מדדים ומחקרים
בדירוג העולמי: אל על בתחתית - הגיעה ל-5 המקומות האחרונים
חברה שמדרגת מידי שנה את חברות התעופה בעולם, הציבה בדירוג שלה את חברת התעופה הישראלית אל על באחד המקומות האחרונים. ענקית התעופה הישראלית שזכתה כמה שנים ברציפות בדירוג העולמי היוקרתי APEX, מסרה בנחרצות: "הדירוג נעשה על ידי גוף מסחרי שאינו אובייקטיבי"
חברת אל על גרפה הכנסות ורווחי שיא השנה, אבל גם רושמת שיא שלילי בדירוג עולמי נקודתי. היא ב"טופ 5" של החברות הגרועות בעולם, כך על פי דירוג שביצעה חברת "אייר הלפ" שהיא חברה המסייעת ללקוחות לממש את זכויותיהם החוקיות לקבלת פיצויים והחזרים מחברות תעופה.
החברה דירגה 109 חברות תעופה מרחבי העולם, ואל על הגיעה למקום המאוד מביש 105. מי שהצליחו לעקוף את אל על בדירוג השלילי אלו החברות תוניס אייר, באזז מפולין, נובל אייר מתוניסיה, ובולגריה אייר.
ומי קיבלה ציונים טובים בדירוג של אייר הלפ? במקום הראשון בריסל איירליינס, במקום השני קטאר איירוויז, במקום השלישי יונייטד איירליינס, במקום הרביעי אמריקן איירליינס ובמקום החמישי play - חברת לואו קוסט מאיסלנד.
הדירוג נקבע על פי מספר פרמטרים ובהם תלונות של לקוחות, לגבי דיוק בזמני ההמראה והנחיתה ועוד.
עוד ב-
באל על טוענים לדירוג סובייקטיבי ומסרו בתגובה ל-ice: "הדירוג המדובר נעשה ע"י גוף מסחרי שאינו אובייקטיבי, ומהותו לסייע לנוסעים להשיג פיצויים מול חברות תעופה. לעומת זאת, בשנים האחרונות אל על ביצעה מהפכת שירות משמעותית במסע הלקוח באוויר, בקרקע וביתר פלטפורמות השירות. השנה זכתה החברה בפעם הרביעית ברציפות בחמישה כוכבי שירות של הדירוג העולמי APEX, שבחן יותר מ-600 חברות תעופה עולמיות בחמישה פרמטרים - נוחות מושבים, שירות תא נוסעים, מזון ומשקאות, מערכת בידור ו-Wi-Fi. אל על נבחרה כחלק מ-40 החברות הטובות ביותר ע"י ציבור הנוסעים שהצביעו בדירוג. נמשיך לפעול לשדרוג חווית השירות עבור רווחת לקוחותינו".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(67):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
49.אלעל חברה חרדיתא.ת. 12/2024/10הגב לתגובה זו0 0לא משתלם לטוס עם חברה שטסה 5 ימחם בשבוע ועוד מסריח מלבוש חרדיםסגור
-
48.מעדיפה לטוס איתם רק מטעמי בטחוןנס1 12/2024/10הגב לתגובה זו0 0והם לא כאלו גרועים כמו שעשו מהםסגור
-
47.לא מפתיע (ל"ת)בן 12/2024/10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
46.יחס מחיר/שירותבני 12/2024/08הגב לתגובה זו0 0כשגונבים אותך מצחיק מופקע פי 2 או 3 ועוד בזמן שהם יודעים שאין ברירה אחרת גם השירות שלהם היה הטוב בעולם לא שווה כלום כי שרות טוב תמורת מחיר גבוה מוכרים למי שמעוניין בכך אבל שמכריחים אנשים לקנות זו גניבה יש יעדים שאנשים חייבים לטוס בהם ואני לא מדבר על יעדי חופשות שאפשר לווותר למי שיש מניות עדיף שימכור עכשיו כי כשהם יפלו זה יהיה חזק הנוסעים לא טיפשיםסגור
