בארץ

לשכת גיוס חדשה עם בנים בלבד: נחשף המתווה לגיוס חרדים

אגף כוח האדם בצה"ל הציג תכניות לגיוס ראשוני של מחזור הכולל כ-80 אלף צעירים מהחברה החרדית. גורמים בצבא מאשרים כי התרשימים לסדר היום החדש מוכנים ומחכים לאישור תקציבי
מערכת ice | 
הפגנות החרדים נגד גיוס (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
לאור סערת חוק הגיוס, נערך אגף כוח האדם בצה"ל לקליטתם של חיילים חרדים. למרות שעוד לא נשלחו צווי גיוס לחרדים, תוכננה לשכת גיוס חדשה בה ישרתו בנים בלבד. הלשכה החדשה צפויה להיות מוקמת תוך חודשיים. 
על-פי הדיווחים באגף כוח האדם נערכים למספר תרחישים אפשריים. גורם בכיר בצבא אמר ל-ynet כי הם מוכנים לגיוס מחזור גיוס כללי של כ-80 אלף צעירים חרדים. לדבריו התוכניות לגיוס חרדים כבר קיימות אך מחכות לאישור תקציבי. 
סערת חוק הגיוס גוררת תגובות מכל קצווי המפה הפוליטית. גורמים מסוימים מצביעים על פגיעה אפשרית במשק. אחרים כינו את המהלך "מזימה להפלת נתניהו". החוק המקודם כעת, בצל הדיונים בבג"ץ, הוא חוק שהציע גנץ בכנסת הקודמת. למרות זאת, כיום נראה כי גנץ מתנגד לחוק וטוען כי הוא אינו מתאים לצרכי השעה.
בעקבות מלחמת חרבות ברזל הודיע הצבא על מחסור בכוח האדם. גורמים מעריכים כי קיים מחסור של בערך 7,000 חיילים ביחידות הקרביות. ב-2 ביוני עתיד להתקיים דיון בבג"ץ שיכריעו בעתירות שונות הקשורות לנושא גיוס החרדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה