השוק

מסים חדשים וקיצוצים בדרך: זו המכה שמחכה לכיס שלכם

ההתאמות התקציביות הנדרשות לשנת 2025 עשויות להגיע ל-50 עד 60 מיליארד שקל, סכום גבוה משמעותית מהתכנון המקורי של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ'. צעדים אלה צפויים לכלול העלאות מיסים וקיצוצים נרחבים בתקציבי הממשלה, אשר עלולים להוביל לפגיעה ברמת החיים של אזרחי ישראל
מערכת ice | 
כסף (צילום shutterstock)
ישראל ניצבת בפני משבר כלכלי חמור, כאשר משרד האוצר נערך לפתוח את תקציב המדינה בפעם השלישית השנה. הגורם המרכזי למשבר הוא הגירעון העצום הצפוי עקב התרחבות המלחמה בלבנון ועיכובים בהעברת כספי הסיוע מארצות הברית. מצב זה, בשילוב עם הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת מודי'ס, מציב אתגרים משמעותיים בפני הכלכלה הישראלית.
לפי גורמים בכירים במשרד האוצר, ההתאמות התקציביות הנדרשות לשנת 2025 עשויות להגיע ל-50 עד 60 מיליארד שקל, סכום גבוה משמעותית מהתכנון המקורי של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ'. צעדים אלה צפויים לכלול העלאות מיסים וקיצוצים נרחבים בתקציבי הממשלה, אשר עלולים להוביל לפגיעה ברמת החיים של אזרחי ישראל.


המצב הכלכלי המורכב משתקף גם בתחזיות לגבי הגירעון התקציבי. בעוד שחוק התקציב קבע גירעון של 6.6% לשנת 2024, הערכות עדכניות מצביעות על גירעון של כ-7.3% עד סוף השנה. יתרה מזאת, צפויה פריצה נוספת של מסגרת התקציב בכ-20 מיליארד שקל בשבועות הקרובים, מה שעלול להוביל להורדת דירוג נוספת על ידי חברת סטנדרד אנד פור'ס.

לצד האתגרים התקציביים, ישראל מתמודדת גם עם לחצים אינפלציוניים. המדד לחודש אוגוסט עלה ב-0.9%, וצפויה עלייה נוספת בספטמבר. תחזיות מצביעות על אפשרות שהאינפלציה השנתית תגיע לכ-4%, מה שעלול למנוע הפחתות ריבית עד לקיץ 2025.

לסיכום, ישראל ניצבת בפני תקופה כלכלית מאתגרת, המחייבת צעדים דרסטיים מצד הממשלה. האתגרים כוללים גירעון גדל, לחצים אינפלציוניים, והצורך בהתאמות תקציביות משמעותיות. ההחלטות שיתקבלו בחודשים הקרובים צפויות להשפיע באופן ניכר על המשק הישראלי ועל רווחת אזרחיו בשנים הבאות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה