דיגיטל וטק

טיקטוק מאשרת: חשבונות של סלבס וגופי חדשות נפרצו

בין הנפגעים: רשת CNN וכוכבות ריאליטי. סיבת התקיפה עדיין לא ברורה, אך בחברה מספרים כי הם עובדים באופן צמוד עם הקורבנות. האירוע מתרחש על רקע מחלוקות משפטיות ופוליטיות אחרונות מולן עומדת הפלטפורמה
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום shutterstock)
מותגים, גופי חדשות וסלבס הם הקורבנות של מתקפת סייבר על אפליקציית טיקטוק. סוכנות הידיעות רויטרס הודיעה היום (רביעי) כי גורם בכיר בטיקטוק אישר כי אחד מהחשבונות שהותקפו היה חשבונה של כוכבת הריאליטי פריס הילטון, שאסף יותר מ-10 מיליון עוקבים. אבל למרות המתקפה, נמסר, החשבון לא נפרץ. 
אחד החשבונות שכן נפרצו ונפגעו הוא חשבון רשת החדשות CNN. ב-BBC דווח כי דוברים בטיקטוק סיפרו כי הם עובדים באופן צמוד עם רשת החדשות על מנת להחזיר את השליטה בחשבון. "אנחנו מחויבים לשמירה על היושרה של הפלטפורמה ונמשיך לעקוב אחר פעילות חשודה" מסר הדובר. עדיין לא ברורה סיבת התקיפה או מקורה. 
החברה הבטיחה כי מספר החשבונות שנפגעו הוא קטן מאוד, ועם כולם הם עובדים באופן צמוד על מנת לשחזר את החשבונות שנפרצו. פריצת האבטחה מתרחשת על רקע המחלוקות המשפטיות והפוליטיות האחרונות מולן עומדת האפליקציה. בארצות הברית עבר לאחרונה חוק המחייב את חברת האם של טיקטוק למכור את החברה או לצאת מארצות הברית. גם בישראל התקיים אתמול דיון בכנסת בנוגע לפלטפורמה וליחסה לישראל ולתוכן פרו-ישראלי. 
חברת ESET ישראל הסבירה כי מדובר במתקפת "אפס ימים", המנצלת פגיעות בתוכנה שלא הייתה ידועה למפתחים עד למתקפה עצמה. המתקפה מתפשטת באמצעות הודעות פרטיות, ככל הנראה. לכן, ממליצים בחברה, העוסקת באבטחת סייבר, להיזהר מפתיחת הודעות פרטיות בטיקטוק. למרות זאת הם מציינים כי מתקפות מסוג זה הן נדירות. 
תגובת טיקטוק: "צוות האבטחה שלנו מודע לניסיון התקפה פוטנציאלי שכוון למספר חשבונות בעלי פרופיל גבוה. נקטנו באמצעים כדי לעצור את המתקפה הזו ולמנוע ממנה להתרחש בעתיד. אנו עובדים ישירות עם בעלי החשבונות שהושפעו ממנה כדי לשחזר את גישתם לחשבונות, במידת הצורך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה