מדדים ומחקרים

עמדות הציבור הדתי לאומי נחשפות: 68% חושבים שגיוס בנות לגיטימי

מסקר של חברת "אסקריא" עולה כי מאז פרוץ המלחמה נרשמה עלייה של פי חמש בפניות מצד בנות דתיות לעבור משירות לאומי לשירות צבאי. 51% חושבים כי בתי הספר צריכים להנגיש מידע רלוונטי עבור נערות אלה. מועצת חמ"ד לקחה על עצמה לגבש מדיניות אך טרם נקטה בצעדים
מערכת ice |  1
חיילות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
על רקע פריצתה של מלחמת חרבות ברזל לפני כשמונה חודשים התעורר גל של מחוות המבקשות לתרום ולסייע למאמץ המלחמתי. אחת מאותן מחוות היא הרצון שהביעו נערות דתיות להתגייס לצה"ל. מסקר שערכה חברת "אסקריא" עולה כי מאז פרוץ המלחמה נרשמה עלייה  של פי חמש בפניות מצד בנות דתיות לעבור משירות לאומי לשירות צבאי.
המחקר העלה פער ניכר בין הקו אותו מובילים נציגי המגזר בכנסת ובהנהלת החינוך הממלכתי-דתי לבין עמדות הציבור הדתי לאומי. נמצא כי 68% מהמשיבים רואים בגיוס בנות מסלול לגיטימי. 17% מהמשיבים הביעו התנגדות עקרונית לגיוס הבנות אך הסכימו כי ניתן לאפשר זאת במקרים חריגים.  עוד העלה המחקר את נושא חוסר נגישות המידע, בנות אשר בוחרות בשירות צבאי לא זוכות תמיכה מערכתית. לרב, המידע על תהליך הגיוס והמיון אינו נגיש להן וחסרה להן הכנה תורנית והלכתית להתמודדויות הצפויות להן בשירות הצבאי.
51% מהמשיבים לסקר מסכימים של על בתי הספר של החינוך הממלכתי-דתי לפרוס בפני נערה שרוצה להתגייס את כלל האפשרויות והאתגרים הכרוכים בשירות הצבאי בדומה לנערות הבוחרות בשירות לאומי. בתחילת השנה פנתה ד"ר תמי חלמיש אייזנמן, מנכ"לית עמותת "אלומה, צעירים לשם שינוי" למועצת החינוך הממלכתי-דתי ודרשה להגדיל את אחריות המערכת הדתית בהכוונה וליוו של אותן נערות.
לדבריה, "ישנו כיום מחסור במענה הלכתי ומעשי הולם לבנות הדתיות המתגייסות, ועל מערכת החינוך הדתית לראות בכך יעד מרכזי. התהליך צריך לכלול בין היתר, בניית מערך הדרכה, הכנה והסברה ביחס לאפשרויות ולאתגרים בשירות הצבאי, וכן הקמת מסגרות לליווי אישי ורוחני לאורך השירות עצמו." בהמשך לפנייתה מועצת החמ"ד קיבלה על עצמה לדון בנושא ולגבש מדיניות אולם עד כה טרם הוחלט על צעדים קונקרטיים. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ולמה בכלל יש להן פטור ? (ל"ת)
    vsdeafef 05/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור