בארץ

המהלך של משרד האוצר: ינסה להשתלט על כספי הפנסיה?

משרד האוצר מקדם ועדה שתבחן את ניהול הנכסים של גופי הפנסיה. את הוועדה ימנה שר האוצר והיא עשויה להעניק לו סמכויות חדשות בהכוונת השקעות הפנסיה ומעוררת את השאלה: מה יקרה לפנסיות של הציבור?
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום shutterstock, פלאש 90/ חיים גולדברג)
משרד האוצר מקדם הקמת ועדה שתבחן את ניהול הנכסים של גופי הפנסיה. את המהלך מוביל שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. הטיוטה לחוק ההסדרים לשנת 2025 כוללת סעיף להקמת ועדה ציבורית שתחקור את השפעת ניהול הנכסים על הכלכלה הישראלית. אם המטרה היא לשפר את התחרותיות, עולה השאלה האם מדובר במהלך הגיוני או בניסיון להשתלט על כספי הפנסיה של הציבור. הוועדה החדשה, שתכלול נציגים בכירים, עשויה לתת לשר האוצר את הכלים להשתלטות כזו.
בעוד שהשקעות במדד S&P 500 הניבו תשואות גבוהות בשנים האחרונות, המדדים המקומיים מצביעים על ירידות. המהלך של סמוטריץ' עשוי להתפרש כניסיון למנוע המשך השקעות בחו"ל, והתגובות בקרב המשקיעים מעוררות דאגות נוספות. לדברי בגוף מוסדי, הלקוחות מתעניינים יותר ויותר בהשקעות מעבר לים וממהרים לפתוח חשבונות זרים. 
בכירי המערכת המוסדית מצביעים על כך שמשרד האוצר אינו מאותת על כוונה לעצור את הזרמת הכספים לחו"ל, אך יש אפשרות שישתמשו בשיטות מיסוי שונות כדי להניא משקיעים. השיח סביב הוועדה שסמוטריץ' מעוניין להקים מעלה שאלות לגבי מי יחליט על ההשקעות וכיצד ניתן להבטיח את טובת הציבור. קרנות הפנסיה מנהלות נכסים של 2.5 טריליון שקל.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה