טלוויזיה

גיא לרר מתנצל: "לקח לי שנתיים, אבל בשעה טובה"

שנתיים אחרי המחמאות לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', בציוץ החדש, לרר השמיט את מרבית המילים מהציוץ המקורי, משאיר רק חמש מילים בודדות שמשנות לחלוטין את המשמעות: "עניינית - נקודתית: אוהב... דברים טובים". בכיתוב לתמונה הוסיף בהומור: "אוקיי, לקח לי שנתיים וכמה טיוטות שהודלפו מוקדם מדי, אבל בשעה טובה הציוץ מוכן"
מערכת ice |  1
גיא לרר (צילום מסך רשת 13)
בעולם התקשורת הישראלי, לעתים נדירות אנו עדים לרגעים של חשבון נפש פומבי. אך הערב (שבת) חווינו רגע כזה כאשר גיא לרר, מגיש התוכנית הפופולרית "הצינור" בערוץ 13, פרסם "תיקון" מפתיע לציוץ ישן שלו ברשת החברתית X. 
לפני כשנתיים, בנובמבר 2022, לרר הביע תמיכה נלהבת במינויו של בצלאל סמוטריץ' לתפקיד שר האוצר. "עניינית - נקודתית: אוהב את הרעיון של סמוטריץ' באוצר. הוא לא מחובר למערבבים שמושכים בחוטים, הוא נמרץ והגון. יודע לעבוד. עשויים לצאת דברים טובים", כתב אז. אולם כעת, על רקע המשבר הכלכלי החמור שפוקד את ישראל, לרר בחר לחזור בו מדבריו באופן הומוריסטי ומתוחכם.
בציוץ החדש, לרר השמיט את מרבית המילים מהציוץ המקורי, משאיר רק חמש מילים בודדות שמשנות לחלוטין את המשמעות: "עניינית - נקודתית: אוהב... דברים טובים". בכיתוב לתמונה הוסיף בהומור עצמי: "אוקיי, לקח לי שנתיים וכמה טיוטות שהודלפו מוקדם מדי, אבל בשעה טובה הציוץ מוכן".

התזמון של ה"תיקון" של לרר אינו מקרי. הוא מגיע בעקבות ההודעה הדרמטית של סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית "מודי'ס" על הורדת דירוג האשראי של ישראל בשתי דרגות, לרמה של Baa1. הדו"ח שפרסמה החברה מצייר תמונה קודרת של המצב הכלכלי בישראל, ומטיל ספק ביכולת ההתאוששות המהירה של המשק.
"התאוששות כלכלית מאוחרת ואיטית יותר, בשילוב עם מערכה צבאית ממושכת יותר ידחקו עוד יותר את הסיכוי לייצוב של יחס החוב לתוצר ביחס לתחזיות הקודמות של החברה", נכתב בדו"ח. הסוכנות מדגישה כי "המניע המרכזי להורדת הדירוג הוא השקפת החברה כי הסיכון הגיאופוליטי התגבר משמעותית, לרמה גבוהה מאוד, עם השלכות שליליות מהותיות על כושר החזר האשראי של מדינת ישראל, הן בטווח הקצר והן בטווח בארוך".
המהלך של לרר מדגים את הכוח של הומור עצמי ואת היכולת להודות בטעויות, גם בעולם התקשורת התחרותי. בעוד שהמצב הכלכלי בישראל ממשיך להידרדר, נותר לראות כיצד יגיבו מקבלי ההחלטות לאתגרים הגדולים שניצבים בפניהם, ואם יצליחו להפיק לקחים ולשנות כיוון בדומה ללרר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לראות עוד סטיק
    אמציה 09/2024/28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    נראה כי לרר הוא קרוב משפחה של ברקוביץ, שני סטייקים , המתהפכים על המנגל
    סגור