יח"צ

פאר לוין כבר לא היחצן של ר"ג; ביקורת על שכירת 'גילאב'

28 שנות קשר בין ממי פאר לעירייה הסתיימו, אבל במועצת העירייה חוששים על רקע הסתבכותו של רה"ע ישראל זינגר, מההתקשרות עם 'גילאב', שרשמית נשכר ע"י אגף ההנדסה

אלכסנדר כץ |  2
ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר (צילום מנחם רייס)
שמו של ממי פאר קשור קשר הדוק עם עיריית רמת גן כבר 28 שנה. ב-18 הראשונות היה דובר העירייה אין-האוס תחת ראש העירייה צבי בר, ועם פרישתו של פאר מהתפקיד ב-2007, הוא החל להעניק שירותי יח"צ ואסטרטגיה חיצוניים.
אבל דברים עומדים להשתנות והקשר העסקי בין עיריית רמת גן למשרד פאר לוין יסתיים ב-15 באוקטובר, מיד לאחר חג סוכות. גורמים העריכו כי סיום ההתקשרות בין הצדדים קשורה למצבו המשפטי של ראש העירייה הנוכחי ישראל זינגר שהפרקליטות החליטה להעמידו לדין באשמת לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, בכפוף לשימוע שיתקיים לו. מאידך, גורמים אחרים גורסים כי מדובר בהחלטה עסקית הקשורה לאפשרות לניגוד עניינים מול לקוח אחד של משרד היח"צ, וכי למרות סיום ההתקשרות, הקשרים בין הצדדים נותרים חבריים. 
הסערה התורנית קשורה להתקשרות של עיריית רמת גן עם משרד היח"צ גילאב אסטרטגיה וייעוץ תקשורתי. למעשה, הקשר הוא עם אגף ההנדסה בעירייה עם 'גילאב', ואולם במערכת הפוליטית העירונית חוששים כי מדובר בקשר שונה.
אבל נחזור לרגע עשור אחד לאחור. עם סיום עבודתו של פאר כדובר העירייה, המשרד החדש בזמנו שהקים עם איתן לוין, יוצא ידיעות אחרונות, סיפק את שירותי הדוברות של העירייה באמצעות רפרנט שאינו עובד עירייה, ובכך "דילג" על הצורך לקיים מכרז לתפקיד.
לפני מספר חודשים גייסו לתפקיד את סער ורדי, עורך רשת המקומון, שהחל לעבוד במשרד פאר לוין תחת הפונקציה של דובר עיריית רמת גן. על פי הערכות, העירייה שילמה ריטיינר של כ-50 אלף שקלים לחודש ל'פאר לוין' עבור השירותים שקיבלה ממנו, עוד לפני הוצאות נוספות כמו משרד ושירותי מזכירות. עם סיום ההתקשרות בין העירייה ל'פאר לוין', הוחלט כי ורדי יתמנה לדובר אין-האוס זמני של העירייה עד לקיומו של מכרז לבחירת דובר קבוע.
במקביל למהלך זה, אגף ההנדסה בעיריית רמת גן שכר את שירותיו של גילאב אסטרטגיה וייעוץ תקשורתי בבעלותם של אבי שוברט ומשה גל. ברמת גן, כפי שקורה ברשויות נוספות, חברות עירוניות השייכות לעירייה שוכרות שירותי יח"צ חיצוניים בנפרד מן העירייה. הלל פרטוק למשל מעניק שירותי תקשורת לתאגידים העירוניים, לתיאטרון רמת גן יש יועצת תקשורת, וכך גם לספארי העירוני ולתאגיד המים בו שותפה העירייה.
גל מכחיש קשר לראש העירייה זינגר, וטוען בשיחה עם אייס כי ההחלטה לשכור את שירותיהם, נבעה משלל בעיות יש בתוך אגף ההנדסה: "האגף התמודד עם לא מעט תלונות – למשל מצד יזמים של תמ"א 38 וגם תלונות תושבים על ההתנהלות של האגף, ולכן היה צורך להעניק לאגף ייעוץ אסטרטגי ותקשורתי".
אבל לצד ההכחשות לקשר עם זינגר, במועצת העירייה יש ביקורת על שכירת שירותיו של 'גילאב', וגורמים מעלים את החשש - שהוכחש כאמור על ידי משה גל - כי הקשר העסקי עם משרד היח"צ נועד ללוות את זינגר בכל הנוגע לחקירתו במשטרה ולשימוע אליו זומן לפני העמדתו לדין.
תגובות
מעיריית רמת גן נמסר: "ברשויות מקומיות רבות - ועל אחת כמה וכמה רשות בסדר גודל של העיר רמת-גן - נהוג להתקשר מעת לעת עם חברות חיצוניות לצרכי אספקת שירותי תקשורת ו/או ייעוץ אסטרטגי, וזאת בנושאים נקודתיים. עד היקף התקשרות מסוים לא חלה חובת עריכת מכרז, ונהוג במקום זאת לבחור ספק לאחר איסוף מספר הצעות מחיר. באופן זהה הוחלט על ההתקשרות עם מר משה גל וחברתו, לצרכי קבלת שירותי ייעוץ אסטרטגי בתחום פעילות אגף ההנדסה".
בעניין משרד ייעוץ התקשורת פאר לוין, שסיפק עד כה שירותי דוברות לכלל פעילות העירייה, נמסר: "כפי שפורסם באחרונה בתקשורת המקומית, בעוד כשבועיים תסתיים התקשרות החברה מול העירייה, וזאת אחרי שהחברה נאלצה לעזוב מתוך שיקול עיסקי, בגלל חשש לניגוד עניינים עם לקוח אחר שלה".
ממשרד פאר לוין נמסר: "פאר לוין תקשורת החליטה לסיים את ההתקשרות עם עיריית רמת גן מתוך שיקול עסקי הקשור למצב של ניגוד עניינים עם לקוח אחר של החברה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רמת השחיתות ברשויות המקומיות בלתי נסבלת (ל"ת)
    טיפול משטרתי 10/2017/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    אז על מה הכתבה בעצם?
    אורן 10/2017/02
    הגב לתגובה זו
    2 1
    על מה חושב אופוזיציונר בעיריית רג?
    סגור