מדדים ומחקרים

שרפות הענק בצפון: זה הנושא המדובר ביותר השבוע ברשת

חברת MIG Ai קובעת כי שרפות הענק שהתפשטו בערי הצפון כתוצאה מהירי הכבד של חיזבאללה אל עבר האזור, זכו לסיקור רב ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת המסורתיים. אלו הפוסטים שזכו למספר לייקים ותגובות רב ברשתות החברתיות השונות
מערכת ice | 
מטעים שרופים בצפון (צילום צילום - עמית כהן, מטע מלכיה)

חברת MIG Ai המתמחה בניטור וניתוח מידע תקשורתי, חברתי ועסקי, קבעה כי שריפות הענק ביישובי הצפון זכו לסיקור נרחב הן ברשתות החברתיות והן בכלי בתקשורת המסורתיים (עיתונות, רדיו וטלוויזיה).

על פי הנתונים שחברת ניתוח המידע התקשורתי פרסמה, עולה כי הנושא זכה ל-8,500 אזכורים ברדיו ובטלוויזיה ואילו בעיתונות הכתובות הנושא אוזכר 753 פעמים במהלך השבוע האחרון. 
מלבד זאת, ציינה חברת MIG Ai כי אתרי החדשות הזכירו 3,400 פעמים את שרפות הענק שנוצרו כתוצאה מהירי הכבד של חיזבאללה אל עבר צפון הארץ. ברשתות החברתיות, הנושא זכה ל- 19,753 אזכורים, כאשר מספר התגובות סביב הנושא עמד על 206,748 ומספר הלייקים הסתכם ב-932,378. 
הפוסט שזכה למספר תגובות ולייקים גבוה ברשת החברתית "אינסטגרם" שייך לעמוד של "הפשוטע". בפוסט שפורסם בפייסבוק, נכתב: "לפני כמה חודשים כשטסתי לארה״ב התארחתי אצל דודה שלי. היא גרה בקריית שמונה ועשתה רילוקיישן למיאמי אחרי מלחמת לבנון השנייה היא הכי ישראלית שיש, והילדים מדברים עברית, אבל במיאמי עדיין יש לי הרבה משפחה בקרית שמונה, כלומר הבתים שלהם שהם מפונים מהם, והתמונות משם לא הגיוניות. מה זו מדינה אחרת?".

(צילום: מתוך חשבון הפייסבוק של הפשוטע)

פוסט נוסף שזכה לתגובות ולייקים רבים הינו של משתמשת הרשת החברתית "פייסבוק", טליה פרי. בפוסט המדובר היא כתבה על שרפות הענק בצפון מזווית מבטה:  "חזרתי מנהיגה ארוכה. נכנסתי למעלית במלון ופתחתי את הטלפון ואז ראיתי את התמונות. העיר שלי נשרפת והלב שלי נשרף". 

(צילום: מתוך חשבון הפייסבוק של טליה פרי)

הדוגמנית נטלי דדון פרסמה סרטון ברשת החברתית "אינסטגרם" המציג את השרפות שהתפשטו בערי הצפון. בפוסט שפרסמה ברשת החברתית, כתבה: "ישראל בוערת !!! החיות הצמחים הבתים החקלאות שלנו! הפקרות! הבית שלנו בוער!  ומהירות התגובה מזכירה לי אסון לא כל כך רחוק, 5 שעות ממתינים לעזרההההההה! הלב נשבר!".
ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר), הציוץ שזכה ללא מעט תגובות לייקים הינו הציוץ של משתמש הפלטפורמה עומר בבאי. בבאי שיתף את הידיעה של אתר החדשות "מעריב" אשר עסקה בכך שאושרה התוכנית לקו הרכבת קריית שמונה – כרמיאל. בציוץ כתב בבאי: "מעולה, עכשיו רק צריך שתהיה קרית שמונה". 
 



 



ציוץ נוסף שזכה למעורבות גבוהה ברשת החברתית הינו הציוץ של משתמשת הפלטפורמה, יסכה. בציוץ שהתפרסם, כתבה יסכה:  "הצפון היה הבית שלי כל חיי. אני רואה את התמונות ובוכה. כל פינה היא זכרון. הבית שלי נשרף ואין מי שיושיע. ממשלת ישראל נכשלתם לא הגנתם לי על הבית".

 



ברשת החברתית "טיקטוק" התפרסם סרטון מדאיג במיוחד המציג תושב צפון שמוטרד מהמצב הביטחוני שנוצר באזור. הסרטון פורסם על ידי פלטפורמת חמ"ל, במהלכו תושב קריית שמונה כועס על התנהלות המדינה. 

 

@hamal.co.il הצפון בוער - ״למה אתם מחכים״ הזמר ואושיית הרשת חננאל אוחנה בביקורת קשה על מה שקורה בצפון הארץ חננאל, תושב קריית שמונה במקור כועס על ההתנהלות ומבקש להתעורר ולהפסיק להיות שאננים @חננאל אוחנה #הצפון #קרייתשמונה #פוריוישראל #פוריו #foruyou #חיילים #צה״ל #idf #מלחמה ♬ צליל מקורי - חמ״ל
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה