מדדים ומחקרים

סקר מנדטים דרמטי: גנץ דוהר, סמוטריץ' עם נתון שפל

סקר המנדטים החדש של ערוץ 12 מציג כי מפלגת הליכוד מתרסקת עם 18 מנדטים, כאשר מפלגת המחנה הממלכתי נוסקת עם 37 מנדטים. מפלגת "הציונות הדתית" של השר סמוטריץ' לא עוברת את אחוז החסימה
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ נעם ריבקין פנטון)
ערוץ 12 פרסם הערב (ראשון) את סקר המנדטים החדש. על פי ממצאי הסקר, אם מערכת הבחירות הייתה מתנהלת היום, מפלגת "המחנה הממלכתי" הייתה מקבלת 37 מנדטים, מפלגת "הליכוד" מתרסקת עם 18 מנדטים, מפלגת "יש עתיד" מקבלת 15 מנדטים. במקום רביעי, נמצאת מפלגת 'ש"ס', בראשותו של השר אריה דרעי. מפלגת ש"ס, מקבלת 11 מנדטים ומפלגת "ישראל ביתנו" מקבלת 9 מנדטים בלבד.
עוד נמצא כי מפלגת "עוצמה יהודית" מקבלת 9 מנדטים, מפלגת "יהדות התורה" מצליחה לגרוף רק 7 מנדטים, חד"ש - תע"ל מקבלת 5 מנדטים ורע"מ, בראשות חה"כ מנסור עבאס, מקבלת גם היא 5 מנדטים. מפלגת מר"צ מסיימת עם 4 מנדטים בלבד.
בסקר המנדטים של חדשות 12, נחשף כי מפלגת "הציונית הדתית", מפלגתו של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ, לא עוברת את אחוז החסימה. על פי הנתונים, מפלגת "העבודה", ומפלגת 'בל"ד' לא עוברות את אחוז החסימה.

 
בגזרת חלוקת המנדטים לגושים, נמצא כי גוש נתניהו מכיל 45 מנדטים בסך הכל ואילו גוש מתנגדי נתניהו מכיל 70 מנדטים, כאשר בחוץ נשארות המפלגות הערביות חד"ש ותע"ל אשר מקבלות 5 מנדטים.
מלבד זאת, המשתתפים בסקר ענו על השאלה 'מי לדעתך הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה?'. על פי הנתונים, 43% ענו כי השר בקבינט המלחמה, בני גנץ, ראוי לכהן בתפקיד החשוב ואילו רק 27% ציינו כי רה"מ נתניהו ראוי לכהן בתפקיד.
30% מהמשתתפים בסקר ציינו כי אף אחד מהם לא ראוי או כי אינם לא יודעים מי ראוי לתפקיד. בהמשך, נבחן יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד מול רה"מ נתניהו. על פי הנתונים, 25% מהעונים טוענים כי יאיר לפיד ראוי לכהן בתפקיד ראש הממשלה ואילו 31% טוענים כי ראש הממשלה נתניהו ראוי לכהן בתפקיד.
44% מהמשתתפים בסקר ציינו כי הם לא יודעים מי ראוי לכהן בתפקיד החשוב. לשאלה 'מה לדעתך גנץ ואיזנקוט צריכים לעשות?', אשר נשאלה בקרב מצביעי המחנה הממלכתי, 56% מהמשתתפים ענו כי אסור להם לעזוב את הממשלה הנוכחית ואילו 25% ציינו כי הם צריכים לעזוב את הממשלה. 19% מהעונים בסקר, ציינו כי הם לא יודעים מה נכון עבור גנץ ואיזקנוט.
בהמשך הסקר, נשאלה השאלה הם 'אתה תומך בחוק הגיוס החדש או מתנגד לו?'. על פי הממצאים, 53% מהעונים טענו כי הם מתנגדים לחוק ואילו 26% ציינו כי הם תומכים בו. 21% מהמשתפים בסקר ציינו כי הם לא יודעים מה דעתם בנושא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה