים גם השולחן והחלק הקדמי מלוכלך, הסנדוויצ'ים עלובים, השירות לא מי יודע מה...הגיעה למקום 105 בצדק והגיע הזמן שישפרו ויצדיקו את המחירים שהם גובים
    סגור
  • 42.
    מטוס צפוף כמו סרדינים
    שמעון 12/2024/07
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הבעיה העיקרית. אין מקום לרגליים
    סגור
  • ירושלים
    מירית 12/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יותר גרוע מסרדינים, מחנות ריכוז
    סגור
  • 41.
    טסתי עם אל על 3 פעמים בחיי
    אני 12/2024/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הייתי אמור 4,אבל היה ביטול והצעת חלופה גרועה - בזמן שכבר הייתי בחו"ל (יענו ניסו לסנדל אותי), פעם אחרת היו בדיקות מוזרות ומיותרות שגרמו לי לשלוח את תיק העליה למטוס לתא המטען - למרות שעשיתי צ'ק אין ובידוק מאופן מתוקתק והייתי שם ראשון.. ובקיצור פרט לאוכל הכשר וואלה לא אוהב את אל על.. יקרים, לא הוגנים בקבלת ההחלטות, צפוף צפוף.. היה להם מזל שהם היחידים שטסו לאחרונה, אחרת זה היה מסתכם בטיסה אחת.. מחכה לטוב עם חברות אחרות בהמשך.. כשיחזרו..
    סגור
  • ירושלים
    מירית 12/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאפו צודק לגמרי, כול מילה בסלע,חברה דראק
    סגור
  • 40.
    חברה גרועה
    ח 12/2024/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טסתי הרבה עם אלעל לצערי בשנים האחרונות האיכות והרמה שלהם ירדה ובנוסף גם גובים מחירים גבוהים מאוד שלא בצדק ומנצלים את המצב של המלחמה לדפוק את הנוסעים במחירים גבוהים כשאין מספיק טיסות.. שווה לשלם מחיר יקר עם חברות שמכבדות את עצמן ולא עם אלעל שהשירותים שלהם טעוני שיפור
    סגור
  • תל-אביב
    מירית 12/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאפו צודק לגמרי, כול מיחה בסלע
    סגור
  • 39.
    כאחד שנסע בעבר הרבה עם אל על
    נתי 12/2024/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מוזר לי שהיא רק בחמשת חברות התעופה הגרועות ולא הגרועה ביותר
    סגור
  • 38.
    השירות והאוכל מזעזעים כל השאר בסדר (ל"ת)
    א 12/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 37.
    מתגאה בפרמטרים שלא עומדת בהם
    אודי 12/2024/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז טסתי עם אל על לפני שבוע לתאילנד. 5 פרמטרים? נוחות = מטוס צפוף מושב שנשען אחורה ומיד חוזר למצב רגיל בשל כפתור תקול. שירות-סבבה, אין תלונות. אוכל? בטיסת ההמשך עם בנגקוק איירוויז האוכל היה טוב יותר. מערכת בידור אין תלונות. Wi-fo - לא עובד. 3 כוכבים בדירוג שלי
    סגור
  • 36.
    אל על, הכי בבית בשכונה (ל"ת)
    תרח הזקן 12/2024/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • תל-אביב
    מירית 12/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכי בבית בשכונה לחזירים, לא לבני אדם
    סגור
  • 35.
    זה נכון
    אני 12/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היה סיוט טיסת חזור מתאילנד לא היתה מולטימדיה הסתמכו על וויפי מומצא שמן הסתם לא עובד בטיסות והגיילים לא ידעו לטפל בזה והיה ערסים שהשתלטו על כסאות רבו עם דיילים והדיילים במקום להעמיד אותם במקום ברחו לאחורה נתנו לנוסעים לסבול מהם לבד
    סגור
  • 34.
    כבוד גדול שהגיעה בכלל ל5 האחרונה
    האוחזת בביצים 12/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברה איומה
    סגור
  • תל-אביב
    מירית 12/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק לגמרי שאפו
    סגור
  • 33.
    אל על מקום ראשון
    איסי 12/2024/06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אין כמו אל על. אני טסה רק באל על. מחירים סבירים. שירות נהדר. וביטחון מעל הכל.....זו רק קנאה וצרות עין של שונאי ישראל
    סגור
  • 32.
    תיראו מופתעים...
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח 12/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לעלאלעלאלעלאלעלאלעלאאאא
    סגור
  • 31.
    Apex זה קישקוש.
    רועי 12/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תחרות קנוייה מראש. עאלק 5 כוכבים.
    סגור
  • 30.
    אל על אכן גרועה לטעמי
    מאוכזבי 12/2024/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שרות רע מרווח מושבים הכי קטן שיש בעלים שחומסים אוכל של זקנים חסרי ישע בעסקים האחרים שלהם ומחירים הכי גבוהים שיש להשתמש רק אם אין ברירה.
    סגור
  • ירושלים
    מירית 12/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק לגמרי, מישתמשים רק שאיין ברירה ,לא מגיעה להם שיסעו איתם, חזירים,
    סגור
  • 29.
    חרשים
    זאב גפן 12/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממש לא צריך מומחי תעופה כדי לקבוע את הרמה הירודה של השירות לנוסע בחברת אל על. לאחר כל טיסה של באל על אני מבטיח לעצמי ולחברי שזו היתה הפעם האחרונה שאני פוקד חברה זו. מחירים מופקעים, שירות גרוע, מטוסים צפופים, דיילות שעושות טובה שעושות טובה שבכלל נענות לבקשה, אוכל מבייש, היעדר שתייה קלה, איחורים בטיסות והמתנות ממושכות במטוס סגור. בקיצור, אל על עושים הכל כדי להרחיק את הנוסעים
    סגור
  • 28.
    אין כמו אל על ושיקפצו
    דודו מרמת גן 12/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אלעל עשתה שיפורים משמעותיים ואני תמיד תמיד מזמין אל על ועד עתה לא התאכזבנו ושיקפצו המדרגים שאינני יודע מה מניע אותם ...כה לחי אל על
    סגור
  • תל-אביב
    מירית 12/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל על טובה לחזירים, ומטומטמים, ופריירים כמוך אהבל
    סגור
  • 27.
    אפס
    יוסי 12/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מאז ההפרטה, החברה הזו הגיעה לשפל המדרגה. חברה שרואה רק את עצמה ולא את הנוסע. אין בה אמינות של בטיחות, מחיר, קולינריה והיגיינה. השרות אפס.
    סגור
  • 26.
    יקרים!חוצפניים!על הפנים!מרוויחים המון עלינו (ל"ת)
    אחת פשוטה 12/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • תל-אביב
    מירית 12/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאפו צודק לגמרי, כול מילה בסלע
    סגור
  • 25.
    אכן יש לאלעל שיפור מטורף בשנים האחרונות.
    מאור 12/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 9
    אני טס המון לחו"ל ואני כל פעם נדהם מההצלחה שלהם לעשות בפרק זמן של שנים מועטות כזה שיפור משמעותי ודרסטי בשירות לנוסע.
    סגור
  • תל-אביב
    מירית 12/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה שיפור? רק במחירים גבוהים במטוס,של סרדינים,בושה
    סגור
  • 24.
    אוקיי
    רפי 12/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וכשאל על היו בטופ לפי מה שהכתבה מספרת אז הגוף המסחרי היה אובייקטיבי?
    סגור
  • 23.
    אין צדק יותר מזה
    סטפן 12/2024/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חברה שמתנשאת בכל הנוגע לשירות הלקוח כי הם יודעים שאין להם תחרות כרגע מאז ה 7/10 מושבים גרועים אוכל מגעיל דיילות עם פרצוף תשעה באב ומחיר הכי יקר שיכול להיות אין פלא שהם מדורגים בתחתית כי מגיע להם
    סגור
  • 22.
    כמובן
    מאיר 12/2024/06
    הגב לתגובה זו
    5 0
    החברה הגרועה בעולם בהפרש ניכר. חברת לואו קוסט מאזרבייגן יותר טובה מהם. קמצנים חולניים, שרוקדים על הדם של עם ישראל
    סגור
  • 21.
    החברה מאחרת כל הזמן
    אבי 12/2024/06
    הגב לתגובה זו
    9 2
    אין כמעט טיסה אחת שיוצאת בזמן. מה ההכחשה? חברה שלא יודעת לעמוד בזמנים. אף פעם. מוזרים
    סגור
  • שקרן אחד
    רפול 12/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רמת דיוק בין הגבובות בעולם , אתה לא חייב לטוס איתם אבל אל תפיץ שקרים
    סגור
  • 20.
    לא פלא שאל על גרועה המושבים כלא של ממש (ל"ת)
    איל 12/2024/06
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • תל-אביב
    מירית 12/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה של חברה בושה,
    סגור
  • 19.
    התנשאות
    Nil 12/2024/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בנוסף לשירות מזלזל ומאכזב המחירים בשמים, על מה ולמה???
    סגור
  • 18.
    למה השירות כזה מגעיל
    מלי 12/2024/06
    הגב לתגובה זו
    8 0
    הדיילות הכי רעות בעולם בשעת נסיעה מנסות לחנך את הנוסע השיראלי .רעות מגעילות.
    סגור
  • 17.
    אכזבה
    זואי 12/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    על מענה טלפוני אין בכלל מה לדבר
    סגור
  • 16.
    אכזבה
    זואי 12/2024/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    טסתי עם אמי בת ה90,למרות שהיא נעזרת בליווי של כיסא גלגלים נתנו לה ללכת ברגל עד סוף המטוס,כיסא צפוף,לא עזרו התחנונים שלה,אישה הץבגילה טיסה עד לפלורידה,הגוף ולב של נוסעים כאב בשבילה
    סגור
  • תל-אביב
    מירית 12/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו גם עברנו סיפור דומה
    סגור
  • 15.
    לא פלא
    הרצל 12/2024/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חבורת שודדים מושבים גרועים אוכל מגעיל ויחס של הדיילות מתנשא , הדיילות בכלל חושבות שהן הלקוח ולא הנוסעים , נאלצתי לטוס איתם מקווה שלא אאלתר שוב
    סגור
  • 14.
    טוב נו, זה הכל בגלל היועמ"שית... (ל"ת)
    ויגו 12/2024/05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • זו מזימה של האיראנים
    עופלי 12/2024/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דודי אמבלם אמר שהם מממנים את מפגיני קפלן אז בטוח שהם פועלים לפגוע באלעל שלא נוכל לברוח מהארץ.
    סגור
  • 13.
    עושק
    נדב 12/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברה הזאת שתימחק מהיול בית שימוש כימי
    סגור
  • 12.
    בןשה (ל"ת)
    נדב 12/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    דירוג עולמי
    קובי 12/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 9
    כמה שטויות בכתבה אחת - אל על חברה טובה מאוד!!
    סגור
  • חחחחח
    מאיר 12/2024/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גם אם הם היו מנסים הם לא יכולים להיות גרועים יותר. הם שונאי ישראל. איך בשנה הכי קשה לעם היהודי הם מציגים רווחי שיא ועושקים את כולנו. חולם על היום שהיא תפשוט רגל
    סגור
  • 10.
    באמת?
    Kim 12/2024/05
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אני טס שנים איתם ולא מופתע בכלל, איחורים, תקלות, עיכובים, מוציאים את הנשמה עדנשנותנים פיצוי, באמת 'הכי בבית' בעולם.
    סגור
  • אם אתה סובל אל תטוס איתם (ל"ת)
    עופלי 12/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 9.
    כל מי שטס איתם יודע שהם פח
    יוניח 12/2024/05
    הגב לתגובה זו
    12 0
    במקום להשתפר הם מוציאים הודעות טיפשיות כתגובה.
    סגור
  • אז אל תטוס איתם!
    עופלי 12/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תמיד יש חלופות גם אם לא הכי נוחות.
    סגור
  • 8.
    אל על
    דני 12/2024/05
    הגב לתגובה זו
    6 0
    תבעו ממני עוד 100 $ לפני כ- 15 שנים. במאבק עיקרוני שלא שווה המאמץ . הכלבות האלו הפסידו.
    סגור
  • 7.
    שר הכלכלה שלנו
    דב 12/2024/05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כאשר השר לא ממלא את תפקידו.. החברה מרשה לעצמה לספסר במחירי הגרטיסים ולהוריד את רמת השירות
    סגור
  • אתה מפנה אצבע לשר הלא נכון
    עופכבר 12/2024/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המחירים הגבוהים נובעים מחוסר תחרות. מי שיכול ליצור תחרות זו שרת התחבורה, על ידי הסרת חסמים וקיצור תהליכים לפתיחת השוק לתחרות וכן להקמה של עוד חברות תעופה ישראליות.
    סגור
  • 6.
    חברה שהפכה להיות הסיוט הישראלי..
    כוכי 12/2024/05
    הגב לתגובה זו
    9 0
    התנהגות נצלנית וחזירית- המעליבה את החזירים… אך לא לעולם חוסן… בשוך הסערה וכשיפתחו השמיים לרווחה, הם ידחקו לשוליים והרבה יחככו ידיהם בהנאה גדולה. לא בכדי יצרו רווחים מטורפים בתקופת המלחמה
    סגור
  • 5.
    שרות גרוע
    אברהם 12/2024/05
    הגב לתגובה זו
    6 0
    חברה שמסיימת מענה טלפוני בשעה 18.30 ומשאירה נוסעים תקועים בקונקשינים לא שייך ציון מעל הגרוע ביותר
    סגור
  • 4.
    חברה פח. נצלנים. שירות מביש
    נובע מתמיד 12/2024/05
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ודיילים עם חיוך פייק שכל מהותם היא למרוח את הלקוח.
    סגור
  • 3.
    דירוג מוצדק
    עומר 12/2024/05
    הגב לתגובה זו
    10 0
    מגיע להם, עקצו לי 7600 שקל על טיסת הלוך-חזור כי הם ידעו שלא הייתה לי ברירה אחרת
    סגור
  • 2.
    אז לא סתם אנחנו מרגישים ככה עם אל על... (ל"ת)
    צילה 12/2024/05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 1.
    אל על חברה נוראית נצלנית ללא תודעת שרות (ל"ת)
    #גס₪,- 12/2024/05
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור
  • לא כזאת גרועה
    איגור 12/2024/05
    הגב לתגובה זו
    12 10
    טסתי לאחרונה לארה"ב במטוס חברת אל על החוויה שלי הייתה טובה, מטוס חדש, צוות מעולה אוכל טוב מאוד.
    סגור