-
45.כאחד שנוסע הרבה עם כל החברותאפי 12/2024/07הגב לתגובה זו4 1לדעתי הם בהחלט עשו שיפור ניכר בשנים האחרונות ובהחלט היום יש להם שירות נהדר וגם בלו"ז יחסית הם די מדייקים נכון שיש להם מה להשתפר במחיר אבל באופן אישי אני מעדיף לשלם עוד כמה דולרים ולנסוע בראש שקט ובבטחוןסגור
- טען עוד
-
44.ירושליםמירית 12/2024/07הגב לתגובה זו4 1אל על מנצלת באכזריות את המצב שנוכחי..."שהיא היחידה שכרגע טסה לישראל" מכירים מטורפים, יחס,מיתחת לכול ביקורת...זילזול בילתי ניסבל... ליכלוך בילתי ניסבל...זוועה...ברגע שיחזרו חברות אחרות לטוס,לארץ, הרבה אנשים יפסיקו לטוס,עם אל-על כולל אני, חברה של חזירים,לכול דבר יש סוףסגור
-
43.אל עלYael 12/2024/07הגב לתגובה זו2 0אל על אכזבה....המחירים לא מצדיקים..הכסאות צפופים ולא נוחים ולעיתים גם השולחן והחלק הקדמי מלוכלך, הסנדוויצ'ים עלובים, השירות לא מי יודע מה...הגיעה למקום 105 בצדק והגיע הזמן שישפרו ויצדיקו את המחירים שהם גוביםסגור
-
42.מטוס צפוף כמו סרדיניםשמעון 12/2024/07הגב לתגובה זו4 0הבעיה העיקרית. אין מקום לרגלייםסגור
-
ירושליםמירית 12/2024/07הגב לתגובה זו0 0יותר גרוע מסרדינים, מחנות ריכוזסגור
-
41.טסתי עם אל על 3 פעמים בחייאני 12/2024/07הגב לתגובה זו1 0הייתי אמור 4,אבל היה ביטול והצעת חלופה גרועה - בזמן שכבר הייתי בחו"ל (יענו ניסו לסנדל אותי), פעם אחרת היו בדיקות מוזרות ומיותרות שגרמו לי לשלוח את תיק העליה למטוס לתא המטען - למרות שעשיתי צ'ק אין ובידוק מאופן מתוקתק והייתי שם ראשון.. ובקיצור פרט לאוכל הכשר וואלה לא אוהב את אל על.. יקרים, לא הוגנים בקבלת ההחלטות, צפוף צפוף.. היה להם מזל שהם היחידים שטסו לאחרונה, אחרת זה היה מסתכם בטיסה אחת.. מחכה לטוב עם חברות אחרות בהמשך.. כשיחזרו..סגור
-
ירושליםמירית 12/2024/07הגב לתגובה זו0 0שאפו צודק לגמרי, כול מילה בסלע,חברה דראקסגור
-
40.חברה גרועהח 12/2024/07הגב לתגובה זו1 0טסתי הרבה עם אלעל לצערי בשנים האחרונות האיכות והרמה שלהם ירדה ובנוסף גם גובים מחירים גבוהים מאוד שלא בצדק ומנצלים את המצב של המלחמה לדפוק את הנוסעים במחירים גבוהים כשאין מספיק טיסות.. שווה לשלם מחיר יקר עם חברות שמכבדות את עצמן ולא עם אלעל שהשירותים שלהם טעוני שיפורסגור
-
תל-אביבמירית 12/2024/07הגב לתגובה זו0 0שאפו צודק לגמרי, כול מיחה בסלעסגור
-
39.כאחד שנסע בעבר הרבה עם אל עלנתי 12/2024/07הגב לתגובה זו1 0מוזר לי שהיא רק בחמשת חברות התעופה הגרועות ולא הגרועה ביותרסגור
-
38.השירות והאוכל מזעזעים כל השאר בסדר (ל"ת)א 12/2024/07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
37.מתגאה בפרמטרים שלא עומדת בהםאודי 12/2024/07הגב לתגובה זו1 0אז טסתי עם אל על לפני שבוע לתאילנד. 5 פרמטרים? נוחות = מטוס צפוף מושב שנשען אחורה ומיד חוזר למצב רגיל בשל כפתור תקול. שירות-סבבה, אין תלונות. אוכל? בטיסת ההמשך עם בנגקוק איירוויז האוכל היה טוב יותר. מערכת בידור אין תלונות. Wi-fo - לא עובד. 3 כוכבים בדירוג שליסגור
-
36.אל על, הכי בבית בשכונה (ל"ת)תרח הזקן 12/2024/07הגב לתגובה זו1 0סגור
-
תל-אביבמירית 12/2024/07הגב לתגובה זו0 0אכי בבית בשכונה לחזירים, לא לבני אדםסגור
-
35.זה נכוןאני 12/2024/06הגב לתגובה זו1 0היה סיוט טיסת חזור מתאילנד לא היתה מולטימדיה הסתמכו על וויפי מומצא שמן הסתם לא עובד בטיסות והגיילים לא ידעו לטפל בזה והיה ערסים שהשתלטו על כסאות רבו עם דיילים והדיילים במקום להעמיד אותם במקום ברחו לאחורה נתנו לנוסעים לסבול מהם לבדסגור
-
34.כבוד גדול שהגיעה בכלל ל5 האחרונההאוחזת בביצים 12/2024/06הגב לתגובה זו1 0חברה איומהסגור
-
תל-אביבמירית 12/2024/07הגב לתגובה זו0 0צודק לגמרי שאפוסגור
-
33.אל על מקום ראשוןאיסי 12/2024/06הגב לתגובה זו2 1אין כמו אל על. אני טסה רק באל על. מחירים סבירים. שירות נהדר. וביטחון מעל הכל.....זו רק קנאה וצרות עין של שונאי ישראלסגור
-
32.תיראו מופתעים...חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח 12/2024/06הגב לתגובה זו1 0לעלאלעלאלעלאלעלאלעלאאאאסגור
-
31.Apex זה קישקוש.רועי 12/2024/06הגב לתגובה זו1 0תחרות קנוייה מראש. עאלק 5 כוכבים.סגור
-
30.אל על אכן גרועה לטעמימאוכזבי 12/2024/06הגב לתגובה זו3 0שרות רע מרווח מושבים הכי קטן שיש בעלים שחומסים אוכל של זקנים חסרי ישע בעסקים האחרים שלהם ומחירים הכי גבוהים שיש להשתמש רק אם אין ברירה.סגור
-
ירושליםמירית 12/2024/07הגב לתגובה זו0 0צודק לגמרי, מישתמשים רק שאיין ברירה ,לא מגיעה להם שיסעו איתם, חזירים,סגור
-
29.חרשיםזאב גפן 12/2024/06הגב לתגובה זו1 0ממש לא צריך מומחי תעופה כדי לקבוע את הרמה הירודה של השירות לנוסע בחברת אל על. לאחר כל טיסה של באל על אני מבטיח לעצמי ולחברי שזו היתה הפעם האחרונה שאני פוקד חברה זו. מחירים מופקעים, שירות גרוע, מטוסים צפופים, דיילות שעושות טובה שעושות טובה שבכלל נענות לבקשה, אוכל מבייש, היעדר שתייה קלה, איחורים בטיסות והמתנות ממושכות במטוס סגור. בקיצור, אל על עושים הכל כדי להרחיק את הנוסעיםסגור
-
28.אין כמו אל על ושיקפצודודו מרמת גן 12/2024/06הגב לתגובה זו1 1אלעל עשתה שיפורים משמעותיים ואני תמיד תמיד מזמין אל על ועד עתה לא התאכזבנו ושיקפצו המדרגים שאינני יודע מה מניע אותם ...כה לחי אל עלסגור
-
תל-אביבמירית 12/2024/07הגב לתגובה זו0 0אל על טובה לחזירים, ומטומטמים, ופריירים כמוך אהבלסגור
-
27.אפסיוסי 12/2024/06הגב לתגובה זו1 0מאז ההפרטה, החברה הזו הגיעה לשפל המדרגה. חברה שרואה רק את עצמה ולא את הנוסע. אין בה אמינות של בטיחות, מחיר, קולינריה והיגיינה. השרות אפס.סגור
-
26.יקרים!חוצפניים!על הפנים!מרוויחים המון עלינו (ל"ת)אחת פשוטה 12/2024/06הגב לתגובה זו1 0סגור
-
תל-אביבמירית 12/2024/07הגב לתגובה זו0 0שאפו צודק לגמרי, כול מילה בסלעסגור
-
25.אכן יש לאלעל שיפור מטורף בשנים האחרונות.מאור 12/2024/06הגב לתגובה זו1 9אני טס המון לחו"ל ואני כל פעם נדהם מההצלחה שלהם לעשות בפרק זמן של שנים מועטות כזה שיפור משמעותי ודרסטי בשירות לנוסע.סגור
-
תל-אביבמירית 12/2024/07הגב לתגובה זו0 0איזה שיפור? רק במחירים גבוהים במטוס,של סרדינים,בושהסגור
-
24.אוקיירפי 12/2024/06הגב לתגובה זו1 0וכשאל על היו בטופ לפי מה שהכתבה מספרת אז הגוף המסחרי היה אובייקטיבי?סגור
-
23.אין צדק יותר מזהסטפן 12/2024/06הגב לתגובה זו3 0חברה שמתנשאת בכל הנוגע לשירות הלקוח כי הם יודעים שאין להם תחרות כרגע מאז ה 7/10 מושבים גרועים אוכל מגעיל דיילות עם פרצוף תשעה באב ומחיר הכי יקר שיכול להיות אין פלא שהם מדורגים בתחתית כי מגיע להםסגור
-
22.כמובןמאיר 12/2024/06הגב לתגובה זו5 0החברה הגרועה בעולם בהפרש ניכר. חברת לואו קוסט מאזרבייגן יותר טובה מהם. קמצנים חולניים, שרוקדים על הדם של עם ישראלסגור
-
21.החברה מאחרת כל הזמןאבי 12/2024/06הגב לתגובה זו9 2אין כמעט טיסה אחת שיוצאת בזמן. מה ההכחשה? חברה שלא יודעת לעמוד בזמנים. אף פעם. מוזריםסגור
-
שקרן אחדרפול 12/2024/06הגב לתגובה זו1 1רמת דיוק בין הגבובות בעולם , אתה לא חייב לטוס איתם אבל אל תפיץ שקריםסגור
-
20.לא פלא שאל על גרועה המושבים כלא של ממש (ל"ת)איל 12/2024/06הגב לתגובה זו5 0סגור
-
תל-אביבמירית 12/2024/07הגב לתגובה זו0 0בושה של חברה בושה,סגור
-
19.התנשאותNil 12/2024/06הגב לתגובה זו2 0בנוסף לשירות מזלזל ומאכזב המחירים בשמים, על מה ולמה???סגור
-
18.למה השירות כזה מגעילמלי 12/2024/06הגב לתגובה זו8 0הדיילות הכי רעות בעולם בשעת נסיעה מנסות לחנך את הנוסע השיראלי .רעות מגעילות.סגור
-
17.אכזבהזואי 12/2024/06הגב לתגובה זו1 0על מענה טלפוני אין בכלל מה לדברסגור
-
16.אכזבהזואי 12/2024/06הגב לתגובה זו2 0טסתי עם אמי בת ה90,למרות שהיא נעזרת בליווי של כיסא גלגלים נתנו לה ללכת ברגל עד סוף המטוס,כיסא צפוף,לא עזרו התחנונים שלה,אישה הץבגילה טיסה עד לפלורידה,הגוף ולב של נוסעים כאב בשבילהסגור
-
תל-אביבמירית 12/2024/07הגב לתגובה זו0 0אנחנו גם עברנו סיפור דומהסגור
-
15.לא פלאהרצל 12/2024/06הגב לתגובה זו3 0חבורת שודדים מושבים גרועים אוכל מגעיל ויחס של הדיילות מתנשא , הדיילות בכלל חושבות שהן הלקוח ולא הנוסעים , נאלצתי לטוס איתם מקווה שלא אאלתר שובסגור
-
14.טוב נו, זה הכל בגלל היועמ"שית... (ל"ת)ויגו 12/2024/05הגב לתגובה זו4 0סגור
-
זו מזימה של האיראניםעופלי 12/2024/07הגב לתגובה זו1 0דודי אמבלם אמר שהם מממנים את מפגיני קפלן אז בטוח שהם פועלים לפגוע באלעל שלא נוכל לברוח מהארץ.סגור
-
13.עושקנדב 12/2024/05הגב לתגובה זו0 0החברה הזאת שתימחק מהיול בית שימוש כימיסגור
-
12.בןשה (ל"ת)נדב 12/2024/05הגב לתגובה זו0 0סגור
-
11.דירוג עולמיקובי 12/2024/05הגב לתגובה זו0 9כמה שטויות בכתבה אחת - אל על חברה טובה מאוד!!סגור
-
חחחחחמאיר 12/2024/06הגב לתגובה זו2 0גם אם הם היו מנסים הם לא יכולים להיות גרועים יותר. הם שונאי ישראל. איך בשנה הכי קשה לעם היהודי הם מציגים רווחי שיא ועושקים את כולנו. חולם על היום שהיא תפשוט רגלסגור
-
10.באמת?Kim 12/2024/05הגב לתגובה זו6 0אני טס שנים איתם ולא מופתע בכלל, איחורים, תקלות, עיכובים, מוציאים את הנשמה עדנשנותנים פיצוי, באמת 'הכי בבית' בעולם.סגור
-
אם אתה סובל אל תטוס איתם (ל"ת)עופלי 12/2024/07הגב לתגובה זו0 1סגור
-
9.כל מי שטס איתם יודע שהם פחיוניח 12/2024/05הגב לתגובה זו12 0במקום להשתפר הם מוציאים הודעות טיפשיות כתגובה.סגור
-
אז אל תטוס איתם!עופלי 12/2024/07הגב לתגובה זו0 1תמיד יש חלופות גם אם לא הכי נוחות.סגור
-
8.אל עלדני 12/2024/05הגב לתגובה זו6 0תבעו ממני עוד 100 $ לפני כ- 15 שנים. במאבק עיקרוני שלא שווה המאמץ . הכלבות האלו הפסידו.סגור
-
7.שר הכלכלה שלנודב 12/2024/05הגב לתגובה זו5 0כאשר השר לא ממלא את תפקידו.. החברה מרשה לעצמה לספסר במחירי הגרטיסים ולהוריד את רמת השירותסגור
-
אתה מפנה אצבע לשר הלא נכוןעופכבר 12/2024/07הגב לתגובה זו1 0המחירים הגבוהים נובעים מחוסר תחרות. מי שיכול ליצור תחרות זו שרת התחבורה, על ידי הסרת חסמים וקיצור תהליכים לפתיחת השוק לתחרות וכן להקמה של עוד חברות תעופה ישראליות.סגור
-
6.חברה שהפכה להיות הסיוט הישראלי..כוכי 12/2024/05הגב לתגובה זו9 0התנהגות נצלנית וחזירית- המעליבה את החזירים… אך לא לעולם חוסן… בשוך הסערה וכשיפתחו השמיים לרווחה, הם ידחקו לשוליים והרבה יחככו ידיהם בהנאה גדולה. לא בכדי יצרו רווחים מטורפים בתקופת המלחמהסגור
-
5.שרות גרועאברהם 12/2024/05הגב לתגובה זו6 0חברה שמסיימת מענה טלפוני בשעה 18.30 ומשאירה נוסעים תקועים בקונקשינים לא שייך ציון מעל הגרוע ביותרסגור
-
4.חברה פח. נצלנים. שירות מבישנובע מתמיד 12/2024/05הגב לתגובה זו6 0ודיילים עם חיוך פייק שכל מהותם היא למרוח את הלקוח.סגור
-
3.דירוג מוצדקעומר 12/2024/05הגב לתגובה זו10 0מגיע להם, עקצו לי 7600 שקל על טיסת הלוך-חזור כי הם ידעו שלא הייתה לי ברירה אחרתסגור
-
2.אז לא סתם אנחנו מרגישים ככה עם אל על... (ל"ת)צילה 12/2024/05הגב לתגובה זו5 0סגור
-
1.אל על חברה נוראית נצלנית ללא תודעת שרות (ל"ת)#גס₪,- 12/2024/05הגב לתגובה זו12 2סגור
-
לא כזאת גרועהאיגור 12/2024/05הגב לתגובה זו12 10טסתי לאחרונה לארה"ב במטוס חברת אל על החוויה שלי הייתה טובה, מטוס חדש, צוות מעולה אוכל טוב מאוד.סגור