מדדים ומחקרים

נחשף: זה המחוז שמוביל בהיקף הדתיות המתעניינות בשירות הצבאי

עמותת אלומה חושפת כי במחוז הצפון נרשם השיעור הגבוה ביותר של בנות דתיות שמקבלות ליווי ומענה  מתוכנית "משרתות באמונה".  כ-56% מכלל הבנות הדתיות הלומדות במוסדות של החינוך הממלכתי דתי ממחוז הצפון מקבלות הדרכה וליווי בשירות הצבאי

מערכת ice | 
חיילות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
עמותת אלומה, אשר פועלת להרחבת המוביליות בקרב צעירים בישראל, חושפת נתונים מעניינים על הבנות הדתיות אשר משתתפות בתוכנית "משרתות באמונה". על פי הנתונים שנאספו בשנה, במחוז הצפון נרשם השיעור הגבוה ביותר של בנות דתיות שמקבלות ליווי ומענה  מתוכנית "משרתות באמונה", המעניקה ליווי ומידע לשירות הצבאי לנשים הדתיות, עם כ- 56% מכלל הבנות הדתיות הלומדות במוסדות של החינוך הממלכתי דתי. 
על פי ממצאי עמותת אלומה, 
בשנת 2023, בטרם מלחמת חרבות ברזל, כשליש מהבנות הדתיות בחרו לשרת בשירות צבאי ולא להשתמש בפטור משירות על בסיס דתי. יחד עם זאת, בהתאם למדיניות הפיקוח הממלכתי דתי בחלק גדול מבתי הספר הדתיים לא ניתנת הכוונה והדרכה ייעודית לנושא השירות הצבאי. הנתונים מצביעים על שונות גדולה בין מחוזות משרד החינוך. 
נתוני עמותת אלומה מראים כי במחוז חיפה אחוז הבנות שקיבלו מידע וליווי במסגרת תוכנית "משרתות באמונה", עומד על כ-19% בלבד. באזור יהודה ושומרון, כ-26% מהבנות הדתיות משתתפות בתוכנית, כאשר במחוז המרכז נרשמת התעניינות גבוהה יחסית של כ-43%.
עוד עולה מנתוני עמותת אלומה, כ-33% מהבנות הדתיות מאזור תל אביב, מקבלות סיוע נרחב ואילו במחוז ירושלים, המספר עומד על כ-23%. במחוז דרום, כ-24% מהנשים הדתיות מקבלות הכוונה והדרכה בתחום השירות הצבאי. 
מנכ"לית עמותת אלומה, ד"ר תמי חלמיש אייזנמן, התייחסה לאותן תוצאות ואמרה: "הנתונים מצביעים על פער בין שיעור הבנות הבוחרות להתגייס ובין שיעור הבנות הזוכות להכנה והכוונה מצוות בית הספר.  אנו עדיין רואים פערים גדולים בין המחוזות השונים".
עוד הוסיפה מנכ"לית עמותת אלומה: "תלמידות החמ"ד המבקשות ללמוד על אפשרויות השירות המשמעותי, אינן זוכות לליווי ולהכנה חינוכית נאותה. ההכנה ממוקדת בעיקר בשירות הלאומי, ויש מחסור במענה לבנות המתגייסות לצבא, מחסור הפוגע בבת הדתייה הן במיצוי האפשריות והתפקידים בצבא והן בהכנה הדתית ובלווי התורני תוך כדי שירות".
תוכנית "משרתות באמונה" פועלת לחשיפת בנות דתיות להזדמנויות ולאתגרים בשירות צבאי, תוך מתן מידע רלוונטי וסיוע במציאת מסלול משמעותי המשלב את צרכי המערכת, רצון המתגייסת, ושמירה על אורח חייה הדתי.
בתוך כך, סקר שערכו לאחרונה בעמותת אלומה מצביע על הפער בין מצב זה לעמדות הציבור הדתי-לאומי: 68% רואים בגיוס בנות מסלול לגיטימי, ו-51% סבורים שהחמ"ד חייב לחשוף בפניהן את האפשרויות והאתגרים בשירות צבאי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה