השוק

אל על מנפצת את השיא של עצמה: ההכנסות חצו את רף המיליארד

אל על מציגה דוח כספי חזק מאוד לרבעון השלישי; החברה מדווחת על הכנסות של מעל מיליארד דולר; אחוז התפוסה במטוסים הגיע ל-94%; הרווח התזרימי זינק ל-360 מיליון דולר
שרון בירקמן | 
דינה בן-טל גננסיה (צילום דוברות אל על, shutterstock)
אל על פרסמה את התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של 2024 עם תוצאות משמעותית טובות יותר מהרבעון השני השנה, שהיה עד כה רבעון השיא שלה. מניית אל על, כזכור, היא סחורה חמה שרשמה עלייה של כ-200% ב-12 החודשים האחרונים.
הכנסות אל על ברבעון השלישי הגיעו לכ-1.004 מיליארד דולר, עלייה של כ-20% לעומת הרבעון הקודם. זה קרה בזכות גידול של כ-15% בהיצע המושבים המשוקללים (ASK) ועלייה של כ-23% בהכנסה למושב משוקלל (RASK) בהשוואה לרבעון המקביל.
אחוזי התפוסה במטוסי החברה (LF) הגיעו לשיא של 94%, לעומת 88% ברבעון המקביל. העלייה נובעת מביקושים גבוהים במיוחד, בין היתר בזכות חופשת הקיץ ומכיוון שהחברות הזרות מצמצמות את הטיסות לישראל. כדי לענות על הביקוש, אל על הוסיפה מטוסים חכורים. ההכנסה לנוסע ק"מ (RRPK) עלתה ב-16% לעומת רבעון מקביל וכ-2% בלבד לעומת רבעון קודם.
הרווח התפעולי התזרימי (EBITDAR) זינק לכ-360 מיליון דולר, יותר מכפול בהשוואה ל-172 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות המימון נטו פחתו לכ-24 מיליון דולר, לעומת 33 מיליון דולר ברבעון המקביל, הודות לעלייה בהכנסות הריבית ולירידה בהיקף החוב הפיננסי. 
הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-187 מיליון דולר, קפיצה של יותר מפי שלושה לעומת 52 מיליון דולר ברבעון המקביל בזכות שיפור משמעותי בהיצע המושבים, אחוזי התפוסה הגבוהים, עלייה בהכנסות ממטען ותהליכי התייעלות שביצעה החברה לאחר משבר הקורונה. אל על רשמה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת, של 320 מיליון דולר לעומת 93 מיליון דולר ברבעון המקביל בזכות עליה ברווחיות ושיפור בהון החוזר שלה בעיקר בגלל מכירה מראש של כרטיסי טיסה לעונות הביקוש. 
ההון העצמי של אל על עבר מגירעון של 209 מיליון דולר בסוף 2023 ל-371 מיליון דולר נכון לסוף ספטמבר 2024. הזינוק הדרמטי נובע מהרווחים שנצברו, גיוס הון בהיקף 135 מיליון דולר ומימוש כתבי אופציה בסך 39 מיליון דולר. 
החוב הפיננסי ברוטו של אל על נכון ל-30 בספטמבר 2024 עמד על כ-1.626 מיליארד דולר,; החוב הפיננסי נטו הסתכם בכ-376 מיליון דולר.
 
באל על אומרים שלמרות האתגרים הביטחוניים החברה ממשיכה להתאים את לוח הטיסות לביקוש וקבעה מחירי יעד אחידים ליעדים מרכזיים (לרנקה ב-199$, אתונה ב-299$, וינה ודובאי ב-349$), כמו גם מחירי "גג" במחלקת תיירים לשאר היעדים. 
מנכ"לית אל על, דינה בן-טל גננסיה: "לאורך כל חודשי המלחמה ובייחוד ברבעון הנוכחי, אנחנו ממשיכים לחוות ביקוש מוגבר לטיסות אל על, שגבוה משמעותית ביחס לקיבולת המושבים שביכולת החברה להציע. אנו עושים כל העת מאמצים תפעוליים להגדלת היצע המושבים ככל הניתן, זאת על מנת למצוא פתרונות ולתת מענה מיטבי לציבור הנוסעים מישראל ואליה. אנחנו ממשיכים לנהל מדיניות מחירים מוקפדת ולפעול באופן אקטיבי להגבלת מחירי הכרטיסים, באמצעות קביעת מחירי גג לנוסעים עבור טיסות הלוך חזור לכלל יעדי אל על, זאת בנוסף לארבעת היעדים שהגדרנו במחיר קבוע ואחיד – לרנקה, אתונה, דובאי ווינה. מהלך זה חידד לנו את ההבנה כי קביעת מחיר אחיד בשילוב גמישות בביטול הכרטיס מייצרת זמינות ונוחות עבור הצרכן להזמנה מראש, אך מביאה ל"סתימת" הטיסות מראש, מה שלא מאפשר לנו לנהל את מלאי המושבים בצורה מיטבית".
"חברת אל על פועלת במתכונת חירום כבר יותר משנה, כאשר מטרתנו היא להבטיח שהשמיים יישארו פתוחים בין ישראל לעולם. זהו מהלך חיוני להמשך הפעילות העסקית, הכלכלית והדיפלומטית במדינה. תעופה מהווה עורק מרכזי לחיים בישראל, ובשעה שיתר חברות התעופה הזרות טרם שבו לפעול, השוק ימשיך להיתקל באתגרים, וביקושי הנוסעים לא יתייצבו", מסרה בן-טל גננסיה.
סמנכ"ל כספים באל על, ינקלה שחר: "אנו מסכמים רבעון שבו היקף ההכנסות חצה את רף מיליארד הדולר. הגידול נובע בין היתר מעלייה בהיקפי הפעילות ומאחוז התפוסה שמוסיף להיות גבוה גם ברבעון הנוכחי, לצד ניהול מוקפד של רשת הנתיבים ושימור תוכנית ההתייעלות. אנו מעריכים כי חיזוק האיתנות הפיננסית עם המשך שיפור בהון העצמי החיובי, תוך הקטנת החוב הפיננסי נטו שעומד על כ-376 מיליון דולר, יחד עם היקף מזומן של כ-1.25 מיליארד דולר, יתמכו בצמיחת החברה בשנים הבאות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה